AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Hei. Jeg har kommet til et punkt i livet hvor yrket jeg nå har vært i de siste 10 årene ikke lenger gir meg noe. Det tar all min energi og når jeg kommer hjem fra jobb så er jeg helt tappet. Slik har jeg hatt det de siste 2 - snart 3 årene. Dette er kjipt synes jeg. Det har stort sett vært godt og komme på jobb, det har gitt meg både glede og mye mestringsfølelse. Samt arbeidsmiljøet er utrolig bra, og jeg har mange vennskapsrelasjoner med kollegaer på privaten. I år ble jeg sykemeldt for første gang (50%) da jeg var både utbrent og deprimert. Håpet jeg ville være back on track etter 2-3 uker, men der tok jeg grundig feil. 4 måneder tok det før jeg var tilbake i full jobb. Gjennom disse mnd som sykemeldt har jeg trappet ned fra 50% til 40% sykemeldt. Omtrent 2 uker etter jeg var tilbake i full jobb innså jeg at det tar like mye fra meg nå som før jeg ble sykemeldt. Jeg har fagbrev innen dette yrket og det er også det eneste jeg har jobbet med siden jeg begynte å jobbe etter videregående. Jeg jobber i barnehage. For øyeblikket har jeg ikke mulighet for å begynne å omskolere meg da jeg har regninger og lån som må betales. Er det noen der ute som har jobbet i barnehage som endte med at kroppen sa stopp og tilslutt fant seg et annet yrke/arbeid som ikke krever så ufattelig mye av deg og hvor klokken ikke trengs å sprintes etter daglig? Regner med det hører travle dager med i de fleste yrker, og det kan jeg takle. Men barnehage hverdagen er noe for seg selv. Det hadde vært fint om det bremset en smule ned. Jeg jo fremdeles minst 40 år igjen i arbeidslivet. Tips til andre yrker tas imot med stor takk. Anonymkode: f2cfc...314
Knirke Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Hvis du ikke vil omskoleres eller videreutdanne deg har du jo ingen andre muligheter enn å søke på jobber for ufaglærte. Da må du gå inn på Finn.no/jobb og Nav.no og begynne å søke: Butikk, servitør, renholder, lagerarbeider etc. Alt som ikke krever utdannelse.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 Uff. Som om jeg skulle skrevet det selv. Har ikke værr sykemeldt ennå, men turnus tar knekken på meg snart. Jobber i butikk. Anonymkode: a6bf6...f6e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Umulig å komme med tips når du ikke sier noe om hva du liker, hva du er god på osv. Om du har 40 år igjen av arbeidslivet har du god tid til å utdanne deg. Vil du fortsatt jobbe med barn så undersøk muligheter der når det gjelder utdanning. Anonymkode: 274d5...438
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå