Gå til innhold

Barnehagen legger seg oppi levering og hentetid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har en jente på 2,5 år som går i en barnehage like ved. Selv er jeg hjemme i permisjon med lillebror på 5 mnd. Samboeren min jobber 7-15.30 og har et stykke kjøretid til jobb, barnehagen er åpen 7.30-16.45, så blir som regel jeg som leverer og henter.

minstemann er som regel oppe klokka 5, også våkner jenta av seg selv som regel 06.30. Vi får en rolig morgen og leverer henne da til bhg sin åpningstid, siden hun er våken og lillebror skal sove igjen fra 8-11. da kan jeg sove eventuelt gjøre husarbeid eller andre ting.

klokka 13 igjen skal han sove fra 13-15.30, så jeg henter som regel jenta mi rett etter det.

i dag fikk jeg høre fra en venninne som jobber i bhg at de ansatte på den avdelingen reagerer på at jeg har henne så lenge i bhg «når jeg bare er hjemme uansett»

kjente det stakk skikkelig. Når jeg er hjemme blir jeg kjent med baby, er på barseltreff, når han sover skal jeg slappe av siden det er da jeg kan eller jeg gjør husoppgaver.

fikk lyst til å ta det opp, men redd for å virke som en sur sutrekjerring… 

Anonymkode: e4ed4...9ce

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikkje alle som forstår at det er arbeid å væra i permisjon. 

Anonymkode: 54ca1...4fb

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes du kan ta opp at du har hørt at de ansatte slarver seg imellom om foreldrenes private anliggende.

Anonymkode: f5953...4ff

Enig. 

Anonymkode: 98681...91b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er typisk barnehageansatte, hadde enten gitt F eller tatt det opp direkte med dem det gjaldt og sagt du ville hør fradem direkt hvorfor de står å snakker om dette i stedenfor åta det med ledelsen, så kan de kjenne litt på detm

Anonymkode: 783cf...b23

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Og de insisterer på at de ikke er "tanter".. begynne å oppføre seg litt mer profesjonelt da. Helt merkelig oppførsel.

Anonymkode: ec197...3d4

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt uakseptabelt! Du skal ikke ha noe dårlig samvittighet!! 

Synes du skal ta dette opp med leder.

Anonymkode: bd6eb...98b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du kan ta opp at du har hørt at de ansatte slarver seg imellom om foreldrenes private anliggende.

Anonymkode: f5953...4ff

Det er jo ikke helt sikkert det er sånn? 

Et annet senario er f.eks avdelingsmøte. "Melissa" er veldig sliten om dagen. Et forslag er: "kanskje vi kan høre med hjemmet om det er en mulighet for noen kortere dager nå som mor er i permisjon?" Kanskje de heller konkluderer med at de skal sette i gang andre tiltak først. Også blir det 5 høns av en fjær og barnehagen er den store stygge ulven. 

Uansett: venninna burde holdt munn. 

Anonymkode: c58cc...1cb

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo litt spesielt å la en 2.5 åring ha så lange dager i bhg når man selv bare er hjemme. Det hadde jeg ikke hatt samvittighet til. 

Hilsen en mor som akkurat er ferdig med mammaperm med nr 2 

Anonymkode: 9df09...789

Hun er jo ikke «bare» hjemme.

Du hadde kanskje en mindre krevende barseltid. 

Anonymkode: dbad2...1de

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Hun er jo ikke «bare» hjemme.

Du hadde kanskje en mindre krevende barseltid. 

Anonymkode: dbad2...1de

Vel vi pusset opp hus samtidig. Pusset opp til 01 hver natt. Så nei! Ingen lett barseltid! 

Det er snakk om prioriteringer. 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo litt spesielt å la en 2.5 åring ha så lange dager i bhg når man selv bare er hjemme. Det hadde jeg ikke hatt samvittighet til. 

Hilsen en mor som akkurat er ferdig med mammaperm med nr 2 

Din situasjon er ikke TS sin situasjon. Din permisjon er ikke fasit på TS sin permisjon. 

Anonymkode: 98681...91b

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Vel vi pusset opp hus samtidig. Pusset opp til 01 hver natt. Så nei! Ingen lett barseltid! 

Det er snakk om prioriteringer. 

Dere prioriterer altså bort det eldste barnet. 

Anonymkode: 4f571...b5b

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Vel. Venninna de lyver. Det er hun som mener dette, og legger skylden på bhg. 

Anonymkode: 72938...d32

• Liker 17
Skrevet

1. Barnehagen har ingenting med når du henter og leverer så lenge barnet har det bra. 

2. Selv om 1 fortsatt er gjeldende, ER det lange dager for barnet når du er hjemme i permisjon 

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 
har prøvd kortere dager, og henta mens minsten sover. Det ble ganske hektisk da det etter soving var både mating og skift. Hun kjedet seg og ville ha mye oppmerksomhet som ble litt vanskelig når man satt å ammet en baby.
Samtidig har hun det veldig gøy i barnehagen med lekekameratene sine. 

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei. Jeg har en jente på 2,5 år som går i en barnehage like ved. Selv er jeg hjemme i permisjon med lillebror på 5 mnd. Samboeren min jobber 7-15.30 og har et stykke kjøretid til jobb, barnehagen er åpen 7.30-16.45, så blir som regel jeg som leverer og henter.

minstemann er som regel oppe klokka 5, også våkner jenta av seg selv som regel 06.30. Vi får en rolig morgen og leverer henne da til bhg sin åpningstid, siden hun er våken og lillebror skal sove igjen fra 8-11. da kan jeg sove eventuelt gjøre husarbeid eller andre ting.

klokka 13 igjen skal han sove fra 13-15.30, så jeg henter som regel jenta mi rett etter det.

i dag fikk jeg høre fra en venninne som jobber i bhg at de ansatte på den avdelingen reagerer på at jeg har henne så lenge i bhg «når jeg bare er hjemme uansett»

kjente det stakk skikkelig. Når jeg er hjemme blir jeg kjent med baby, er på barseltreff, når han sover skal jeg slappe av siden det er da jeg kan eller jeg gjør husoppgaver.

fikk lyst til å ta det opp, men redd for å virke som en sur sutrekjerring… 

For det første, så bryter din venninne taushetsplikten sin. For det andre, vet du jo ikke om dette er sagt sånn som hun gjengir det til deg. For det tredje, så benytter du plassen akkurat som du selv ønsker og har behov for, uten dårlig samvittighet. 

At dette skal være "typisk barnehageansatt", kjenner jeg meg ikke igjen i, og jeg har jobbet i barnehage i mange år. De som er på en evig svertekampanje mot barnehager, og er så misfornøyd med tilbudet de har, bør bytte barnehage. Det er null problem i dag, da det er mange som strever med å få fylt opp barnehagen. 

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...