Gå til innhold

Er det så mange rare barnehager og barnehageansatte - eller er det kun her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare i dag er det flere tråder som jeg stusser på. Har et barn som starter i barnehagen i august og kjenner at jeg blir bekymret hvis dette er normalen. Problemer med ferie, innblanding i henting/ levering, ikke samarbeidsvillige ved bleieslutt. Og dette er bare i dag. Det er mange, mange tråder om forhold i barnehager, nesten daglig .Er det sånn i «virkeligheten»?

Anonymkode: cfc64...e5a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er styrer i en ganske stor barnehage. Med en stor, herlig foreldregruppe og supre ansatte. Samarbeidet om en god hverdag for barna står sentralt hos både personal og foresatte. Får sjokk av å lese en del tråder her inne: både foresatte sitt nedverdigende syn på de som tar vare på det kjæreste de har hver dag , og ikke minst hvordan enkelte barnehageansatte snakker både om og til foreldrene!  Nekter å tro dette er normalen, og ønsker deg lykke til med barnehagestart TS.

Anonymkode: de0a8...c17

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste har barks beste i fokus , selv om foreldrene risikerer å bli sure og henge ut de ansatte på kg så er fortsatt barks beste det viktigste og de aller fleste foreldre skjønner det og lager ikke stygge  tråder om ansatte.

Anonymkode: 08c3b...15d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe av det som er nevnt, selv om jeg var misfornøyd med en av de tre barnehagene vi har brukt. Men det gikk mer på hvordan de behandlet barnet mitt. Var superfornøyd med de to andre, ikke noe å klage på der.

Anonymkode: 1524c...210

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bare i dag er det flere tråder som jeg stusser på. Har et barn som starter i barnehagen i august og kjenner at jeg blir bekymret hvis dette er normalen. Problemer med ferie, innblanding i henting/ levering, ikke samarbeidsvillige ved bleieslutt. Og dette er bare i dag. Det er mange, mange tråder om forhold i barnehager, nesten daglig .Er det sånn i «virkeligheten»?

Anonymkode: cfc64...e5a

Min teori er at enkelte er fryktelig misfornøyd med egen barnehage, men verken tør eller vil ta en skikkelig samtale med de som jobber der, og bruker heller KG til å få ut frustrasjonen sin. De tar heller ikke konsekvensen av sin misnøye ved å bytte barnehage, som de virkelig burde, om de er så misfornøyd.

Som pedagogisk leder gjennom veldig mange år, har jeg aldri opplevd noe i nærheten av det som beskrives her. Det er ikke lett å gjøre alle foreldre til lags, men utrolig mye kan ordnes med god kommunikasjon med foreldrene. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har kun gode erfaringer. Er så imponert over de ansatte og barnehagens håndtering dette året, i tillegg første barnehageår for mitt barn. Kunne ikke vært mer fornøyd. Tror nok normalen er er man er fornøyd og trygg. Også har man noen få som har dårlige erfaringer. Og man blir ikke akkurat eksponert for solskinnshistorier her inne 😊 det kommer nok til å gå veldig fint med barnehagestart 👍

Anonymkode: a2f36...064

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan en barnehage er kommer helt an på de ansatte. I vår barnehage ble det dessverre ansatt et «råttent eple» som dessverre forsurer hele miljøet, så ingenting av det jeg har lest om barnehager her inne har overrasket meg hittil. De avdelingene denne ansatte ikke er innblandet i fungerer supert, og der har vi ikke hatt noen problemer. 

Anonymkode: 68849...c91

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men det er nok mange raringer som søker seg til barnehageyrket. Mange barn har jo ikke utviklet språk mot urettferdig behandling og det trives sikkert en del raringer med. 

Anonymkode: d908d...4c1

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt barn i barnehage både i Oslo og i Bærum og har stort sett vært veldig fornøyd med de ansatte begge steder. Vil tro de fleste som jobber i bhg er oppegående folk som jobber der fordi de faktisk liker å jobbe med barn.
Men jeg har også hørt visse ting fra bhg-ansatte som faktisk er litt skremmende. Men det gjelder som regel vikarer - der tror jeg dessverre det er mye rart, og mange som aldri burde jobbet i bhg! Problemet er at det er vanskelig å bli kvitt de..

Anonymkode: 4570f...e6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men det er nok mange raringer som søker seg til barnehageyrket. Mange barn har jo ikke utviklet språk mot urettferdig behandling og det trives sikkert en del raringer med. 

For en merkelig kommentar 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For en merkelig kommentar 

Og verden er perfekt. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er heldig som har barna mine hjemme.. for og være ærlig.

Anonymkode: de5ea...848

• Liker 1
Skrevet

Ikke at jeg er noen barnehageekspert, men det er alltid lurt å ta i betraktning at mange folk presenterer rykter og personlige tolkninger som fakta. Og så er det noe med det at det i noen tilfeller er det de som sier at andre er "negativ omtale" som faktisk er de som er "negativ omtale".

Kort sagt, ikke vær naiv verken den ene eller andre veien, men ikke tro på alt du hører/leser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I alle dager...
Tror du hvem som helst får jobb i barnehage? Alle som søker får jobb, liksom? Hvis det jobber mange "raringer" der man har barnet sitt, så bør man ta det opp med styrer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Era Vulgaris skrev (18 minutter siden):

I alle dager...
Tror du hvem som helst får jobb i barnehage? Alle som søker får jobb, liksom? Hvis det jobber mange "raringer" der man har barnet sitt, så bør man ta det opp med styrer.

OK, beklager. Jeg tok høyde for at mange "normale" ikke er så normale alltid bare. Raring var feil ordvalg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

OK, beklager. Jeg tok høyde for at mange "normale" ikke er så normale alltid bare. Raring var feil ordvalg. 

Denne setningen forsto jeg ikke helt, men det er klart at med så mange barnehageansatte i Norges land, vil man jo finne veldig mange forskjellige mennesketyper. 
Min erfaring er dog at de aller fleste barnehager krever mer og mer av sine ansatte, både når det gjelder utdanning, profesjonalitet, faglig og personlig utvikling, og pedagogisk refleksjon. 

AnonymBruker
Skrevet
Era Vulgaris skrev (5 minutter siden):

Denne setningen forsto jeg ikke helt, men det er klart at med så mange barnehageansatte i Norges land, vil man jo finne veldig mange forskjellige mennesketyper. 
Min erfaring er dog at de aller fleste barnehager krever mer og mer av sine ansatte, både når det gjelder utdanning, profesjonalitet, faglig og personlig utvikling, og pedagogisk refleksjon. 

Ulv i fåreklær?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ulv i fåreklær?

Denne må du utdype. 

AnonymBruker
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Min teori er at enkelte er fryktelig misfornøyd med egen barnehage, men verken tør eller vil ta en skikkelig samtale med de som jobber der, og bruker heller KG til å få ut frustrasjonen sin. De tar heller ikke konsekvensen av sin misnøye ved å bytte barnehage, som de virkelig burde, om de er så misfornøyd.

Som pedagogisk leder gjennom veldig mange år, har jeg aldri opplevd noe i nærheten av det som beskrives her. Det er ikke lett å gjøre alle foreldre til lags, men utrolig mye kan ordnes med god kommunikasjon med foreldrene. 

Enig i dette. Men synes også mange barnehageansatte lirer av seg mye rart her. Virker som noen helst ikke skulle hatt noen barn i barnehagen. Minner meg om den stående vitsen i mitt yrke- flott å jobbe i helsevesenet bare det ikke hadde vært for alle disse slitsomme pasientene 🤪

Jeg hadde min første i en barnehage drevet av sykehuset. Det var 25 år siden.  Hun sier fortsatt at det var den beste tiden i livet hennes. En gang i blant måtte vi levere ekstra tidlig, i 07-tida. Hente hun krøllet seg sammen på en sofa og sov litt. De ansatte sa det var helt ok. 
Så har jeg hatt barn i barnehage i to puljer etter dette. Da det samme skjedde med siste nå, ble vi nærmest anklaget for omsorgssvikt. 

Det er flere ting… min erfaring er at kvaliteten i barnehagene har gått ned samtidig med prisen, og at de ansatte nå har mer «makt» enn foreldrene, om det gir mening. 

Anonymkode: d2cc8...79f

• Liker 1
Skrevet

Det et et kg-fenomen

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...