AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Jeg er blitt sammen med en fyr, og han sender meg en del meldinger på messenger gjennom dagen. Veldig trivelig det. Han sender mange bilder av hva han gjør. Dokumenterer liksom hva han holder på med ila dagen. Spør sjelden hvordan det går med meg. Jeg er omvendt. Sender ikke bilder, men skriver og spør inn til hvordan han har det. Føler litt at han ikke er så interessert i meg og hva jeg gjør. Er dette bare typisk mann-kvinne kommunikasjon, eller har noen andre tanker å dele? Vi er slutt 30 årene Anonymkode: 29494...93c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Denne er jeg spent på, opplever noe lignende. Er de så opptatte av oppmerksomhet? Anonymkode: caa5b...01c
Svigermor Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 Jeg tror du skal se på andre aspekter av forholdet enn dette for å finne ut om han er interessert i deg. 5
MapleSirup Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 (endret) Tja. Hvor ofre snakker dere sammen da?Eller sees? Hvirdan er kommunikasjonen da? Meldinger skal ikke være så viktig. Selv blir jeg så drittlei å føle jeg må være tilgjengelig på meldinger hele dagen. Innimellom blir jeg sliten av de konstante avbrytelsene og skrur av varsler. Endret 7. juli 2021 av MapleSirup 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 Eksen min gjorde også det, parallelt med at han aldri spurte om hvordan jeg hadde det, og ble veldig stresset og følte ubehag ved «større» samtaler og hadde følelsesforbi Anonymkode: d0528...d79 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 MapleSirup skrev (1 minutt siden): Tja. Hvor ofre snakker dere sammen da?Eller sees? Hvirdan er kommunikasjonen da? Meldinger skal ikke være så viktig. Selv blir jeg så drittlei å føle jeg må være tilgjengelig på meldinger hele dagen. Innimellom blir jeg sliten av de konstante avbrytelsene og skrur av varsler. Poenget er jo at han tydeligvis har tid og anledning til å ta opp telefonen ofte og dokumentere hva han selv gjør. Altså er det ikke snakk om at han blir forstyrret av varsler hele tiden. Anonymkode: caa5b...01c 1
MapleSirup Skrevet 7. juli 2021 #7 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Poenget er jo at han tydeligvis har tid og anledning til å ta opp telefonen ofte og dokumentere hva han selv gjør. Altså er det ikke snakk om at han blir forstyrret av varsler hele tiden. Anonymkode: caa5b...01c Det er lettere å ta bilde enn å finne på noe å skrive «hele dagen». Er du ikke enig? 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #8 Skrevet 7. juli 2021 1 minutt siden, MapleSirup said: Tja. Hvor ofre snakker dere sammen da?Eller sees? Hvirdan er kommunikasjonen da? Meldinger skal ikke være så viktig. Selv blir jeg så drittlei å føle jeg må være tilgjengelig på meldinger hele dagen. Innimellom blir jeg sliten av de konstante avbrytelsene og skrur av varsler. Han ringer meg nesten hver dag. Vi ses 3-4 dager i uken. Når vi treffes, snakker han mest om seg selv, men han begynner å skru litt ned, da jeg har sagt i fra om det. Men han skal presses litt til å lytte Anonymkode: 29494...93c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #9 Skrevet 7. juli 2021 Bilder sier mer enn ord, synes nå jeg. Det at han sender deg bilder betyr at han tenker på deg. Det betyr ikke at han nødvendigvis er selvsentrert. Han vil selvfølgelig ha bilder tilbake fra din hverdag. Anonymkode: f4150...e9b 2
MapleSirup Skrevet 7. juli 2021 #10 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han ringer meg nesten hver dag. Vi ses 3-4 dager i uken. Når vi treffes, snakker han mest om seg selv, men han begynner å skru litt ned, da jeg har sagt i fra om det. Men han skal presses litt til å lytte Anonymkode: 29494...93c Det er ikke noe godt tegn, synes jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #11 Skrevet 7. juli 2021 1 minutt siden, MapleSirup said: Det er ikke noe godt tegn, synes jeg. Hva tenker du mer? At han er egosentrisk, uinteressert, både og? Anonymkode: 29494...93c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #12 Skrevet 7. juli 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Bilder sier mer enn ord, synes nå jeg. Det at han sender deg bilder betyr at han tenker på deg. Det betyr ikke at han nødvendigvis er selvsentrert. Han vil selvfølgelig ha bilder tilbake fra din hverdag. Anonymkode: f4150...e9b Har sendt han ett bilde på to måneder. Han ber heller ikke om det. Anonymkode: 29494...93c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #13 Skrevet 7. juli 2021 Jeg elska å tekste før. Nå synes jeg bilder er lettere. Vi jobber mye begge to, og kan feks sende bilder av turer med jobben, eller om vi er og handler, trener, møter folk og dyr. Jeg føler meg inkludert i hans hverdag også når vi ikke sees. Sender masse bilder selv, han liker å vite hvor jeg er hen. Er ikke alltid jeg tenker like dype tanker, heller. Jobb, penger, mat, trening, sex osv. Litt krigen i Syria, Corona, statsbudsjettet. Oss. Anonymkode: f2de2...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #14 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har sendt han ett bilde på to måneder. Han ber heller ikke om det. Anonymkode: 29494...93c Kanskje fordi han ikke vil "kreve" noe fra deg? Prøv å sende han bilder fra hverdagen og se om du får noen respons. Anonymkode: f4150...e9b 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #15 Skrevet 7. juli 2021 Han er nok neppe uinteressert i deg, han tenker åpenbart ofte på deg. Vi hadde det også sånn, han pepret meg med snapper, men spurte sjelden om noe. Jeg ble til slutt sur og slang det ut under en krangel, som egentlig var om noe annet, at han virket uinteressert i meg og mitt fordi han aldri spurte om noe, kun fokuserte på seg og sitt. Han fikk nok en vekker, for han har blitt mye flinkere til å spørre meg om ting. Det samme har moren hans lagt merke til. 🙊 Men han syntes jo også jeg kunne bli flinkere til å sende snapper og det har jeg blitt, for hans skyld. Han setter pris på å få hyppige, i mine øyne, kjedelige snapper, fra min dag. Så han bryr seg jo absolutt om meg. Han bare hadde en annen måte enn min. 😊 Anonymkode: ff8f8...a78 4
MapleSirup Skrevet 7. juli 2021 #16 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva tenker du mer? At han er egosentrisk, uinteressert, både og? Anonymkode: 29494...93c Ihvertfall egosentrisk. Når noen gir deg den følelsen av at de er mer interessert i å fortelle,skryte,imponere uten og samtidig lytte like mye så tenker jeg det er slik personen er. Altså er interessen lav. Jeg liker ikke den følelsen… Som om ens personlighet er underordnet. God dialog er jo utveksling av erfaringer, historier, gi råd. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #17 Skrevet 7. juli 2021 MapleSirup skrev (27 minutter siden): Det er lettere å ta bilde enn å finne på noe å skrive «hele dagen». Er du ikke enig? Hvis det er snakk om å skrive lange brev, ja, men det er jo ikke det TS snakker om. Hun sier at han ikke engang sender melding for å spørre hvordan det går med henne. Sånn som man gjør med folk man bryr seg om eller er venner med. Spør om de har hatt en ok dag, hvordan det gikk med (sett inn hva som helst de har snakket om) møtet hun gruet seg til, jobbintervjuet hun skulle på, bilen hun skulle prøvekjøre, konserten hun var på osv, osv, osv. Enhver relasjon vil jo bli litt "medtatt" i lengden hvis den ene parten kun kommuniserer med å sende bilder av seg selv i stedet for å vise omtanke og interesse for den andre. Men det er klar, enkelte er ikke så gode på kommunikasjon, kanskje har han dysleksi, kanskje vet han ikke hva han skal skrive og skjønner ikke at hun hadde vært fornøyd med et "Hvordan går det?" Får håpe at han er mer omtenksom når de møtes Anonymkode: caa5b...01c 1
Epictetus Skrevet 7. juli 2021 #18 Skrevet 7. juli 2021 Her er litt livsvisdom fra en gammel mann: Folk er forskjellige. Ikke tolk hensikter og meninger ut fra eget perspektiv. 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #19 Skrevet 7. juli 2021 Jeg er kvinne og HATER å bli spurt hvordan jeg har det, samt spørsmål generelt. Mye bedre med mennesker som deler ting, enn som spør, graver og maser. Anonymkode: df7cb...f2b 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #20 Skrevet 7. juli 2021 Epictetus skrev (4 minutter siden): Her er litt livsvisdom fra en gammel mann: Folk er forskjellige. Ikke tolk hensikter og meninger ut fra eget perspektiv. Det der skulle vært et mantra for alle. Det er det der som burde vært brodert og hengt opp på veggen i stua til folk, det er det der de skulle laget memes av. Det er bare så utrolig sant og viktig. Takk Anonymkode: fccf8...511 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå