Gå til innhold

Min "venninne" lurte meg og sendte direkte på facebook i skjul uten min vite.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort fortalt, jeg har en venninne fra tenårene som jeg ikke møtte på noen år, før i går. Vi var noen ville tenåringer som fant på mye vi ikke skulle ha gjort. For å gi dere et bilde, så var det så og si alltid drama og problemer når vi var sammen. Vi var unge og dumme. Vi hadde en stor krangel for noen år siden og jeg avsluttet all kontakt med henne etter det. For to dager siden kontaktet hun meg og jeg møtte hun i går. Tenkte at det ville være bra å møtes igjen, og få ordnet opp i de gamle tingene, (jeg er over alt det fra tidligere og trodde hun også var ferdig med det), jeg hadde det gøy sammen med henne den tiden. men å møte hun burde jeg visst at ikke var lurt for hun har ikke forandret seg ser jeg. Hun møtte en mann fra nettet og jeg ble med henne å møte han, (hun turte ikke alene), dette var i en helt annen by enn der vi bodde. Vi løy til familie og dro avgårde. Da vi møtte han så kom han med en venn. Vi festet den natta, og plutselig så hadde familien vår gått til politiet fordi dem var redde for oss. Det viste seg at den mannen var kriminell. Jeg ble dopet ned og husker ikke alt fra kvelden. Hun mente at jeg stjal han fra henne, noe jeg IKKE gjorde, jeg likte han ikke engang. Husker han befølte meg og jeg var helt vekke. Hun stjal penger fra meg, og det nektet hun for. Poenget er, den store krangelen vår handlet om han, fordi han sluttet å svare henne etter vi var hjemme og hun mente det var min feil. Han prøvde å kontakte meg i ettertid men jeg svarte han ikke. Hun mener alt er min feil og det har hun alltid sagt. Vi var 16 år og vi er nå 24. 

Det som skjedde i går: vi møttes, alt virket overraskende bra, så ut som at alt gikk fint. Men plutselig begynte hun å oppføre seg rart ved å spør meg om mye fra tidligere. Så begynte hun å snakke til meg i en tone som om at alt er min skyld. Jeg la merke til at det var merkelig oppførsel fra henne, men sa at jeg fikk vondt i hodet og skulle hjem, hun sa det er greit så dro jeg.  

Så i dag morges fikk jeg melding fra en bekjent av meg på messenger som lurte på hvorfor vi snakket om så private ting direkte. 

Hun har sendt direkte sending på facebook av oss uten at jeg visste om det, skjermen var visst svart men folk kunne høre oss. 

Ser ingenting på hennes profil så hun har slettet den. 

Jeg angrer på at jeg møtte henne, burde visst bedre. Jeg vet jo ikke hvem som så på og fikk det med seg heller. 

Er dette lov? Å sende direkte av andre uten dems vite? 

Jeg føler bare for å flytte langt vekk...

Anonymkode: 1bede...109

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at hun vil ødelegge meg. Hva skal jeg gjøre?😢 Ts

Anonymkode: 1bede...109

AnonymBruker
Skrevet

Anmeldt henne!

Anonymkode: a9508...ef1

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld anmeld anmeld!

Anonymkode: 63f5f...d31

• Liker 7
Gjest Robin666
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi var 16 år og vi er nå 24. 

Mener du 14 år og 16 nå? 

AnonymBruker
Skrevet

§ 205.Krenkelse av retten til privat kommunikasjon

Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som uberettiget

a) og ved bruk av teknisk hjelpemiddel hemmelig avlytter eller gjør hemmelig opptak av telefonsamtale eller annen kommunikasjon mellom andre, eller av forhandlinger i lukket møte som han ikke selv deltar i, eller som han uberettiget har skaffet seg tilgang til,

Teknisk sett er det lov til å ta opp samtale en selv er med på.

Anonymkode: 4b6e9...852

• Liker 6
Skrevet

Det er så jeg nesten ikke tror det, fy så jævlig gjort 🤮🤮

Anmeld, be Facebook fjerne videoen, hvis mange har sett den eller du føler for det så skriv et  innlegg der du ref til videoen, forklarer at dette var uten din viten, og at de fleste nok kan te ke seg hvordan de selv hadde følt seg om deres private samtaler ble Kringastet. 

Skjønner at det er ekkelt for deg, men  det er virkelig hun som driter seg ut her. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere som sier at hun skal anmelde, hva er det hun skal anmelde for? Så lenge man er delaktig i samtalen så kan man ta den opp. Såklart råttent gjort ovenfor vennina.

Anonymkode: 9dd00...5b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere som sier at hun skal anmelde, hva er det hun skal anmelde for? Så lenge man er delaktig i samtalen så kan man ta den opp. Såklart råttent gjort ovenfor vennina.

Anonymkode: 9dd00...5b1

Ta opp ja, å publisere offentlig er noe annet 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...