AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Hei! Skal til lege i morgen, men tenkte kanskje noen her har vært borti lignende. Er 7+2 i morgen, og fikk beskjed fra jordmor om at jeg kunne ta blodprøver hos legen fra uke 6. Men så lurer jeg litt på, fordi jeg selvfølgelig er veldig gira, er det dumt å spørre om det er mulighet for å få ultralyd i uke 12/13, eller må man gå privat i så fall? Er egentlig ingen spesiell grunn til at jeg vil ha ultralyd såpass tidlig, første jordmortime er ikke før midten av august når jeg er 12/13 uker på vei. Men jeg skal være bortreist fra uke 15 til 19, og jeg har veldig lyst til å ikke gå å bekymre meg så alt for mye. Regner med at jeg får OUL en gang før uke 20(?), men synes det er så lenge til! Så har noen erfaring med å få godkjent TUL i uke 12/13, eller har dere måttet gå privat? Anonymkode: 1a9e0...57c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Dersom det ikke er noen grunn til å ta ultralyd da (blødninger, smerter) bør man ta det privat. Jeg valgte å gå privat da jeg var 12+0. Fikk se masse, og mannen fikk også være med. Det var veldig fint. De skal innføre TUL for alle i uke 12 gjennom helsevesenet, men det tar tid. Anonymkode: 79c2f...e02
Niny Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 Om du er over 38 tror jeg du får tidlig ultralyd uten videre grunn, om jeg har forstått rett. Jeg bestilte privat for TUL i uke 12 da jeg er 24 og ingen mistanke om noe feil 🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #4 Skrevet 8. juli 2021 Så lenge du ikke har noen grunn, så må du gå privat. Anonymkode: 4f173...bba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå