Gå til innhold

Kvifor slipper ikkje Julian Assange ut av fengsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik eg har skjønt det så har han vore fengsla i UK over lengre tid. Men kva grunnlag blir han holdt på? Kvifor er han ikkje ein fri mann etter UK nekta levera han over til USA? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt merkelig, hadde han jobbet i Washington Post eller andre medier hadde han fått pulitzer prisen. Mediene i USA har stort sett tatt myndighetenes side, En årsak kan faktisk være sjalusi. En annen at mediene nå i stor grad støtter makteliten på venstre siden. Assange blir oppfattet som "Center right" Jeg tror kanskje de ser på ham som en trussel for den politisk korrekte eliten.

All ære til Roger Waters som kjemper for Assange. Han har nok en del rett da han sier  : 
Assange being used as a warning to journalists

• Liker 4
Skrevet (endret)
On 7/8/2021 at 1:06 AM, julia83 said:

Det er litt merkelig, hadde han jobbet i Washington Post eller andre medier hadde han fått pulitzer prisen. Mediene i USA har stort sett tatt myndighetenes side, En årsak kan faktisk være sjalusi. En annen at mediene nå i stor grad støtter makteliten på venstre siden. Assange blir oppfattet som "Center right" Jeg tror kanskje de ser på ham som en trussel for den politisk korrekte eliten.

All ære til Roger Waters som kjemper for Assange. Han har nok en del rett da han sier  : 
Assange being used as a warning to journalists

Gode poeng! Eg berre skjønner ikkje kva grunnlag dei har for fengsling. Har han ingen rettigheter? Saken mot han er død også etter hovedvitnet sto fram og innrømte løgn. Står om det i blant anna klassekampen.

Endret av mammahjarte
Skrevet (endret)

.

Endret av Valar Morghulis
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke godt å si. Den 1. mai 2019 ble han dømt til 50 ukers fengsel for å ha brutt vilkårene for løslatelse 7 år tidligere, men da skulle han jo ha sluppet ut i fjor. Men så vidt jeg forstår holder britiske myndigheter ham enda fengslet uten lov og dom fordi USA ønsker Assange utlevert. Kan ikke skjønne at det er lovlig.

En britisk dommer bestemte 4. januar 2021 at han ikke skal utleveres til USA på grunn av sin mentale helsetilstand.  Amerikanske myndigheter har anket dommen, og han fikk derfor ikke muligheten til å løslates mot kausjon før ankesaken er ferdig.

Assange fylte 50 år 3. juli og ikke et pip i massemediene. Mer om Assange her

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...