Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 24 år gammel jente, har ingen utdannelse men trives veldig med å jobbe i klesbutikk.. har veldig lyst å bli butikksjef i fremtiden, noen som jobber som butikksjef, hvordan er lønna å arbeidsdagene? Har vimset ganske lenge med utdannelse og skole men har funnet ut at jeg trives best å jobbe med klær eller sminke osv, vurderer etterhvert å ta fagskole som butikk ledelse om noen år, er det mye kontorjobb? Jeg har jobbet som helsesekretær tidligere og synes kontor og papirarbeid blir litt kjedelig i lengden, men kunne tenkt meg en jobb med både kontor å litt mer «praktisk» 😊 

Anonymkode: 499b7...ae8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Husk at du får persnalansvar mm.

Endret av mordi
Skrevet

Lønnen kan være svært forskjellig . 
Fastlønn / time / bonusavhengig ? 
klesbutikker er ofte lavere betalt enn feks en stor matbutikk .

men tenker fra 450 tusen til ca 1 mill . Den nedre skala er nok mer normalt . 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ta fagbrev kanskje? Da stiller du litt sterkere når det kommer til erfaring.
Det er veldig stor forskjell på hvor mye kontorarbeid det er, det kommer helt an på butikken.
Angående lønn så er det også store forskjeller, som andre skriver, matbutikker er nok høyere lønnet enn klesbutikker.
Små butikker følger ikke nødvendigvis tariffer, mens store kjeder gjør.

Det er i grunnen dårlig betalt for mye jobb og ansvar. 
Noen steder står man ansvarlig for all innkjøp og alt personal, andre steder så er man med på ansettelser men bestemmer ikke selv og får bare varer sendt til seg.

Anonymkode: 8550d...99a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du ta fagbrev kanskje? Da stiller du litt sterkere når det kommer til erfaring.
Det er veldig stor forskjell på hvor mye kontorarbeid det er, det kommer helt an på butikken.
Angående lønn så er det også store forskjeller, som andre skriver, matbutikker er nok høyere lønnet enn klesbutikker.
Små butikker følger ikke nødvendigvis tariffer, mens store kjeder gjør.

Det er i grunnen dårlig betalt for mye jobb og ansvar. 
Noen steder står man ansvarlig for all innkjøp og alt personal, andre steder så er man med på ansettelser men bestemmer ikke selv og får bare varer sendt til seg.

Anonymkode: 8550d...99a

Fagbrev er Okay å ha men betyr mer hvor kvikk man er i hodet / effektiv / personlig egenskap når det gjelder butikken sitt beste . 
Det meste av feks matte / regnskap lærer man ofte i butikken sine egne opplæringsprogrammer . 

fagbrevet i salgsfag er idag for lett å få og sier ikke nødvendigvis så mye om hva du kan . 

AnonymBruker
Skrevet
Hill83 skrev (15 minutter siden):

Lønnen kan være svært forskjellig . 
Fastlønn / time / bonusavhengig ? 
klesbutikker er ofte lavere betalt enn feks en stor matbutikk .

men tenker fra 450 tusen til ca 1 mill . Den nedre skala er nok mer normalt . 

For å oppnå 1mill i lønn som butikksjef nå du franchise en større matbutikk. Som vanlig ansatt butikksjef er denne lønnen så godt som umulig. Enkelte kjedere ligget også godt under 450 som du setter som minste her. 

Anonymkode: 14e51...18f

AnonymBruker
Skrevet

Mye jobb og ansvar for lite lønn 😕 

Anonymkode: 072db...add

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klesbutikker er ofte dårlig betalt og det er en møkkajobb. Som butikksjef sitter du igjen med svarte-per når andre er syke, du må ofte ta andres vakter uten å få betalt, fordi du har fastlønn . Best betalte butikksjeflønn jeg har hørt om innen klær og sko er 35000 brutto i måneden. Det er svært lite mtp at du ofte jobber mer enn 40 timer pr uke, kvelder og lørdager og gjerne også har seks dagers uker. 

Kommer du deg over i større butikker, som Elkjøp, byggevare, andre typer faghandel eller stor matbutikk, tjener du mer. Men der må du gjerne også enten ha enten stor og god salgserfaring å vise til eller lang fartstid i butikken eller faktisk også utdannelse hvis det er snakk om faghandel. Selv har jeg bachelor og erfaring og da jeg fikk nåværende butikksjefstilling (faghandel), hadde samtlige seks som ble innkalt til førstegangsintervjuet (av 160 søkere) høyere og relevant utdannelse, samt erfaring. Så jeg råder deg til å ta utdannelse i noe uansett, for å gi deg selv noen flere muligheter. Husk at det er mange som har fagbrev i butikk i dag også.

Evt må du starte eget da, om du har midler til det. 😊

Anonymkode: 5dea2...5af

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...