Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk et barn sammen i februar, vi ble ganske raskt enige om å beholde om vi skulle blitt gravide igjen. Vi har vært sammen i over 8 år og er forlovet. Fant ut at jeg ble gravid 3 mnd og få dager etter fødsel, fortalte han det og han ble tilbaketrukken, snakket så vidt med meg, vil ikke røre meg seksuelt og kommuniserer så vidt når han er hjemme. Han fortalte meg at det beste var å fjerne, altså ta abort. Men det vil ikke jeg. Var et par dager der vi bestemte oss for at vi skulle beholde, men en gang jeg begynte å snakke om det blir jente eller gutt så ble han mer og mer stille. Så sa han til meg at vi tvinger hverandre til å gjøre ting vi ikke vil. Der han mener jeg tvinger han om jeg beholder, og han tvinger meg til abort. Føler meg tvunget siden jeg ikke ser samme kjærlighet fra han som før og etter vi fikk dattra vår, tør ikke si at jeg vil beholde da jeg knakk sammen og sa vi bare får fjerne det da fordi jeg ikke vil miste han. Snakket med legen idag, fordi han hadde ringt og bestilt telefon samtale til meg siden jeg ikke har rukket å våkne opp for å bestille øyeblikkelig time hos legen. Føler han stresser med og få meg til å ta abort, få det fortest mulig unna så han ikke trenger å tenke mer på det. Så legen ringte meg og henviser meg nå til gynekolog, må reise 2 timer med bil for å få meg til gynekologen. Snakket om å ta medisinsk abort med legen, men spørsmålet mitt er: må jeg ta tabletten/e der eller kan jeg ta dem hjemme? Tenker så jeg får tid på meg å bestemme meg ordentlig om at dette er rette veien å gå for oss begge. Jeg vil selvfølgelig ikke, og vil hvertfall ikke trø i meg tabletter foran en lege for å holde tilbake tårer og følelser. Vet ærligtalt ikke hva jeg skal gjøre..

Anonymkode: 9a37b...f22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan ikke rådgi deg på spørsmålet beholde / ikke beholde, men jeg vil veldig tydelig råde deg til å snakke skikkelig og lenge med mannen. Dette er bare en av veldig mange utfordringer dere vil møte som foreldre. Du må be ham om å være modig og nær nok til å snakke lenge sammen. Han kan ikke outsorce den samtalen til lege/gynekolog. Det er tøft å tåle overgangen til å bli foreldre, men hold ut. Livet blir så uendelig mye vanskeligere for både foreldre og barn når man går fra et forhold som egentlig var bra. For dere er jo gode sammen når dere har levd åtte gode år sammen, dere finner tilbake til det igjen! En liten baby endrer alt i en periode, men det blir annerleees igjen!

Anonymkode: c87d5...a5c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

100% sikker på at du kommer til å angre

Anonymkode: 92ed1...eb5

• Liker 12
Skrevet

Den første pilla må du ta på sykehuset. De andre tar du hjemme et døgn seinere. Men her er det mye dere må finne ut av. Det er lett å si at du kommer til å angre, men jeg kjenner også mødre som har blitt alene med to tette, og det er hard jobb i laaaang tid fremover. Flere av dem har sagt til meg at ikke ville gjort det igjen, om de visste, selv om de selvfølgelig elsker barna sine. Det er hard jobb om man ER to også når barna er så tett i alder. Dere må finne ut hva dere vil sammen, hvordan kan dere gjøre dette? Og hvorfor er han så usikker? Dere må ta den tunge samtalen sammen. Du må spørre hvorfor han trekker seg unna, og hva som har endra seg. Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring og prat med Amathea. Du trenger en nøytral part å dele og sortere tankene dine med. Om du beholder så kommer det til å være tøft fordi man har to tette. Men tenk så mye glede de også vil få av hverandre 🙂 og om dere er bestemt på kun to barn så er det jo "overstått". Om noen år er dere friere uten bleiebarn og ting blir enklere. Det er selvsagt skremmende når man akkurat sitter med en nyfødt i hendene å tenke tanken på en til. Men har dere tenkt dere flere så kanskje dette er "ment" å være. Uansett, jeg tror det er veldig lurt av deg å snakke med noen som kan lytte og gi deg noen råd før du bestemmer deg❤

Anonymkode: d81d4...f07

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du trenger ikke ta abort. Han kommer til å omstille seg etterhvert. Alternativt så sitter du med konsekvensene helt alene.

Gå for hjertets lyst! Han får furte eller omstille seg eller hva han trenger tid til.

Endret av MapleSirup
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men har dere tenkt å få flere barn? I så fall syns jeg ikke dere burde ta abort. Da kan det bli et savn senere etter hvem dette barnet skulle vært. Hvis dere bare vil ha en er det en annen sak. Men hva vil du? Ikke la deg presse til noe. Og to tette kan bli supert ❤️

Anonymkode: c7f80...2e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men har dere tenkt å få flere barn? I så fall syns jeg ikke dere burde ta abort. Da kan det bli et savn senere etter hvem dette barnet skulle vært. Hvis dere bare vil ha en er det en annen sak. Men hva vil du? Ikke la deg presse til noe. Og to tette kan bli supert ❤️

Ja. Ble veldig raskt enige om at vi ønsker 2-3 barn. Jeg vil selvfølgelig beholde da de blir veldig tette, har tatt for meg hvordan det kan bli med to tette og er veldig for ideén å fullføre det. Men problemet blir at han trekker seg unna meg dersom jeg beholder, og gå uten en støtte spiller slik som med nr. 1 blir veldig tungt. Vil ikke at kjærligheten mellom oss skal forsvinne for at situasjonen er slik den er nå. 

-TS 

AnonymBruker
Skrevet

Huff føler så med deg. Her ble vi gravide 4,5 mnd etter nr 3, og er begge overlykkelige. Alt jeg kan si er at det er du som må leve med det om du tar abort, da det til syvende og sist er kun du som kan ta avgjørelsen. Gå for det DU vil her❤️

Anonymkode: 09395...280

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja. Ble veldig raskt enige om at vi ønsker 2-3 barn. Jeg vil selvfølgelig beholde da de blir veldig tette, har tatt for meg hvordan det kan bli med to tette og er veldig for ideén å fullføre det. Men problemet blir at han trekker seg unna meg dersom jeg beholder, og gå uten en støtte spiller slik som med nr. 1 blir veldig tungt. Vil ikke at kjærligheten mellom oss skal forsvinne for at situasjonen er slik den er nå. 

-TS 

Hvis mannen din trekker seg unna fordi du beholder barnet dere sammen har laget, så er han ikke noe å samle på uansett. Da får det være hans tap. Syns det er så trist med disse mennene som bruker psykisk manipulasjon om hvordan de trekker seg unna eller eventuelt går fra hvis man ikke tar abort. Det skriker virkelig mangel på empati. Du har akkurat født deres felles barn og er sikkert fremdeles sliten. Jeg skjønner at det kommer brått på for han og, men at han ikke ser deg oppi dette og trekker seg unna syns jeg er dårlig. Dere hadde en avtale om at dere skulle beholde hvis du ble gravid, du holder bare den avtalen. 

Hvis du ønsker dette barnet og ønsker at ditt andre barn skal få et tett søsken så beholder du. Ikke fjern barnet ditt fordi mannen din trekker seg unna. Det er det ikke verdt. Og jeg garanterer at mannen er slik nå fordi han prøver å presse deg. Når barnet kommer vil han endre seg. Men ville vurdert om du da vil være sammen med han etter dette

• Liker 8
Skrevet

I sånne tilfeller burde mannen blitt innkalt på teppet og fått en forelesning av helseteamet om hvilken ekstra påkjenning han påfører deg med den totale ansvarsfraskrivelsen han viser. 
Feig og lite voksen. 
Men jeg skjønner at du ikke vil bli aleine etter noe sånt . 
Blir det abort så gjør det klinkende klart for han at det kan være dette som ødelegger forholdet deres på sikt. 
For dette vil ligge i samvittigheten 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to tette og ville aldri ha fjernet noen av dem! Den i magen er en helt spesiell person. Tenk om du aldri får vite hvem det var. 

Mannen din kan ikke tvinge deg til å ta abort. Det er annerledes å være mor og bære barnet inni kroppen. Det er du som vil få sorgen og savnet.

Håper du står på ditt. Han får bli helgepappa om han ikke orker dette.

Anonymkode: 8ba35...8f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere Sex uten prevensjon, så kan han ikke bare si du skal ta abort!

Litt ansvar må man ta for sine handlinger!

Mannen er en svekling og må ta ansvar!

Anonymkode: c1e89...a07

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du vil beholde, han vil fjerne det. Kinkig situasjon.

Jeg ble gravid 4 mnd etter fødsel og beholdt. Det var ingen tvil engang fra meg eller barnefar. Det ble noen tøffe år med 2 så tette og jeg er veldig glad vi var to om dette, så jeg slapp å ha ansvaret alene.

Du har ikke så mange valgene, beholde og håpe han blir i forholdet. Få det tøft med ansvar alene for to. Eller ta abort og leve sammen videre. Barn kan dere få senere også da begge er innstilt på det.

Anonymkode: 0d027...1fb

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg kan si til deg, er at når du får et barn til, og eldste  er også såpass liten, har dere enda mindre tid til hverandre! Tro meg, det er veldig mye å gjøre med to småbarn. 

Eldste sønnen min er 3.5 og minste er to måneder. Jeg og mannen har nesten aldri alene tid nå. Vi har kun foreldrerolle nå, og vi savner veldig å sitte sammen uten at en må legges, andre må ammes. 
Så jeg forstår mannen din også. Det blir ikke lett. 

Men snakk med han igjen, og tenk. 

Anonymkode: 1297e...617

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden dere planlegger flere barn, så hadde jeg aldri tatt abort. Og mannen din burde brukt prevensjon hvis han ikke var klar for flere nå. 

Men dette må være ditt valg. Men hvordan vil du føle det, hvis du tar abort, så går det 1-2 år, og da vil han ha en til. 

Anonymkode: 616b9...634

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

-TS 

Vil du beholde så beholder du, ts! Ikke gå gjennom en abort mot din vilje, det er noe du kan komme til å slite med lenge. Hva slags mann er dette som tvinger deg til abort? Det der er ikke kjærlighet!

Anonymkode: b6443...db8

AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte prøving tre mnd etter første fødsel. Vi hadde da slitt i over et år med å bli gravid. Ble 18 mnd mellom de to eldste. Her var det mannen som ville ha nr tre. Så da ble det tre barn på fire år. Siste hadde en tvilling. 

Nå er barna voksne og i fjor var mannen og jeg på ferie alene for første gang. Savner å ha med barn på tur. Satser på barnebarn snart så kan være med på tur. :) 

Anonymkode: 1614b...513

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...