AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Etter at jeg og mannen så på serien Exit, begynte vi å diskutere. Hva er verst? At en kvinne lyver om at hun bruker prevensjon, og så blir gravid, eller at en mann later som om han er med på prøving, men egentlig har sterilisert seg i hemmelighet? Vi er uenige, og jeg har lyst å høre flere synspunkt. Anonymkode: aea74...fa1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Jeg synes begge deler er like ille. Anonymkode: c7d80...83f 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 Må noe være verst? Begge deler er langt over grensen, og dealbreaker i et forhold. Anonymkode: 12e8f...d9d 5
Gjest 10.54 Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Ingen forskjell for meg. I begge tilfeller lurer man noen grovt, og konsekvensene er enorme for den som blir lurt.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 I det ene tilfellet er det én som blir påvirket (kvinnen). I det andre er det to (mannen og barnet). Anonymkode: 2380b...29a 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 Å lyve om prevensjon er verst, fordi det forandrer noens liv totalt, mens lyving om sterilisering gjør at ting forblir uforandret. Begge er ille dog Anonymkode: 2ed28...ded 7
Kenelz Skrevet 7. juli 2021 #7 Skrevet 7. juli 2021 Synes det er litt verre å late som at man ikke er sterilisert mens man «prøver» på å ha et barn. 2
CorvusCorax Skrevet 7. juli 2021 #8 Skrevet 7. juli 2021 Synes lyve om prevensjon er hakket verre... 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #9 Skrevet 7. juli 2021 5 minutter siden, 10.54 said: Ingen forskjell for meg. I begge tilfeller lurer man noen grovt, og konsekvensene er enorme for den som blir lurt. Når dama lyver så ødelegger hun for to mennesker (barnet vokser kanskje opp uten far; samværsnekt eller han stikker), når mannen lyver ødelegger han kun for deg. Sier seg selv hva som er verst. Anonymkode: 15650...191 2
Gjest 10.54 Skrevet 7. juli 2021 #10 Skrevet 7. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Når dama lyver så ødelegger hun for to mennesker (barnet vokser kanskje opp uten far; samværsnekt eller han stikker), når mannen lyver ødelegger han kun for deg. Sier seg selv hva som er verst. Anonymkode: 15650...191 Det sier seg åpenbart ikke selv, da hadde det ikke eksistert noen uenighet omkring det.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #11 Skrevet 7. juli 2021 Det kommer jo litt an på situasjonen. Hvis du mener å være sterilisert mann som lyver om det til dame som ønsker barn så er det en forferdelig ting å gjøre. Tilsvarende ille synes jeg det er om en dame hadde løyet til en mann om at hun var fruktbar men egentlig visste hun ikke kunne få barn. Dersom du mener mannen sier at han er sterilisert og så er han ikke det vs damen sier hun går på prevensjon og ikke gjør det så tenker jeg det et helt likt. Kanskje hakket vere med mannen som lyver fordi det er damen som potensielt må gjennomgå en graviditet fysisk, som da kanskje er uønsket. Anonymkode: eada4...5e9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #12 Skrevet 7. juli 2021 1 minutt siden, 10.54 said: Det sier seg åpenbart ikke selv, da hadde det ikke eksistert noen uenighet omkring det. Hvis han lyver så ødelegger han for kvinnen, hvis kvinnen lyver ødelegger hun både for barnet og far. Er ikke det logisk? Anonymkode: 15650...191
Hr. Aktiv Skrevet 7. juli 2021 #13 Skrevet 7. juli 2021 Å lyve til partner er for meg helt uhørt. Det vitner mye om veldig ego og lite respekt for andres følelser.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #14 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når dama lyver så ødelegger hun for to mennesker (barnet vokser kanskje opp uten far; samværsnekt eller han stikker), når mannen lyver ødelegger han kun for deg. Sier seg selv hva som er verst. Anonymkode: 15650...191 Hvis mannen lyver om at han er sterilisert og så viser det seg at han ikke er det og gjør damen gravid når hun ikke ønsker barn med denne mannen så er vel det like ille. Anonymkode: eada4...5e9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #15 Skrevet 7. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis mannen lyver om at han er sterilisert og så viser det seg at han ikke er det og gjør damen gravid når hun ikke ønsker barn med denne mannen så er vel det like ille. Anonymkode: eada4...5e9 Heldigvis har damer ett trumfkort hvis de blir sveket, det kalles abort! Det har ikke vi menn. Anonymkode: 15650...191 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. juli 2021 #16 Skrevet 7. juli 2021 Synes det er like ille. Begge deler er å føre partneren bak lyset, og begge deler får store konsekvenser for begges liv/framtid. Ja, man kan argumentere for at dersom kvinnen lyver går det utover to (far og barn), men da kan man jo også argumentere for at et barn som oftest bringer noe positivt inn i fars liv, og de fleste fedre blir glad i barna sine og opplever dem som en berikelse i livet sitt, uansett måten de ble laget på.
Gjest 10.54 Skrevet 7. juli 2021 #17 Skrevet 7. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Hvis han lyver så ødelegger han for kvinnen, hvis kvinnen lyver ødelegger hun både for barnet og far. Er ikke det logisk? Anonymkode: 15650...191 Logikken din er kjempefin. For meg er det imidlertid løgnen og dens alvorlighetsgrad som er avgjørende, ikke hvor mange den (potensielt) rammer, for det vet vi strengt tatt ingenting om.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #18 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Heldigvis har damer ett trumfkort hvis de blir sveket, det kalles abort! Det har ikke vi menn. Anonymkode: 15650...191 Dette er ikke noe å ta lett på og kslle et trumfkort. Ikk alle vil være i stand til å gjennomføre dettez og for de som gjør det ofte et veldig tøft valg. Forskning viser at de som tar frivillig abort og de som har spontanabort opplever like mye depresjon og ptsd, ofte i lang tid etterpå. Anonymkode: eada4...5e9
Anocopy Skrevet 7. juli 2021 #19 Skrevet 7. juli 2021 Det er helt klart verre å lyve om prevensjon. Alt i alt er det ikke farlig å ikke få barn, men å være gravid er farlig og dermed et valg kvinnen må ta. Derfor skal man selvsagt ikke lyve om prevensjon. Det går selvsagt begge veier.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #20 Skrevet 7. juli 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er ikke noe å ta lett på og kslle et trumfkort. Ikk alle vil være i stand til å gjennomføre dettez og for de som gjør det ofte et veldig tøft valg. Forskning viser at de som tar frivillig abort og de som har spontanabort opplever like mye depresjon og ptsd, ofte i lang tid etterpå. Anonymkode: eada4...5e9 Joda, men de har muligheten HVIS de trenger den. Anonymkode: 15650...191 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå