Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bursdag i juli og hvert år er det det samma fra pappa: «Får håpe det ikke kommer opp noe jobb for da må jeg prioritere det». Han er ufør og jobber litt på en gård i tillegg. Han sier at om han sier nei til jobb så blir han erstattet.

Skjønner ikke at arbeidsgiver liksom skal erstatte han for at han skal i sin datter bursdag? Han sitter liksom med telefon klar i bursdagen min for at han må dra om det ringer..

syns ikke det er ok? 

Anonymkode: dbb31...308

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sagt det til han? 
Kanskje han sliter litt med situasjonen?? Skjønner at du blir skuffet. Det er ikke riktig av ham.

• Liker 1
Skrevet

Eh, jeg har 100% jobb, min sønn har bursdag idag og jeg har vært på jobb.... Er jo ikke noe rart med det? Jeg kan ikke be om en fridag/ferie hvert år på mine barns bursdag. Feiring får vi til uansett om vi ikke er sammen hele dagen. 

• Liker 35
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har bursdag i juli og hvert år er det det samma fra pappa: «Får håpe det ikke kommer opp noe jobb for da må jeg prioritere det». Han er ufør og jobber litt på en gård i tillegg. Han sier at om han sier nei til jobb så blir han erstattet.

Skjønner ikke at arbeidsgiver liksom skal erstatte han for at han skal i sin datter bursdag? Han sitter liksom med telefon klar i bursdagen min for at han må dra om det ringer..

syns ikke det er ok? 

Det er da ikke vanlig å ta seg fri selv om noen bursdag? 

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

syns ikke det er ok? 

Man går jo på jobb, selv om noen har bursdag. Man kan fint feire etter jobb? Eller en annen dag.

Jeg blir 30 år i år. Midt i uka. Ønsker helt ærlig ikke å feire det på dagen (men familien steller i stand, så har ikke helt et valg), selv om det «er en stor dag». For jeg er trøtt etter jobb, jeg vil hjem, legge meg i sofaen og slappe av.

Anonymkode: edeb5...132

• Liker 6
Skrevet

Trenger du å feire akkurat på dagen? Ta det til helgen? Søndag?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
mordi skrev (3 minutter siden):

Trenger du å feire akkurat på dagen? Ta det til helgen? Søndag?

Ja feirer det alltid på lørdag eller søndag

ts 

AnonymBruker
Skrevet

Jobb kommet foran bursdager til voksne.

Hadde du hvert under 10 så skjønner jeg at du reagerer, men som voksen blir dette for umodent.

Anonymkode: 82897...bcf

• Liker 10
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

syns ikke det er ok? 

Han er ufør og prioriterer jobb på gård i stede for barnas bursdag. Wtf er dette for en retard? (Utgangspunktet at han blir på jobb over kl 16) hadde aldri skjedd i detta huset. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en selvfølge at foreldre skal på jobb selv om barna ha bursdag. Tipper dette her er en som kjeder seg på sommeren. 

Anonymkode: 2bbd5...5c6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Enterprises skrev (1 minutt siden):

Han er ufør og prioriterer jobb på gård i stede for barnas bursdag. Wtf er dette for en retard? (Utgangspunktet at han blir på jobb over kl 16) hadde aldri skjedd i detta huset. 

Syns det er flott at han jobber når han kan og får tilbud om det. Har mye å si for selvfølelsen til en voksen mann at han kan jobbe litt og tjene egne penger til tross for at han er ufør. TS derimot er også voksen og bør ha forståelse for at faren ønsker å jobbe og at fremtidige jobbmuligheter for han ikke blir ødelagt pga hennes egoisme. Bursdager er viktige for små barn, ikke for oss voksne.

Anonymkode: 37d1a...83b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Syns det er flott at han jobber når han kan og får tilbud om det. Har mye å si for selvfølelsen til en voksen mann at han kan jobbe litt og tjene egne penger til tross for at han er ufør. TS derimot er også voksen og bør ha forståelse for at faren ønsker å jobbe og at fremtidige jobbmuligheter for han ikke blir ødelagt pga hennes egoisme. Bursdager er viktige for små barn, ikke for oss voksne.

Anonymkode: 37d1a...83b

Snakk for deg selv, bursdager er viktig for meg. Skjønner ikke hvorfor alle alltid sier «det er for barn», «det er barnas høytid osv».. for meg er det like viktig 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han vil vel jobbe det han har mulighet for, så jeg skjønner han godt. Det finnes da mange yrker hvor en jobber lørdag og/eller søndag, de tar seg da ikke fri på grunn av bursdager.

Anonymkode: 46e45...c5f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snakk for deg selv, bursdager er viktig for meg. Skjønner ikke hvorfor alle alltid sier «det er for barn», «det er barnas høytid osv».. for meg er det like viktig 

Man får jo ikke fri fra jobb for å feire bursdager. 

Anonymkode: 275f9...cf2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

syns ikke det er ok? 

kan dere aldri ta igjen bursdagsfeiringen en annen dag? Han jobber vel ikke hver bidige dag

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er han som far ellers? Og hvor mye tid bruker du med ham sånn til vanlig? 

Anonymkode: fad1c...89e

AnonymBruker
Skrevet
Enterprises skrev (4 timer siden):

????

Jeg må jobbe hver dag på min bursdag (spesiell dag som gjør at alle trengs på jobb). Og har aldri tatt fri for å feire noens bursdag.

Ler også litt av logikken "uføre må ta fri" 🤔🤨 når de stort sett må høre at de burde jobbe mer

Anonymkode: 1f6d3...1f2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bursdag feires til nærmeste helg. Til og med min 8 år gamle sønn feirer med familie i helga før eller etter dersom bursdag faller på en hverdag. 

Anonymkode: e1021...7e5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da må du innfinne deg med at det er du som er spesiell. Bursdag for voksne blir først spesielt når det er runde og høye tall. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ikke forstår oppi dette her, er hvordan en ufør kan ha beredskapsjobb. Er ikke det hele poenget med å være ufør da, at må er syk/ikke vet når de dårlige dagene kommer? Veldig flaks for han da, om arbeid alltid kommer når helsa hans er bra!.. 

Forøvrig ikke vanlig å ta seg fri fra jobb for bursdag, nei. Moren din, tar hun seg virkelig fri hvert år, siden du tenker at det er det normale? 

Anonymkode: 56b04...37e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...