Gå til innhold

Hvor kommer angsten fra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever at mye i livet mitt endelig faller på plass: Jeg har kvittet meg med dårlige vennskap, fått drømmejobben, leilighet, nye gode venner, jobbet meg gjennom en vanskelig ting som skjedde for flere år siden, kommet meg mentalt over eksen, blitt hooket på en ny (som jeg dog ikke vet helt hvor jeg har), er vaksinert, skal på utenlandsferie og har masse som skjer etter sommeren både med jobb og venner.

Likevel har jeg ikke følt på en slik overload av tanker på veldig lenge. Overtenker. Jeg tviler plutselig ekstremt på meg selv. Som om jeg er mentalt tilbake på scratch. Jeg får et plutselig behov til å måtte ut å løpe, frykt for å ikke være bra nok, frykt for at sommeren ikke skal bli så sosial som jeg ønsker, frykt for at denne nye fyren ikke synes jeg er bra nok, frykt for at jeg ikke er god nok likevel for min nye stilling. Selv om livet virkelig begynner å skje, kjenner jeg på et enormt kontrollbehov og pusten langt oppi halsen. Jeg er redd for å bli ensom igjen. 

Er dette angst? Hvorfor får jeg et sånt «setback» nå som så mange brikker endelig begynner å falle på plass? Er det noen andre som har opplevd dette? Og finnes det noen teknikker eller lignende, som kan hjelpe meg tilbake i vater?

❤️ På forhånd tusen takk for svar!

Anonymkode: 22ec7...62e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Angst er redsel, og kroppens måte og fortelle deg om potensielle farer. Kanskje du ubevist er redd for å oppleve noe av det vonde igjen, spesielt nå som livet smiler til deg?

Anonymkode: a4644...dbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når en står i stress og kaos så holder en hodet over vann, det er ofte når ting faller på plass, og du kan senke skuldrene at følelsene kommer fram. 

Anonymkode: 4ea4b...ac7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg opplever at mye i livet mitt endelig faller på plass: Jeg har kvittet meg med dårlige vennskap, fått drømmejobben, leilighet, nye gode venner, jobbet meg gjennom en vanskelig ting som skjedde for flere år siden, kommet meg mentalt over eksen, blitt hooket på en ny (som jeg dog ikke vet helt hvor jeg har), er vaksinert, skal på utenlandsferie og har masse som skjer etter sommeren både med jobb og venner.

Likevel har jeg ikke følt på en slik overload av tanker på veldig lenge. Overtenker. Jeg tviler plutselig ekstremt på meg selv. Som om jeg er mentalt tilbake på scratch. Jeg får et plutselig behov til å måtte ut å løpe, frykt for å ikke være bra nok, frykt for at sommeren ikke skal bli så sosial som jeg ønsker, frykt for at denne nye fyren ikke synes jeg er bra nok, frykt for at jeg ikke er god nok likevel for min nye stilling. Selv om livet virkelig begynner å skje, kjenner jeg på et enormt kontrollbehov og pusten langt oppi halsen. Jeg er redd for å bli ensom igjen. 

Er dette angst? Hvorfor får jeg et sånt «setback» nå som så mange brikker endelig begynner å falle på plass? Er det noen andre som har opplevd dette? Og finnes det noen teknikker eller lignende, som kan hjelpe meg tilbake i vater?

❤️ På forhånd tusen takk for svar!

Anonymkode: 22ec7...62e

Om en har hatt litt vonde opplevelser i livet og sliter med generell angst. Så hjelper det ikke om en føler seg lykkelig og at  ting er på plass. Angsten vil alltid være på lur. Det er en svært destruktiv følelse som det dessverre kan være svært vanskelig å få bukt med.

Jeg er lykkelig godt gift med små barn og fint hus. Likevel sliter jeg med uro og tankeskjør om natten. Derfor sitter jeg mye oppe og surfer uten mål og mening. Gir meg mer ro enn å ligge i sengen og vri meg med tankene.

Anonymkode: 54049...dce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...