Gjest Gitte Skrevet 14. september 2005 #1 Skrevet 14. september 2005 situasjonen: jeg og min kjære har vært sammen i 2 år nå. Han har ikke hatt jobb i ca ett år av den tiden. Det har selvfølgelig tæret på han, og meg. Men i sommer fikk han jobb, som han elsker. Han jobber mye, veldig mye. Han jobber mandag, tirsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag. Kjempebra! Vi bor på hver vår side av oslo, ca 7 mil fra hverandre, og siden jeg studerer og jobber selv, har vi bare mulighet til å møtes i helgene. Men; han jobber hver eneste helg!!! 10 timer på lørdag, 8 timer på søndag. og til kl 20 på fredagskveldene. Siden dette er de eneste dagene vi har mulighet til å møtes vil jeg gjerne at vi skal kunne ha noe tid sammen også, men sånn som det er nå er han sliten på fredagskvelden, og vil legge seg tidlig fordi han skal opp på jobb på lørdag, det samme på lørdagskvelden. Vi gjør aldri noe sammen lenger, i sommer var vi ikke på ferie i det hele tatt, ikke engang en helg på hytta. Før var vi på fester, konserter, reiste rundt, fotballkamper, kino etc. Nå sitter vi bare hjemme på fredags-og lørdagskvelden fordi han jobber. Vi var invitert på fest for 2 uker siden som vi begge hadde lyst til å dra på, men han orket ikke. Jeg prøver å få han til å ta en og annen helg fri, sånn at vi kan være kjærester igjen. Det å sove sammen 2 netter i uka er liksom ikke nok... Men han vil ikke, han tjener dobbelt så mye i helgene som resten av uka, og dette gjør at han helst vil jobbe disse dagene... Jeg vet det er feil av meg å klage fordi han jobber, så gjør ikke det så mye til han. Men tenker mye på det. Jeg håper at grunnen til at han jobber så mye nå, er fordi han var så lenge arb.ledig, og fordi han elsker jobben sin nå, og vil ta igjen for det tapte... Ja det er veldig bra at han jobber, men det tærer sånn på forholdet vårt!!! Ihvertfall for min del... Jeg gidder ikke krangle på det, fordi det virker som jeg aldri blir fornøyd, og det har jeg egentlig forståelse for... Men er så lei av at vi aldri får litt kjærestetid sammen.... Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men dette er noe jeg tenker på ganske mye nå. det er 3 uker til vi skal møtes nå, fordi vi skal jobbe begge to... savner han jo!!
Gjest Bøllefrøet Skrevet 14. september 2005 #2 Skrevet 14. september 2005 Har egentlig ikke så mye å si.. Jeg har vært i en lignende situasjon selv, og ville bare gi deg en klem
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2005 #3 Skrevet 14. september 2005 situasjonen: Han jobber mye, veldig mye. Han jobber mandag, tirsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag. Kjempebra! det er 3 uker til vi skal møtes nå, fordi vi skal jobbe begge to... savner han jo!! ← Er det kjempebra at han jobber mandag, trisdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag med kun onsdag fri? Det høres jo ikke sånn ut.
Gjest Gitte Skrevet 14. september 2005 #4 Skrevet 14. september 2005 Takk for det... blir så oppgitt bare. vil ikke miste gutten min til en jævla jobb ¨ er ikke meninga å virke egoistisk her, er utrolig glad for at han har en jobb som han elsker...
Gjest Gitte Skrevet 14. september 2005 #5 Skrevet 14. september 2005 (endret) Er det kjempebra at han jobber mandag, trisdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag med kun onsdag fri? Det høres jo ikke sånn ut. ← nei det er ikke kjempebra at han jobber alle de dagene. det er kjempebra at han jobber. det som var poenget mitt. beklager at jeg formulerte meg feil.. blir frustrert fordi han jobber så mye, og også fordi jeg er misfornøyd. vil jo ikke være den som "aldri blir fornøyd". men det finnes jo en mellomting mellom å jobbe såå mye, og ikke jobbe i det hele tatt... Endret 14. september 2005 av Gitte
Gjest Caramba ii Skrevet 14. september 2005 #6 Skrevet 14. september 2005 Jeg skjønner deg kjempegodt. Dere har jo aldri tid sammen lenger. Jeg hadde følt meg temmelig ensom i et sånt forhold. Flott at han er gira på å jobbe masse, men litt tid må man nødvendigvis tilbringe sammen hvis man ønsker å ha en kjæreste. Hva med å ta en langweekend sammen snart, evt i utlandet. Si at: "nå har du jobbet så mye og fortjener litt fri". Så tar han seg fri fredag, lørdag og søndag også drar dere på kjærestetur sammen.
Gjest Gitte Skrevet 14. september 2005 #7 Skrevet 14. september 2005 Han har aldri vært i syden, og i sommer hadde vi så godt som bestemt at vi skulle ta en tur nå i høst, men nå er det snart vinter og det er lagt på is. Fordi han skal jobbe... Jeg har da bestemt meg for å besøke min beste venninne i Narvik i oktober, siden han ikke vil. Jeg vil ha litt kjærestetid med han....
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2005 #8 Skrevet 14. september 2005 Snakk med han om det.. han føler sikkert det samme ovenfor deg, at han er på vei til å ødelegge forholdet p.g.a jobben.. Men er han helt ny i denne jobben?? Kan jo hende han rett å slett er redd for å si nei eller redd for å be om fri i frykt for å miste den siden han har gått så lenge arbeidsledig(??) Regner med han ikke vil bli arbeidsledig igjen!! Jeg var i hvertfall sånn før, tok på meg absolutt alt og endte ofte opp med jobb hele uka f.o.m mandag t.o.m søndag. Det bedrer seg. Dere er nok litt egoistiske begge to, å bør snakke sammen for å få til en løsning som passer best for dere begge. Selv jobber jeg mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag hver eneste uke. Med andre ord ikke mye tid til venner jeg heller. Er på vei inn i et mulig forhold nå, å han jobber mer enn meg, men har fri lørdagene. Så klart kan det bli et problem. Men vi er i en sånn situasjon begge to at vi ikke har noe valg med jobbingen, da må vi bare prøve å utnytte tiden best mulig når vi kan. Sånn er livet, alt skal ikke gli på skinner.. Så lenge dere trives med dere driver med må dere bare gjøre det beste ut av det. Å ja man blir sliten av å jobbe så mye, jeg har sjelden ork til å ut å feste nå, men har ikke det behovet for det heller. Verdsetter heller andre ting. Man vokser på motgang. Lykke til. Ikke la jobben ødelegge forholdet deres om det er dette dere vil.. Hva med å forsøke å flytte nærmere hverandre?? Eller sammen. Mange som pendler om dere møtes på halvveien. Eller bytte jobb som ligger nærmere?? Mange muligheter om dere vil. tvi tvi
Gjest Gitte Skrevet 14. september 2005 #9 Skrevet 14. september 2005 man har ikke mye tid til venner, nei.. men vi er ikke venner, vi er kjærester, og syns han kan prioritere forholdet vårt i tillegg til jobben. jeg har tenkt på at det kan være at han ikke vil si nei siden han er helt ny, men syns det er dårlig av de som ber han jobbe, om å jobbe hver eneste helg... og jeg vet man blir sliten av å jobbe, jeg vil heller ikke feste hver helg, men som det er nå har vi tilsammen 7 timer alene sammen pr uke.. og det er ikke mye å bygge et forhold på. Jeg er fulltidsstudent selv, og jobber 4-5 dager i uka i tillegg. mulig dette virker som et forsvarsinnlegg...? har prøvd å snakke med han, men han blir litt gretten fordi jeg snakker om det. urk, veit ikke hva vi skal gjøre jeg.. får håpe dette bare er en periode nå som han nettopp har begynt, og at han innser selv at han ikke kan jobbe så mye over en lenger periode..
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2005 #10 Skrevet 14. september 2005 man har ikke mye tid til venner, nei.. men vi er ikke venner, vi er kjærester, og syns han kan prioritere forholdet vårt i tillegg til jobben. jeg har tenkt på at det kan være at han ikke vil si nei siden han er helt ny, men syns det er dårlig av de som ber han jobbe, om å jobbe hver eneste helg... og jeg vet man blir sliten av å jobbe, jeg vil heller ikke feste hver helg, men som det er nå har vi tilsammen 7 timer alene sammen pr uke.. og det er ikke mye å bygge et forhold på. Jeg er fulltidsstudent selv, og jobber 4-5 dager i uka i tillegg. mulig dette virker som et forsvarsinnlegg...? har prøvd å snakke med han, men han blir litt gretten fordi jeg snakker om det. urk, veit ikke hva vi skal gjøre jeg.. får håpe dette bare er en periode nå som han nettopp har begynt, og at han innser selv at han ikke kan jobbe så mye over en lenger periode.. ← Det høres ikke ut som du har mer tid å gi han enn han har å gi deg. så du kan jo ikke forlange at han skal droppe jobben sin til din fordel, hvis ikke du åsså innstiller deg litt etter han. Det er ikke lett å si nei i en ny jobb, og arbeidsgiveren tenker ikke alltid på det, han oppfatter det sikkert bare som at han trenger pengene og har lyst til å jobbe.. Trur du også bør gå i deg sjøl litt. Siden du også jobber 4-5 dager og samtidig er fulltids student, så har jo ikke du mye tida heller?? Å siden han da jobber når du har fri, så stiller det seg likt til dere begge hvem som bør ta seg fri innimellom. Og hva som bør forandres. Det er ikke lett å være ung, man skal rekke alt. Å forventer helst at alle skal stille opp slik man selv rekker alt man vil.
Gjest GreenSky Skrevet 14. september 2005 #11 Skrevet 14. september 2005 (endret) Det eneste du kan gjøre er å ta en prat. Før du får nok og sprekker. Si at du synes det er flott at han har funnet en jobb han trives i, blablabla, men at dere ikke får sett hverandre pga at dere begge er mye opptatt (ikke legg skylden på han alene, da vil han straks komme i forsvarspososjon) at det er fint for en periode, men at det på lang sikt ikke vil være bra for forholdet. Så spør du om han har noen forslag til å løse det? Så har dere en samtale i gang. Lykke til. Endret 14. september 2005 av GreenSky
Gjest Gitte Skrevet 14. september 2005 #12 Skrevet 14. september 2005 Det høres ikke ut som du har mer tid å gi han enn han har å gi deg. så du kan jo ikke forlange at han skal droppe jobben sin til din fordel, hvis ikke du åsså innstiller deg litt etter han. Det er ikke lett å si nei i en ny jobb, og arbeidsgiveren tenker ikke alltid på det, han oppfatter det sikkert bare som at han trenger pengene og har lyst til å jobbe.. Trur du også bør gå i deg sjøl litt. Siden du også jobber 4-5 dager og samtidig er fulltids student, så har jo ikke du mye tida heller?? Å siden han da jobber når du har fri, så stiller det seg likt til dere begge hvem som bør ta seg fri innimellom. Og hva som bør forandres. Det er ikke lett å være ung, man skal rekke alt. Å forventer helst at alle skal stille opp slik man selv rekker alt man vil. ← Jeg har lite tid i ukedagene jeg også, og vi stresser ikke med å møtes da fordi begge har mye å gjøre Jeg har ordnet meg det slik på jobben; jobbe så mye som mulig i uka, men bare annenhver lørdag og aldri søndager. KUN fordi jeg vet at dette er de eneste gangene vi møtes. Noe mer enn det kan jeg ikke snike meg unna helgejobbing, og dette har funket bra i 2 år nå.. Og jeg forventer faktisk ikke at han skal ta seg fri hver helg, jeg vil at han skal ta seg en frihelg INNIMELLOM. vil si det er en vesentlig forskjell der.. Det eneste du kan gjøre er å ta en prat. Før du får nok og sprekker. Si at du synes det er flott at han har funnet en jobb han trives i, blablabla, men at dere ikke får sett hverandre pga at dere begge er mye opptatt (ikke legg skylden på han alene, da vil han straks komme i forsvarspososjon) at det er fint for en periode, men at det på lang sikt ikke vil være bra for forholdet. Så spør du om han har noen forslag til å løse det? Så har dere en samtale i gang. Lykke til. ← Gode råd, og jeg har gjort det allerede... ringte til han, snakket litt om det. han er IKKE innstilt på å ta seg en frihelg på LENGE. Han visste ikke når det kunne bli. Men han sa at jeg måtte kunne akseptere at dette pågikk i en periode. Og spurte han også om det faktisk er en periode han mener, og det gjør han. Jeg gidder ikke sette meg fullstendig på bakbeina pga dette, men nå vet han i det minste hvordan det tærer på hodet mitt Han var ikke sint, jeg var ikke sint.. vi hadde en samtale rundt temaet.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2005 #13 Skrevet 15. september 2005 Kanskje du kunne ta deg fri en onsdag av og til og være sammen med han da?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2005 #14 Skrevet 15. september 2005 Kanskje du kunne ta deg fri en onsdag av og til og være sammen med han da? ← Ja ikke sant. Du har fri i helga, han har fri onsdag!! Prioritering!!!!!!!!!!
Gjest Gitte Skrevet 15. september 2005 #15 Skrevet 15. september 2005 Har gjort det noen ganger, hvor jeg er hos han eller han er hos meg. Har tenkt på at overskiften på tråden egentlig er feil, jeg blir ikke sur, men frustrert.. Dessuten ringte han meg istad, og sa han hadde tenkt litt på det, og tatt seg fri helga 23-25 sept. Gode gutten min
vixen Skrevet 15. september 2005 #16 Skrevet 15. september 2005 Så hyggelig da! Av og til bruker gutta litt lenger tid på å tenke seg fram til lure løsninger.. -viXen-
Gjest Gitte Skrevet 15. september 2005 #17 Skrevet 15. september 2005 hehe ja jeg ble fornøyd nå Jeg veit jeg høres kravstor, bitchy og ego ut i denne tråden, men det gnagde inni hodet mitt ganske lenge.
vixen Skrevet 15. september 2005 #18 Skrevet 15. september 2005 Jeg forstår frustrasjonen din. Man vil jo se hverandre ofte når man tross alt er kjærester. Ville vært merkelig om du ikke hadde vært frustert syns jeg. -viXen-
vixen Skrevet 15. september 2005 #20 Skrevet 15. september 2005 Synes bare det var så hyggelig å høre at han faktisk ordnet en frihelg -viXen-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå