Gå til innhold

Slitt veldig etter han dumpet meg og tok meg tilbake

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Typen min gjennom tre år gjorde det slutt med meg for noen måneder siden. Grunnen var at det var for mye støy. Jeg har to barn fra tidligere og han har et, så det kan bli folksomt her kan man si. Mine to kan krangle innimellom og da blir det leven her. I tillegg har jeg en vrang barnefar jeg må forholde meg til, men der har ting betraktelig roet seg og det har vært et bra samarbeid det siste halve året. 

så, han gjorde det derfor slutt. Men han elsket meg selvom hadde egentlig ikke lyst. Sier at jeg gjør ingenting galt, gjør alt rett, ordner Og styrer men han ville også se hvordan det var å være alene, ønsket seg ro. Men han sa hele tiden han var usikker, men han valgte alikevel å gjøre det slutt. Dagen etter snakket han med moren sin i over tre timer, jeg vet ikke hva de snakket om, men etter samtalen med henne hadde han i hvertfall fått ut en del ting og tydeligvis funnet ut at det ikke var det rette å gjøre det slutt da hans følelser for meg var så sterke. 

jeg merker at nå i ettertid har jeg vært endel kvalm og uvel. Det døgnet det var slutt var jeg så knust, har aldri kjent slike følelser før. Nå tenker jeg stadig over om han kommer til å gjøre det igjen. Jeg har spurt om han er glad for at han ville ha meg tilbake, og det har han bekreftet. Forholdet vårt sammen er jo bra som han sier. 

går denne følelsen over? Kan jeg stole på at han har tatt rett beslutning når han sier det?  Han er en mann som sier ting som de er. Men alikevel har jeg denne kvalmen som kommer innimellom 

Anonymkode: 5da1a...7e0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er helt naturlig å tvile på forhold man er i løpet av livet, spesielt når de er langvarige. Det betyr ikke nødvendigvis at forholdet er feil.

Tenker at vi ikke vet nok om han til å svare på det du spør om. Har ingen problemer med å skjønne hvorfor du stiller spørsmålet, men det er bare du og han som kan svare på det. Du må nesten velge å tilgi hvis dere skal fortsette sammen, eller ikke tilgi å gjøre det slutt.

Anonymkode: b8fd0...90a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hei. Typen min gjennom tre år gjorde det slutt med meg for noen måneder siden. Grunnen var at det var for mye støy. Jeg har to barn fra tidligere og han har et, så det kan bli folksomt her kan man si. Mine to kan krangle innimellom og da blir det leven her. I tillegg har jeg en vrang barnefar jeg må forholde meg til, men der har ting betraktelig roet seg og det har vært et bra samarbeid det siste halve året. 

så, han gjorde det derfor slutt. Men han elsket meg selvom hadde egentlig ikke lyst. Sier at jeg gjør ingenting galt, gjør alt rett, ordner Og styrer men han ville også se hvordan det var å være alene, ønsket seg ro. Men han sa hele tiden han var usikker, men han valgte alikevel å gjøre det slutt. Dagen etter snakket han med moren sin i over tre timer, jeg vet ikke hva de snakket om, men etter samtalen med henne hadde han i hvertfall fått ut en del ting og tydeligvis funnet ut at det ikke var det rette å gjøre det slutt da hans følelser for meg var så sterke. 

jeg merker at nå i ettertid har jeg vært endel kvalm og uvel. Det døgnet det var slutt var jeg så knust, har aldri kjent slike følelser før. Nå tenker jeg stadig over om han kommer til å gjøre det igjen. Jeg har spurt om han er glad for at han ville ha meg tilbake, og det har han bekreftet. Forholdet vårt sammen er jo bra som han sier. 

går denne følelsen over? Kan jeg stole på at han har tatt rett beslutning når han sier det?  Han er en mann som sier ting som de er. Men alikevel har jeg denne kvalmen som kommer innimellom 

Anonymkode: 5da1a...7e0

Hadde kjæresten min dumpet meg for noe sånt, istedenfor å stå sammen med meg gjennom det, da ville han aldri fått meg tilbake. Dump han nå og ikke se deg tilbake!

Anonymkode: 9acb8...d13

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde kjæresten min dumpet meg for noe sånt, istedenfor å stå sammen med meg gjennom det, da ville han aldri fått meg tilbake. Dump han nå og ikke se deg tilbake!

Anonymkode: 9acb8...d13

Jeg er så enig!

Anonymkode: 2a6dd...eb8

• Liker 1
Skrevet

Er du sikker på at denne tilbakevendende kvalmen ikke skyldes at du er gravid? Synes det høres rart ut å bli direkte fysisk kvalm av dette. Ta en test for sikkerhets skyld.

Uansett tror jeg du bør ta en alvorlig prat med mannen, og fortelle han at for din del fikk forholdet og tilliten en alvorlig skrape i lakken av handlingen hans. Si at han må anstrenge seg litt ekstra for å reparere skaden han forårsaket, ellers vil det kanskje ikke fungere. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (7 minutter siden):

Er du sikker på at denne tilbakevendende kvalmen ikke skyldes at du er gravid? Synes det høres rart ut å bli direkte fysisk kvalm av dette. Ta en test for sikkerhets skyld.

Uansett tror jeg du bør ta en alvorlig prat med mannen, og fortelle han at for din del fikk forholdet og tilliten en alvorlig skrape i lakken av handlingen hans. Si at han må anstrenge seg litt ekstra for å reparere skaden han forårsaket, ellers vil det kanskje ikke fungere. 

Klart man kan bli fysisk kvalm av sterke følelser. Jeg bli kvalm av sorg - også kjærlighetssorg og usikkerhet.

Anonymkode: f9057...dce

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk samme reaksjon som deg etter det nesten ble slutt mellom meg og typen. Jeg var kvalm en god stund etter og jeg var redd vi skulle komme i samme situasjon igjen. 

Jeg kommuniserte dette med typen flere ganger og det hjalp. Nå kjenner jeg ikke på det lengre. 3 mnd siden. 

Anonymkode: 56014...fb2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Klart man kan bli fysisk kvalm av sterke følelser. Jeg bli kvalm av sorg - også kjærlighetssorg og usikkerhet.

Anonymkode: f9057...dce

Greit nok, men jeg ville tatt en test for sikkerhets skyld.

• Liker 2
Skrevet

Du er kvalm fordi du ikke stoler på ham. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du stoler jo ikke på han, der ligger problemet.

Hvordan kan du stole på han igjen? Hva må han gjøre for at du skal føle deg trygg med han igjen? Det må du finne ut av, og kommunisere videre til han.

Hvis du bare går rundt og er redd for at han skal forlate deg igjen så er det bedre å gå. Men ville ha gjort en innsats først siden det er barn involvert. 

Anonymkode: ac675...ad1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men ville ha gjort en innsats først siden det er barn involvert. 

Anonymkode: ac675...ad1

De har hver sine barn. Ingen grunn til å bli værende med en så umoden mann, og la han involveres mer med hennes barn. 

Er ellers enig med både de som sier at kvalmen kan komme av det han gjorde, men også med de som sier at det kan være lurt å ta en test.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (35 minutter siden):

Du er kvalm fordi du ikke stoler på ham. 

Akkurat.

Og hvis dette er den samme mannen som i den andre tråden, så reaktiverte han også denne skrekken ved å poste noen hint om dumping, på SoMe.

Det går ikke an å skape gull av gråstein. Det hjelper ikke å fortelle at han må bli en bedre mann. Det er noe man enten er eller ikke er, når man er voksen. Han her er IKKE moden nok. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med å snu tankegangen fra at han tok deg tilbake, til at eu valgte å ta han tilbake? Du har kontrollen over egne valg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (7 timer siden):

Er normalt å bli kvalm av sterke følelser

Anonymkode: 9a2a6...df3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (7 timer siden):

Virker helt merkelig å kalle dette psykisk vold. Kanskje det føles som vold, men påstår du at dette er bevisst av mannen, at det er en form for mishandling? Det er isåfall en ganske drøy påstand.

Det minste slike mennesker kan gjøre er å stå i valget sitt, ikke komme der noen måneder senere og "ombestemme" seg. 

Har opplevd det samme, ble utagerende etterpå. Ble dumpet til fordel for en annen kvinne, men så fant han ut at jeg ikke var såå ille likevel. Kom tilbake og jeg syntes det var så enormt usexy og turn off ... Liksom, når noen vil ha luksusen av å dumpe kan de i det minste stå i valget sitt. Ikke bare plukke ut alle fordelene. 

Anonymkode: ed2af...e0d

• Liker 2
Skrevet

Min kjæreste gjorde det også slutt med meg for noen måneder siden. Det tok en uke til han kom krypende tilbake, og ønsket å prøve på nytt. I vårt tilfelle hadde vi begge oppført oss ufint mot hverandre, noe vi snakket om og ryddet opp i. Han ønsket også å være alene og å få fred og ro, men han skjønte jo at det ikke var så fint å være alene likevel. 

Jeg skjønner følelsene dine, og jeg følte på det samme en god stund. Jeg var kvalm og følte meg dårlig med meg selv, jeg var usikker på om dette var rett beslutning. Likevel så følte jeg også at jeg hadde makten, ettersom det var han som hadde såret meg og likevel ville tilbake. Jeg hadde på forhånd sagt at han var på prøveperiode, og at jeg kom til å bryte opp hvis jeg så at han ikke var villig til å endre noe for meg, da jeg endret noe for han..

I dag går det veldig bra med både meg selv og forholdet. Jeg er veldig glad for at vi fant tilbake til hverandre, og for at han holder ut med meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
starken skrev (5 minutter siden):

Likevel så følte jeg også at jeg hadde makten, ettersom det var han som hadde såret meg og likevel ville tilbake. Jeg hadde på forhånd sagt at han var på prøveperiode, og at jeg kom til å bryte opp hvis jeg så at han ikke var villig til å endre noe for meg, da jeg endret noe for han..

Ja, og dette er den viktige nyanseforskjellen. I noen tilfeller ender man selv opp med makten, da kan det oppleves som trygt. Mens i andre tilfeller så ender man kun opp med avmakt, det er da det blir farlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har barn. Prioriter disse, og lag et godt hjem for dem uten tilfeldige menn.

Anonymkode: f922f...696

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor valgte du å ta ham tilbake? 

Anonymkode: 96810...927

Skrevet

Tenker dere må sette dere ned og snakke sammen som voksne mennesker. Fortell ham hvordan du har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...