Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om at jeg skal gå skole. Har ingen spesiell utdanning pdd. Hvilken utdanning må man ha for å jobbe på nav? Er det mulighet for meg å få tiltak gjennom nav for å jobbe på nav? Har vært i andre tiltak. På krisesenteret for. Eks

Anonymkode: 509ee...439

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha arbeidstrening på NAV ja, som alle andre bedrifter. Men ikke på samme NAV kontor som du selv tilhører.

De krever høyere utdanning, gjerne innen helse og sosial, velferdfag, jus, eller pedagogikk. 

Anonymkode: fd031...16e

AnonymBruker
Skrevet

Nav er bæsj

Anonymkode: 98cd1...311

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er snakk om at jeg skal gå skole. Har ingen spesiell utdanning pdd. Hvilken utdanning må man ha for å jobbe på nav? Er det mulighet for meg å få tiltak gjennom nav for å jobbe på nav? Har vært i andre tiltak. På krisesenteret for. Eks

Anonymkode: 509ee...439

Jeg spurte min veileder om dette, siden det var så mye styr med at jeg måtte ut i praksis, men de greide ikke å finne /hadde ingen forslag til praksisplass. 
Da bare lo han litt hånlig, og sa at man måtte ha høyere utdannelse for å jobbe der. 
Den samme veilederen har flere ganger misforstått formuleringer i brev og vedtak og jeg har måttet forklare ham hva det betyr...

Anonymkode: 6c77e...aca

AnonymBruker
Skrevet

For å jobbe på NAV er det som oftest krav til bachelor. Samfunnsvitenskapelige bachelorer er det mange som har, men det er også en ganske grei variasjon i andre typer bachelors.

Anonymkode: 88161...153

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg spurte min veileder om dette, siden det var så mye styr med at jeg måtte ut i praksis, men de greide ikke å finne /hadde ingen forslag til praksisplass. 
Da bare lo han litt hånlig, og sa at man måtte ha høyere utdannelse for å jobbe der. 
Den samme veilederen har flere ganger misforstått formuleringer i brev og vedtak og jeg har måttet forklare ham hva det betyr...

Anonymkode: 6c77e...aca

Husk at det er utdannelse som er kravet, ikke kunnskap.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nav er bæsj

Anonymkode: 98cd1...311

Noen som ikke har fått penger ser jeg. Hva med å jobbe?

Anonymkode: d1e42...6c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du kan ha arbeidstrening på NAV ja, som alle andre bedrifter. Men ikke på samme NAV kontor som du selv tilhører.

De krever høyere utdanning, gjerne innen helse og sosial, velferdfag, jus, eller pedagogikk. 

Jo det kan man såklart.

Anonymkode: b920e...08a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jo det kan man såklart.

Nei, man kan ikke det. Hilsen NAV-veileder.

Ikke alle stillinger på et NAV-kontor krever høyere utdannelse. noen har for eksempel merkantile stillinger, der det holder med fagbrev. 

Anonymkode: a95de...571

AnonymBruker
Skrevet

^ Vi har faktisk hatt egne brukere på arbeidstrening på NAV-kontoret jeg jobber på. Tipper det er på grunn av geografien, da det er relativt lang vei til nabokontoret.

Anonymkode: 3962a...8c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo det kan man såklart.

Ikke i vår region i hvert fall.

Men vi kan sende over kandidater til nabobyens lokalkontor og de til oss.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, man kan ikke det. Hilsen NAV-veileder.

Ikke alle stillinger på et NAV-kontor krever høyere utdannelse. noen har for eksempel merkantile stillinger, der det holder med fagbrev. 

Anonymkode: a95de...571

Mulig det er endret nå, men jeg hadde praksis på samme kontor som jeg tilhørte. Saksbehandleren hadde kontor vegg i vegg med rommet der jeg jobbet.

Anonymkode: 04a46...5ae

Skrevet

Da jeg var i en attføringsbedrift så hadde de et samarbeid med et nav kontor om praksis. Jeg har ikke en relevant nav utdannelse. Viste seg å være kontoret jeg tilhørte, så jeg erklærte meg inhabil noe de var enig i. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...