Gå til innhold

Hvordan komme seg vidre etter tillitsbrudd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.  (Innlegget ble myyyye lengre en hva jeg trodde) 
Er det noen her som har kommet vidre i forholdet etter tillitsbrudd? 
Jeg har opplevd at min mann har løyet ved flere anledninger og synes det er så vanskelig å stole på han.. 
Ett av tilfellene plager meg spesielt mye. Han hadde ei vennine han snakket mye med på snap, jeg spurte hvem det var og han sa det var en gammel kollega. Jeg spurte om det hadde vært noe mellom de tidligere, og han sa nei. 
Det var en periode hvor de snakket mye sammen, og en dag sa han at hun hadde klaget på at hun "ikke fikk nok pikk" av mannen sin etter at hun hadde blitt mamma, da mannen sin ikke synes hun var fin lengre. 
Jeg sa til min mann at jeg ikke synes det var passende å snakke med han om. Senere den uken hadde han møtt henne mens jeg var på jobb x han fortalte ikke noe om det før det skjedde, og han glemte tiden og kom for sent til å hente meg på jobb.. Han fortalte senere at han måtte parkere langt unna huset hennes så mannen hennes ikke skulle se at hun møtte han. Jeg fortalte at jeg heller ikke var komfortabel med at de møttes "rett etter" at hun klaget på at hun ikke fikk nok sex hjemme, og at jeg syntes han kunne eventuelt hatt med meg på møtet, slik at jeg kunne se det ikke var noe mellom de.. Som vanlig sa han at han ikke så på henne på den måten og at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for. Senere når vi var på fest med vennene hans forsnakket en a kompisene seg slik at jeg fikk vite at mannen min og denne damen hadde hatt sex året før jeg og han møttes. Dette hadde han jo tidligere sagt til meg ikke hadde skjedd. 

Jeg ble utrolig såret over at han hadde løyet om dette, og det ble en ganske stor krangel. Det endte med at han sa at han ville slette henne fra snapchat fordi det var viktigere at jeg og han hadde det bra. Så han gjorde det. 

Senere så jeg at han hadde likt bilder av henne på facebook, etter at han hadde blokkert henne på snapchat.. Når jeg skulle ta opp dette fortalte han at de hadde snakket sammen igjen på Instagram, og at det var fordi han følte jeg kontrollerte han og at han måtte få snakke med venninner. 

Har vært flere situasjoner med andre damer, han har blant annet kjørt folk hjem fra fest og latt være fortelle om ei som satt på. F.eks sagt "Jeg kjørte per og Kari", også har jeg senere fått vite at det var Per,Kari og Line... 

Vi har brukt så mye tid å energi på dette, jeg ønsker jo å stole på han. Men magefølelsen min sier noe helt annet og at det har skjedd mer enn hva han vil innrømme. 

Er det noen som har opplevd noe lignende og klart komme over det? Jeg kjenner jeg sliter veldig med å stole på han..

Vi har en liten baby på et halvt år, så jeg vil virkelig fikse dette mellom oss..

Anonymkode: 40bb7...5db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd det, men fikk så vondt av deg.

Helt ærlig tenker jeg at det beste trekket du gjør nå, er å hive ut mannen. La han steke i eget fett lenge nok til at han tar noen ordentlige beslutninger om hva han vil.

Skal han tilbake må det være etter å ha gått mange nok runder med seg selv til at han ser at slik behandler man IKKE en kvinne og en mor til sitt barn.

Sannheten skal helt frem, og dersom han ikke forplikter seg helt og fullt til dere to, eller sniker seg unna, så er det ut igjen med han.

Jeg tror ikke du får toget tilbake på sporet ved å bare fortsette som nå. Jeg tror det må løftes opp og settes ned igjen på nytt. 

Anonymkode: 1b49a...5af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her må du tenke deg godt om på hva du klarer å leve med for din egen del. 

Det du kan gjøre er å be om hjelp fra familievernkontoret i kommunen din. Dere har mulighet til parterapi. En tredjeperson som vil lytte, stille de riktige spørsmålet med kompetanse på å hjelpe med deres problem er ikke så dumt når man ikke vet hvordan man kan løse dette på egenhånd. Da vil dere kunne jobbe sammen om deres problem. Han må vinne din tillit og han må vise vilje til å gjøre det bra for deres familie. 

Det han driver med er emosjonelt utroskap. Du vet ikke med sikkert at det er fysisk. Det at han forsøker å lure deg med halvsannheter og pynting på sannheten er varsellamper. 

Det er vanskelig å få tilbake tilliten når den først er ødelagt. 

Anonymkode: d0cd5...321

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...