Gå til innhold

Forskjell på billig og litt dyrere seng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det merkbar forskjell på komforten i en dobbeltseng til 15 000 kr sammenlignet med en dobbeltseng til 5000 kr? Er det verdt de ekstra 10 000 kronene?

Anonymkode: ae87c...3b2

AnonymBruker
Skrevet

Ja, billige senger holder ikke like lenge, jeg synes de knirker og fjæringene mister spenst, man investerer i god kvalitet og en god seng er verdt det. Tenk så mange timer du bruker på å sove :) 

Anonymkode: 881b1...cc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, billige senger holder ikke like lenge, jeg synes de knirker og fjæringene mister spenst, man investerer i god kvalitet og en god seng er verdt det. Tenk så mange timer du bruker på å sove :) 

Anonymkode: 881b1...cc8

Men hvis man har ei seng til 5000 kr og liker den ganske godt, da? 😅 Senga knirker ikke og holder seg bra. Er det fortsatt verdt det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte seng til 20.000, fikk høre at det var en «billigseng» 🤷🏻‍♀️ Men jeg sover godt i den, og den er like god etter 6 år. Har snudd madrassene innimellom for jevn slitasje. 
5000kr høres ut som noe du må kjøpe på jysk eller IKEA, og da blir jeg skeptisk med engang. Det er ikke akkurat noe jeg forbinder med kvalitet og komfort. 

Anonymkode: be4a9...0d9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøpte seng til 20.000, fikk høre at det var en «billigseng» 🤷🏻‍♀️ Men jeg sover godt i den, og den er like god etter 6 år. Har snudd madrassene innimellom for jevn slitasje. 
5000kr høres ut som noe du må kjøpe på jysk eller IKEA, og da blir jeg skeptisk med engang. Det er ikke akkurat noe jeg forbinder med kvalitet og komfort. 

Anonymkode: be4a9...0d9

Kjøpt på Jysk, og er fortsatt like fin etter fem år. Synes den er behagelig å ligge i også, men så har jeg aldri vært vant til dyrere seng heller. Er derfor jeg spør, hehe.

• Liker 1
Skrevet

Ja! Jeg har slitt med vonde skuldre hele livet, og våknet hver dag med vondt i kroppen. Har alltid hatt "billigsenger" og forrige seng var en kontinentalseng til 5000. Den måtte jeg reklamere på etter 6 mnd, fordi den sank sammen i midten. Fikk nye madrasser, men det samme skjedde igjen. Aldri sovet så ille før som i den. 

Nå har vi en Jensen opal rammemadrass til 28 000. Hadde angst i en måned etter å ha kjøpt den, den kostet mer enn min første bil. Men jeg sover som en drøm, og vondtene i kroppen er borte. Angrer ikke et sekund på det kjøpet, hatt den i 5 år. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri sovet så godt som jeg gjør i min seng til 15000. Har hatt mye vondt i rygg osv. Har også hatt ganske ok seng fra Bohus til rundt 5000,-. Synes Ikea-senger er det verste.

Anonymkode: f8869...ca9

Skrevet

Jeg syns det er stor kvalitetsforskjell på en seng til 5000 og en til 15 000. 

Er du derimot i klassen over, så er det liten forskjell på en seng til 20 000 og 30 000.

• Liker 2
Skrevet
neon_sun skrev (12 minutter siden):

Ja! Jeg har slitt med vonde skuldre hele livet, og våknet hver dag med vondt i kroppen. Har alltid hatt "billigsenger" og forrige seng var en kontinentalseng til 5000. Den måtte jeg reklamere på etter 6 mnd, fordi den sank sammen i midten. Fikk nye madrasser, men det samme skjedde igjen. Aldri sovet så ille før som i den. 

Nå har vi en Jensen opal rammemadrass til 28 000. Hadde angst i en måned etter å ha kjøpt den, den kostet mer enn min første bil. Men jeg sover som en drøm, og vondtene i kroppen er borte. Angrer ikke et sekund på det kjøpet, hatt den i 5 år. 

Jeg skal ha en Jensen seng. Du overbeviste meg. ❤️:fnise:

Skrevet
Tøddel skrev (5 minutter siden):

Jeg skal ha en Jensen seng. Du overbeviste meg. ❤️:fnise:

😁

Håper du blir like fornøyd som meg da, ellers får jeg dårlig samvittighet 😂

AnonymBruker
Skrevet

Vi tilbringer 1/3 av livet i senga, og det er STOR forskjell på en billig og en dyr seng. Er man ikke vant til en god seng så tenker man gjerne at det ikke utgjør noen forskjell, men det gjør det jo.

Mine svigerforeldre har ikke brukt særlig med penger på seng, og de var fornøyd med den de hadde. Jeg sov i deres seng i noen ferier da mannen og jeg lånte huset deres, og den senga var fæl! :P Mannen forsøkte å hinte om at det kanskje var på tide at de kjøpte seg en ny og bedre seng, men neida, den var så flott atte! 🙈 Så, etter noen år, sov de hos oss noen netter og de fikk oppleve en god seng, og da forsvant den billige senga raskt for å si det sånn. :P 

Anonymkode: 8900f...ff8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en seng til 40.000kr og den er meget god. Wonderland. Nå tilbringer ikke jeg så mange timer i den, men samboer er strålende fornøyd og sier nesten hver dag at «vi har verdens beste seng»(og han bor mye på hotell). 

Anonymkode: c078f...d64

AnonymBruker
Skrevet

Min mor kjøte en billig seng (3.000 kr) fra IKEA som begynte å knirke på mindre enn en mnd. Hun ble overbevist om å kjøpe en seng fra Wonderland på Bohus til noe 10.000 kr (?) på salg og hun er veldig fornøyd med den.

Det er verdt å merke seg at IKEA senga var produsert i Polen og den andre Wondersenga var produsert i Norge på bestilling, og ble levert noen uker senere.

Anonymkode: efe0d...432

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte svane seng til 35 000 for ca 9 mnd siden. Den er helt grei. Er på ferie nå, og er rimelig sikker på at sengen er billigere enn vår, og den er sykt god! Men dyr seng vil nok holde lenger. 

Anonymkode: 6739e...b2f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med diverse vondter i kroppen hele livet, og en god seng er alfa og omega for meg. Det tok likevel lang tid før jeg hadde råd til å bruke 40 000 på en seng, så det tok tid før jeg oppdaget det. 

min mann levde lenge i troen på at seng ikke hadde noe å si, og syntes sin seng til 10 000 var kjempe eksklusiv og dyr, og var en skikkelig kvalitetsseng. Han slet også med dårlig skulder og korsrygg, og ble mye bedre da jeg tvang igjennom å bruke 40 000 på en seng. 

en seng til 15 000 synes jeg slettes ikke høres noe spesielt godt ut. Det er min erfaring, men jeg har som sagt dårlig kropp, og trenger å sove på en sky.

Anonymkode: b65f9...595

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er det som kan være så mye bedre med en seng til  over 4000kr? Jeg kjøpte ny seng for første gang i mitt liv. Hatt billigste sort Ikea seng i 15 år og 1 futon før det. Syns de er gode.

Anonymkode: 04deb...4b4

AnonymBruker
Skrevet

..Glemte å si at senga til 4000kr er himmelsk for meg som før det hadde seng til 2000kr og 15år gammel. Må sies, har ikke ryggplager.

Anonymkode: 04deb...4b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har slitt med diverse vondter i kroppen hele livet, og en god seng er alfa og omega for meg. Det tok likevel lang tid før jeg hadde råd til å bruke 40 000 på en seng, så det tok tid før jeg oppdaget det. 

min mann levde lenge i troen på at seng ikke hadde noe å si, og syntes sin seng til 10 000 var kjempe eksklusiv og dyr, og var en skikkelig kvalitetsseng. Han slet også med dårlig skulder og korsrygg, og ble mye bedre da jeg tvang igjennom å bruke 40 000 på en seng. 

en seng til 15 000 synes jeg slettes ikke høres noe spesielt godt ut. Det er min erfaring, men jeg har som sagt dårlig kropp, og trenger å sove på en sky.

Anonymkode: b65f9...595

Hei er AB som skrev at mamma droppet sengen til 3.000 på IKEA til den rundt 15.000 Wonderland fra Bohus. Hun er veldig fornøyd med den senga, og har ingen problemer med den. Hun har i tillegg en god overmadrass fra Svane. Tidligere har hun brukt seng til flere titusener fra Ekornes som senere ble til Svane, og hun sier det er nesten tilnærmet samme senga. På grunn av ny teknologi har rammemadrasser blitt veldig god konstruksjon til relativt mindre penger enn før, og jeg mener det er tilstrekkelig for de fleste. Den er ogs produsert i Norge.

Jeg har prøvd senga og mener det er godt nok. Selv har jeg prøvd mye rart, og min erfaring er at du ønsker en "fast" seng, og Wonderland senga lar deg justere mellom fast og myk, men min mor stiller den til "fast". Som en påpekning så sover jeg på en rammemadrass til 5.000 fra IKEA og synes den er helt OK. Jeg bruker en overmadrass i lateks som dem selger til rundt 1500 kr, og den er også helt topp. Senga er også "fast". Jeg har prøvd forskjellige ting for folk med rygg problemer som formskum pute og mye annet rart, men erfaringen er at jeg blir verre av ryggen av dem - og derfor at de som har ryggproblemer som regel nyter godt av sånne ting, men dem som ikke har ryggproblemer blir verre av dem.

Anonymkode: efe0d...432

AnonymBruker
Skrevet

Det blir vel subjektivt. De sengene jeg sover best i er billige, tipper rundt 3000 bare. Ikke så fancy å se på, men søvnkvaliteten er derimot perfekt.

Anonymkode: ec74f...e24

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg har aldri hatt dyr seng, men har ofte sovet i sånne rammemadrasser med ben fra Jysk. Ikke de billigste, men de som koster rundt 4000-5000 kroner. Synes de er ganske gode, men kjøper alltid en god overmadrass. 

Men en dyrere seng holder nok lenger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...