Gå til innhold

Geilo og Bergen med barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Vi skal på rundtur med en 3-åring. Reiser Oslo-Geilo-Flåm- Bergen. Skal være 1 døgn på Geilo, dr.holms. Er det noen som vet om badebassenget der er passende for små barn, eller bør vi både ved et av de andre hotellene? Er det andre ting å finne på for/med barn på Geilo? 

Skal også være 2 netter i Bergen (lørdag ettermiddag til mandag), så om noen har aktiviteter å anbefale for barnefamilier? Vi har kjøpt dagspass på den båten som kjører en liten runde fra bryggen, via blant annet akvariet, så vurderer et stopp der. 

Anonymkode: 1881c...da3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Naturhistorisk museum (som ligger på Nygårdshøyden) er et billig og fint alternativ om 3-åringen liker dyr (utstoppede riktignok)- mine barn har likt det nesten bedre enn Akvariet. Ellers er lekeplassene på Fløyen populære. 
Er det ok vær kan Nordnes sjøbad anbefales (utendørs basseng, ligger ved Akvariet). Ellers er Ado et fint basseng om det er innevær.

Anonymkode: f0cdd...acc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Naturhistorisk museum (som ligger på Nygårdshøyden) er et billig og fint alternativ om 3-åringen liker dyr (utstoppede riktignok)- mine barn har likt det nesten bedre enn Akvariet. Ellers er lekeplassene på Fløyen populære. 
Er det ok vær kan Nordnes sjøbad anbefales (utendørs basseng, ligger ved Akvariet). Ellers er Ado et fint basseng om det er innevær.

Tusen takk for tips 🌸 bor du selv i Bergen? Jeg hørte at fløyen er stengt for tiden, er det mulig å komme til lekeplassene enkelt på en annen måte?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for tips 🌸 bor du selv i Bergen? Jeg hørte at fløyen er stengt for tiden, er det mulig å komme til lekeplassene enkelt på en annen måte?

Var inne og sjekket nå, og det ser ut som den går. Er det andre ting å gjøre langs fløyen på ettermiddag/tidlig kveld?

AnonymBruker
Skrevet

Vilvite er supert alternativ hvis det regner😉

Anonymkode: 6e157...f52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Var inne og sjekket nå, og det ser ut som den går. Er det andre ting å gjøre langs fløyen på ettermiddag/tidlig kveld?

Ja, bor i Bergen, men ikke i sentrum. Vi bor 15 min med bil fra sentrum, og er ikke så flinke til å bruke byen.

Fløyen er jo et fjell, så man kan gå turer der. Det er også en kafe og kiosk der . Fløibanen i seg selv er også en fin opplevelse. Bryggen ligger like ved starten av Fløibanen, der er det jo koselig å gå rundt, kanskje spise en skillingsbolle? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, bor i Bergen, men ikke i sentrum. Vi bor 15 min med bil fra sentrum, og er ikke så flinke til å bruke byen.

Fløyen er jo et fjell, så man kan gå turer der. Det er også en kafe og kiosk der . Fløibanen i seg selv er også en fin opplevelse. Bryggen ligger like ved starten av Fløibanen, der er det jo koselig å gå rundt, kanskje spise en skillingsbolle? 

Aha, supert! Skal bo like ved bryggen, så da er det supert at Fløibanen går like i nærheten. Tenker vi tar med vogn, så da blir det nok ikke fløyen om vi ikke blir heiset opp 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...