Gå til innhold

Min eks sier jeg er en konfliktskapende person - hvordan vet jeg om det er sant?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eks sier at jeg er en person som «alltid» havner i konflikter pga jeg er så sta og ikke vil gi meg på ting. Hvordan vet jeg om det stemmer?

Han var voldelig og sier at det er min feil fordi jeg er som jeg er. Jeg sliter med å vite hva som er sant og hva som er usant og føler meg som en veldig dårlig person. 

Jeg tenker at han har rett i at jeg kan gå i enten fight eller freeze modus når noen presser meg opp i et hjørne, men ikke som at jeg skaper konflikter selv. Men kanskje jeg da er konfliktskapende når jeg tar igjen, jeg burde kanskje ikke gjøre det?

Hjelp?

Anonymkode: 0e1a0...8fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje vi får svaret på det i løpet av tråden, basert på hvor påståelig og kranglete du eventuelt framstår..?
Har han noen eksempler på situasjoner hvor du skaper konflikt?

Anonymkode: 34762...7a8

• Liker 2
Skrevet

Havner du lett i konflikt med andre enn ham, da ? 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han var voldelig kan du trygt se bort fra at det stemmer.

Ikke gi voldelige mennesker noe de skulle ha sagt!

Anonymkode: b23f1...c8d

• Liker 22
Skrevet

Er det ikke klassisk at voldelige menn skylder på offeret og sier det er deres egen feil? Det skal du i hvert fall ikke høre på og ta til deg!

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er en voldelige fyr, så ville jeg vært skeptisk til at det han sier er riktig. Havner du ofte i konflikter med andre enn han? Havner han ofte i konflikter med andre? 

Min eks fikk meg til å tro jeg var alt mulig rart, som jeg i dag vet jeg ikke var eller er, men han projiserte sine dårlige egenskaper over på meg og fikk meg til å tro at de var mine. 

Anonymkode: 72742...6b8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (34 minutter siden):

Havner du lett i konflikt med andre enn ham, da ? 

Jeg vet ikke. Jeg tror egentlig ikke det, men det kan jo godt hende at jeg tar feil. Om jeg hadde vært veldig konfliktskapende hadde jeg vel kanskje ikke oppfattet det selv?

Jeg tror at jeg kan være ganske kjapp med å avvise folk som jeg tror avviser meg. Ikke uhøflig, men bare ved å unngå kontakt hvis jeg kan. Jeg har problemer med å slippe folk ordentlig innpå meg og har dårlig selvtillit, det er liksom ikke så mye bra med meg.
Og hvis noen gjør noe jeg ikke liker/er urettferdig så sier jeg fra. For eksempel ved å bryte inn når andre blir mobbet, når noen blir baksnakket eller utestengt sosialt. Det har sendt meg i flere konflikter, det er sant. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kanskje vi får svaret på det i løpet av tråden, basert på hvor påståelig og kranglete du eventuelt framstår..?
Har han noen eksempler på situasjoner hvor du skaper konflikt?

Anonymkode: 34762...7a8

Hm, ja, for eksempel at jeg insisterte på at han skulle kjøpe meg ut i fra huset ut i fra takst og ikke ut i fra det han mente var riktig. Eller at naboen sluttet å hilse på meg fordi jeg sa fra til ham da han klippet hekken vår uten å spørre bare fordi han syntes den så «skjev» ut. Men han har sikkert andre bedre grunner, jeg vet ikke helt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke. Jeg tror egentlig ikke det, men det kan jo godt hende at jeg tar feil. Om jeg hadde vært veldig konfliktskapende hadde jeg vel kanskje ikke oppfattet det selv?

Jeg tror at jeg kan være ganske kjapp med å avvise folk som jeg tror avviser meg. Ikke uhøflig, men bare ved å unngå kontakt hvis jeg kan. Jeg har problemer med å slippe folk ordentlig innpå meg og har dårlig selvtillit, det er liksom ikke så mye bra med meg.
Og hvis noen gjør noe jeg ikke liker/er urettferdig så sier jeg fra. For eksempel ved å bryte inn når andre blir mobbet, når noen blir baksnakket eller utestengt sosialt. Det har sendt meg i flere konflikter, det er sant. 

Du vet ihvertfall om du lett havner i konflikter, eller ikke.

Jeg regner ikke det å bryte inn i mobbing som å skape konflikt, høres mer ut som du er over snittet sosial og harmonisøkende i de situasjonene. Og ellers litt sosialt sky.

Anonymkode: 35cb0...4ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Havner han ofte i konflikter med andre? 

Det er akkurat som om hans konflikter er berettigede, mens mine ikke er det. For eksempel er sjefen hans en idiot, de har hatt meklingsmøter flere ganger. 

• Liker 2
Skrevet

Du skal aldri høre på en sånn person. Uansett hvor konfliktskapende du er, så er vold ALDRI GREIT!  Hvordan har du det med familie, arbeidsplassen, venner, naboer etc? Kan du spørre noen du kan stole på, noen du vet snakker rett fra levra, som gir deg ett sant svar? Er det flere som har sagt dette til deg? Har du ett dårlig forhold til mange?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hallo.

Han sier det så du skal oppleve skyld for volden han utsatte deg for.

Hva du havner i konflikt for skal han bry seg minimalt om. 

Må du ha kontakt med ham pga felles barn siden du fortsatt lar ham snakke med deg? 

Anonymkode: 1ed62...dab

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ta generelt alt ekser sier med en klype salt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet ihvertfall om du lett havner i konflikter, eller ikke.

Nei, fordi jeg vet ikke hva som er normalt for vanlige folk og hva som kalles konflikt. 

Jeg er introvert og ganske sky, ja, prøver å være hyggelig og raus mot andre og bryr meg altfor mye om hva folk mener om meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm, ja, for eksempel at jeg insisterte på at han skulle kjøpe meg ut i fra huset ut i fra takst og ikke ut i fra det han mente var riktig. Eller at naboen sluttet å hilse på meg fordi jeg sa fra til ham da han klippet hekken vår uten å spørre bare fordi han syntes den så «skjev» ut. Men han har sikkert andre bedre grunner, jeg vet ikke helt. 

🤣

Høres ut som du setter noen sunne grenser spør du meg.

Ikke takst du liksom. 

Anonymkode: 1ed62...dab

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Min eks sier at jeg er en person som «alltid» havner i konflikter pga jeg er så sta og ikke vil gi meg på ting. Hvordan vet jeg om det stemmer?

Han var voldelig og sier at det er min feil fordi jeg er som jeg er. Jeg sliter med å vite hva som er sant og hva som er usant og føler meg som en veldig dårlig person. 

Jeg tenker at han har rett i at jeg kan gå i enten fight eller freeze modus når noen presser meg opp i et hjørne, men ikke som at jeg skaper konflikter selv. Men kanskje jeg da er konfliktskapende når jeg tar igjen, jeg burde kanskje ikke gjøre det?

Hjelp?

Han har laget endel riper i lakken din. Du er ikke bare vært utsatt for vold, men også psykisk vold. Prøv å få en samtale med psykolog

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Jadaomatte skrev (2 minutter siden):

Er det flere som har sagt dette til deg? Har du ett dårlig forhold til mange?

Ja, andre har også sagt det, men kun mennesker som har vært voldelige mot meg. Jeg har vel ikke akkurat et dårlig forhold til mange, men et ikke-eksisterende forhold til mange, jeg er ganske usynlig, tror jeg, og på grunn av mange dårlige opplevelser tør jeg sjelden ta kontakt med folk eller ta sjansen på å ha en relasjon med dem. Det har blitt bedre etter at jeg ble singel, da. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, fordi jeg vet ikke hva som er normalt for vanlige folk og hva som kalles konflikt. 

Jeg er introvert og ganske sky, ja, prøver å være hyggelig og raus mot andre og bryr meg altfor mye om hva folk mener om meg. 

Det høres helt motsatt ut av både folk som skaper konflikter med vilje og folk som er pågående og klossete. 

At du og eksen er uenige i oppgjøret betyr ikke at du skaper konflikter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må du ha kontakt med ham pga felles barn siden du fortsatt lar ham snakke med deg?

Ja. 

Skrevet (endret)
Million skrev (På 7.7.2021 den 17.42):

Er det ikke klassisk at voldelige menn skylder på offeret og sier det er deres egen feil? Det skal du i hvert fall ikke høre på og ta til deg!

Dette. Det høres ut som han har utøvd både fysisk og psykisk vold, og fått deg til å tvile på deg selv. Det er bare manipulasjon. Ikke deg det er noe galt med hvis han har vært voldelig.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...