Gå til innhold

Hvordan spørre om han har testa seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av prinsipp vil jeg vite om han har testa seg før jeg har sex med han, hvordan spør man om det? 

Anonymkode: f65ee...bcb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt

Anonymkode: af633...089

AnonymBruker
Skrevet

Du spør: når var sist du testa deg for kjønnssykdommer? 

Når testa du deg sist, ts?

Anonymkode: 7a2a8...a09

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du selv testet deg da? 

Anonymkode: 98ecc...a01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Av prinsipp vil jeg vite om han har testa seg før jeg har sex med han, hvordan spør man om det? 

Testet seg for hva da? 

Du vet vel at en test for kjønnssykdommer er totalt verdiløs dersom den er mer enn 1 døgn gammel? 

Bruk kondom dersom du har sex med random menn. 

Anonymkode: 76b0b...898

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å spør? Du vil få spørsmålet i retur bare så du vet det ;)

Anonymkode: ebbac...284

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Testet seg for hva da? 

Du vet vel at en test for kjønnssykdommer er totalt verdiløs dersom den er mer enn 1 døgn gammel? 

Bruk kondom dersom du har sex med random menn. 

Anonymkode: 76b0b...898

Er ingen random mann :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du selv testet deg da? 

Anonymkode: 98ecc...a01

Skal i morgen :)

Skrevet

"hei, jeg vil ikke ha ubeskyttet sex, uten at vi begge er testet. Går ut fra du er enig i det. Så når testet du deg sist? "

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke å spørre, var han positiv innrømmer han det nok ikke selv om det er straffbart.

Anonymkode: 5747e...2d6

Skrevet

«Forresten, av prinsipp vil jeg vite om du har testa deg før jeg har sex med deg.»

(Omtrent det du skrev i spørsmål til oss.) 😉

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er veldig få menn som tar blodprøve for å teste for HIV dessverre. Gjør menn det i det hele tatt? 

Anonymkode: dc75c...90b

Gjest Alterego666
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 20.49):

Nå bare tenker jeg høyt her, men hva med: «Har du testa deg?»

Endret av Alterego666
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke gjøre så mye annet enn å spør om han er fri for det. Si noe sånn som at du gjerne vil ligge med han, men du er bekymret for om han kan ha kjønnssykdom - og at du selv har testet deg. Så sier han sannsynligvis at han ikke har. Det må du enten velge å stole på eller be han avlegge bevis.

Anonymkode: 612ab...1d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 20.49):

Jeg spør ikke, jeg sier bare " vi får teste oss før vi dropper beskyttelse". 

Ansiktsuttrykket alene på en del folk er da mer enn nok til å slå fast at det var visst en uvant problemstilling for de (enda mer grunn til å ikke droppe beskyttelse og strengt tatt droppe personen) og er personen en som faktisk ikke har ubeskyttet sex før begge har testet seg, så vil hun/han reagerer 😁 positivt på at du er samme type. 

Å spørre direkte har jo ikke noe for seg. Enhver idiot sier da uansett" jaja, jeg er frisk" gjerne uten at de har en anelse om de har symptomfri klamydia eller HIV på 5 året. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 8.7.2021 den 23.10):

Tror det er veldig få menn som tar blodprøve for å teste for HIV dessverre. Gjør menn det i det hele tatt? 

Anonymkode: dc75c...90b

Spørs vel hvor tjukk i hue vedkommende er - men mange menn og damer er jo tjukke i hue.

Hvorfor i all verden skal jeg gå å sjekke meg for klamydia og ikke hiv. Gratulere du har ikke klamydia, så hjem til ny partner , og så oi faen finner man ut etter 6 år at man har hatt HIV siden man var i syden i 2015. 

Så ja, tester meg selvfølgelig for alt. Skulle jeg bare testet meg for noen få ting så hadde det selvfølgelig vært blodprøve for hiv og hepatitt. Det er jo DE sykdommene som er de verste og de man ikke blir kvitt. Iallfall relativt tilbakestående å ikke teste seg for de, men teste seg for klamydia - som er en bagatell sammenlignet. 

Gir du blod - som helt ukjente folk får - så blir blodet testet for alt! Selvfølgelig også HIV. Det er Veldig veldig spesielt å ikke gi samme trygghet til en partner, en person man lissom skal være glad i å bry seg om. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Jr.Garcon skrev (På 10.7.2021 den 0.47):

Spørs vel hvor tjukk i hue vedkommende er - men mange menn og damer er jo tjukke i hue.

Hvorfor i all verden skal jeg gå å sjekke meg for klamydia og ikke hiv. Gratulere du har ikke klamydia, så hjem til ny partner , og så oi faen finner man ut etter 6 år at man har hatt HIV siden man var i syden i 2015. 

Så ja, tester meg selvfølgelig for alt. Skulle jeg bare testet meg for noen få ting så hadde det selvfølgelig vært blodprøve for hiv og hepatitt. Det er jo DE sykdommene som er de verste og de man ikke blir kvitt. Iallfall relativt tilbakestående å ikke teste seg for de, men teste seg for klamydia - som er en bagatell sammenlignet. 

Gir du blod - som helt ukjente folk får - så blir blodet testet for alt! Selvfølgelig også HIV. Det er Veldig veldig spesielt å ikke gi samme trygghet til en partner, en person man lissom skal være glad i å bry seg om. 

Jeg er så enig. Jeg brukte sikkert 3-4 år på å bekymre meg over en mulig hiv infeksjon (hadde selvfølgelig ikke hiv) fordi jeg var dum og ikke krevde at partner hiv testet seg før vi startet med Kondomfri sex. Det er en sjelden og lite smittsom sykdom. Men er også så lett å sjekke seg for. :)

Anonymkode: bdb00...551

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er så enig. Jeg brukte sikkert 3-4 år på å bekymre meg over en mulig hiv infeksjon (hadde selvfølgelig ikke hiv) fordi jeg var dum og ikke krevde at partner hiv testet seg før vi startet med Kondomfri sex. Det er en sjelden og lite smittsom sykdom. Men er også så lett å sjekke seg for. :)

Helt klart!

Det er mye spart i både menneskelig lidelse og økonomiske utgifter for staten for hver person som ikke blir hiv positiv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det nytter ikke å spørre menn om dette, for de bare lyver. Jeg datet en mann og sa fra MANGE ganger at jeg var livredd kjønnssykdommer og at det var viktig at daten var ærlig om testing. Han sa at alt var fint og jeg trengte ikke bekymre meg. Og hva skjedde? Jeg fikk ganske alvorlig mycoplasma, og måtte betale flere tusen kroner i behandlingsutgifter :( I tillegg blokkerte daten meg etter jeg sa fra så jeg fikk en stor psykisk knekk. Kommer aldri til å tørre ha sex igjen etter dette.

Jeg er også livredd for HIV-smitte, siden de fleste menn er utro. Blir jo utrolig dyrt å sjekke seg hver eneste måned om man dater noen. Koster 1300 kr hos min gynekolog. Skjønner ikke at damer tør å ligge med menn. Kondom kan brukes, men de kan jo sprekke også kan man få HIV og DØ. Tenk så kleint. 

Anonymkode: 53816...af4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Min erfaring er at det nytter ikke å spørre menn om dette, for de bare lyver. Jeg datet en mann og sa fra MANGE ganger at jeg var livredd kjønnssykdommer og at det var viktig at daten var ærlig om testing. Han sa at alt var fint og jeg trengte ikke bekymre meg. Og hva skjedde? Jeg fikk ganske alvorlig mycoplasma, og måtte betale flere tusen kroner i behandlingsutgifter :( I tillegg blokkerte daten meg etter jeg sa fra så jeg fikk en stor psykisk knekk. Kommer aldri til å tørre ha sex igjen etter dette.

Jeg er også livredd for HIV-smitte, siden de fleste menn er utro. Blir jo utrolig dyrt å sjekke seg hver eneste måned om man dater noen. Koster 1300 kr hos min gynekolog. Skjønner ikke at damer tør å ligge med menn. Kondom kan brukes, men de kan jo sprekke også kan man få HIV og DØ. Tenk så kleint. 

Anonymkode: 53816...af4

Så trist å høre ang din eks. Beste er nok å enten kreve å se testresultater, eller teste seg sammen. 

hiv-test, klamydiatest osv er gratis.

de fleste er nok ikke utro, og hiv er en sjelden, og lite smittsom sykdom. Prøv å ikke bekymre deg for mye for det. Unngå tilfeldig sex og vær flink til å teste deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...