Donnie Darko Skrevet 14. september 2005 #1 Skrevet 14. september 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/12/443053.html Det som egentlig provoserer meg mest med denne artikkelen er at hun har overhode ikke peiling på hvordan man oppdrar en hund engang. Forøvrig så venter jeg spent på et nytt oppslag i dagblablabla "Oppdra din kone som en hund" Jeg regner med at et slikt oppslag også ville blitt forbigått i stillhet lik som dette.
Diktern Skrevet 14. september 2005 #2 Skrevet 14. september 2005 Ingen mennesker skal vel oppdra sin ektefelle/samboer/kjæreste? Eller er det noe jeg har misforstått?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2005 #3 Skrevet 14. september 2005 Hehe, likte den kommenateren: Jeg deltok på et seminar i Sverige om mannsrollen. Der sa en av innlederne fra Afrika at i Sverige ble til og med hunder behandlet bedre enn menn. (sakset fra samme artikkel som Donnie). Forbanna svenske fascistfeminister. Vi kan ikke bare stå og se på at det skjer, denne nazismen må stoppes før vi bråvåkner og det er for sent!
Donnie Darko Skrevet 14. september 2005 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2005 Ingen mennesker skal vel oppdra sin ektefelle/samboer/kjæreste? Eller er det noe jeg har misforstått? ← Det samme tenkte jeg. Men jeg leser til stadighet i div. kvinnemagasiner lignende artikkler som dette "hvordan oppdra din mann". ..Men.. Det er vel dette de kaller likestilling.
Diktern Skrevet 14. september 2005 #5 Skrevet 14. september 2005 Detta er i såfall ein svært dårlig form for likestilling.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2005 #6 Skrevet 14. september 2005 Hittil ingen jenter som reagerer. Skremmende.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2005 #7 Skrevet 14. september 2005 Jeg tror faktisk en del menn ville blitt gående evig single om vi kvinner plutselig ga opp håpet om at det går an å oppdra en mann... Men om det er rett å gjøre det, om det funker, eller om det på noen måte er bra for et forhold, kan man betvile. Samtidig vet jeg av egen erfaring at det ofte er vi kvinner som ønsker å stille krav til den vi bor sammen med - mannen virker fornøyd okke som. Derfor skjer det vel i de fleste forhold at man gjør dressurforsøk? (men kanskje det er derfor jeg mislykkes - fordi jeg behandler han som et menneske og ikke en hund? Det funker jo ikke å kjefte for så å gi han god mat like etterpå... eller gå foran som et godt eksempel ved å vise omsorg, lytte, gjøre noe for han i håp om at han skal "herme", når han ikke skjønner så vage og kompliserte handlingsmønstre? Hvis noen vil selge meg en bok om betingede reflekser og klikkertrening så si fra)
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2005 #8 Skrevet 14. september 2005 Tydlig at vi har en jobb å gjøre med å bekjempe den farlige kvinnefascismen. VÅKN OPP!
Dødspingvinen Skrevet 14. september 2005 #9 Skrevet 14. september 2005 Dette er en dame som tydleigvis trenger å bli fortalt hvordan man skal oppføre seg selv. Det er faktisk noe alle her kan se. Man skal ikke oppdra folk, men unntak av sine barn. Men å komme med masse piss om kvinnefacisme pga en teit dame viser bare hvor lyst dere har på å lage en stor krangel her inne om det. Noe som igjen er latterlig. Dere mannfolka som krangler her inne, kan få lov til det, men slutt med kvinnehetsen pga en teit artikkel i Dagbladet om ei like teit dames meninger. Dette blir rett og slett for dumt.
Gjest GreenSky Skrevet 14. september 2005 #10 Skrevet 14. september 2005 Det er ikke noen"nyhet" at folk behandler partneren på denne måten, desverre. Det er en teknikk som sikkert funker også, men de som velger å oppdra en mann med hersketeknikker har et ubalansert syn på likestilling.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2005 #11 Skrevet 14. september 2005 Nå må dere ta det litt med ro her da...Det er jo ikke ment med 100prosents allvor! Skjønner ikke hvorfor dere gutter tar det så personlig, men det var vel et ømt punkt.
Gjest Dum Perignon Skrevet 14. september 2005 #12 Skrevet 14. september 2005 Det er mange som synes det er naturlig at mannen er schäfer'n, dét må vi huske på.
Donnie Darko Skrevet 14. september 2005 Forfatter #13 Skrevet 14. september 2005 Nå må dere ta det litt med ro her da...Det er jo ikke ment med 100prosents allvor! Skjønner ikke hvorfor dere gutter tar det så personlig, men det var vel et ømt punkt. ← Fordi det hadde jo ikke blitt ramaskrik om det hadde stått "Oppdra kona di som en hund"
Gjest GreenSky Skrevet 14. september 2005 #14 Skrevet 14. september 2005 Fordi det hadde jo ikke blitt ramaskrik om det hadde stått "Oppdra kona di som en hund" ← Det hadde blitt oppvask.
Gjest GreenSky Skrevet 14. september 2005 #15 Skrevet 14. september 2005 (endret) Men, vi mennesker er ganske like hunder. Hvis artikkelen hadde blitt skrevet på en annen måte, f.eks fellestrekk i oppdragelsen av hund/menneske, hadde det vært noe annet. Endret 14. september 2005 av GreenSky
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2005 #16 Skrevet 14. september 2005 Jeg er selv kvinne og synes det høres utrolig merkelig ut det å måtte oppdra et annet voksent menneske?! Nei, det ville jeg aldri ha giddet..jeg er i full jobb, er karriereperson og har mer enn nok med å holde mitt eget liv på skinnene...så skal man liksom oppdra sin voksne partner også? Nei, ærlig talt....så teit. Jeg for min del ønsker bare en mann som er så sikker på seg selv og rolig i lynne, men med humor og glimt i øyet som har en ledig armkrok, knitrende peis, rødvin og behagelig musikk: når vi er ferdig på de slitsomme jobbene våre. Tenk å måtte oppdra ham da...*sukk* for et slit.
tobo Skrevet 14. september 2005 #17 Skrevet 14. september 2005 Fordi det hadde jo ikke blitt ramaskrik om det hadde stått "Oppdra kona di som en hund" ← Nei, men Donnie....Dette er helt logisk og ikke noe å ta på vei for. Du kan ikke oppdra kona di som en hund - det skjønner du vel. Men menn derimot. Det funker som bare fy...
Gjest Dum Perignon Skrevet 14. september 2005 #18 Skrevet 14. september 2005 På engelsk også. Raise him doggy style.
Gjest Violetta Skrevet 14. september 2005 #19 Skrevet 14. september 2005 På engelsk også. Raise him doggy style. ← Hadde du vært mer fornøyd med den varianten kanskje? Forøvrig hever jeg bare øyenbrynet til sånne artikler og leser noe helt annet. Det er mye rart man kan få gitt ut bøker og skrevet artikler om, men langt fra alt er verdt å bruke tid på å lese.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2005 #20 Skrevet 14. september 2005 Det samme tenkte jeg. Men jeg leser til stadighet i div. kvinnemagasiner lignende artikkler som dette "hvordan oppdra din mann". ..Men.. Det er vel dette de kaller likestilling. ← Her må man se på årsak og sammenheng. Kvinner behøver da ikke å oppdras av menn fordi de som regel er godt oppdratt når de forlater barndomshjemmet. menn derimot vet ofte ikke hvor vaskemaskinen er, ei heller vaskerommet Jeg har oppdratt min mann. Valget sto mellom det eller å returnere han til mor I dag er han så flink så og har en frue som ikke har et surt tryne lenger. Merkelig det der.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå