Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt en kylling fordi jeg vil koke kraft på beinene. Først skal jeg jo steke den, og spise kjøttet. Dagen etter kan jeg ha rester i salat. Men kan man fryse ned kyllingkjøtt etter det er stekt? Bor alene med et barn, så får ikke spist opp alt på to dager.

Anonymkode: 7ec78...22e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan fryse ned helt uten problem. Jeg kjøper ofte grillkylling på tilbud, deler opp og fryser ned så jeg har til middag senere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har kjøpt en kylling fordi jeg vil koke kraft på beinene. Først skal jeg jo steke den, og spise kjøttet. Dagen etter kan jeg ha rester i salat. Men kan man fryse ned kyllingkjøtt etter det er stekt? Bor alene med et barn, så får ikke spist opp alt på to dager.

Anonymkode: 7ec78...22e

Du kan trygt spise kylling etter tre dager i kjøleskap også. Det holder 4-5 dager. 

Men ja - du kan fryse ned også hvis du ikke ønsker kylling fem dager på rad - det er forståelig. Frys ned i porsjonspakker så er det lett å tine til senere! 

Anonymkode: 19393...a7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er å fjerne ryggrad, bein, fett og avskjæringer, og koke kraft på det. Dette er deler du uansett ikke spiser, og kraften blir mye, mye bedre når du tilbereder på denne måten. 

Kutt av disse delene -> fres -> kok kraft. Stek kyllingen i ovn, ta av det du behøver til middag + skinnet. Frys ned resten. Enten hele deler, eller plukket kjøtt. 

Søk opp butterfly chicken eller flatbird. for å se hva jeg mener

Anonymkode: 90803...aae

Skrevet

Når jeg lager kraft på skroget av fersk kylling skjærer jeg først av vingene (som havner i kraften), så lårene, og så skjærer jeg bryststykkene fra skroget (veldig lett, søk på feks Youtube).

Så kan både lår og bryst fryses om ønskelig, eller en av delene, og man koker kraft på skroget og vingene. Det blir bedre kraft med rå bein enn med stekte. Men NB: Dette funker bare om kyllingen faktisk er fersk, og ikke feks allerede opptint fra rå tilstand.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...