Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Står ovenfor et valg der jeg enten skal ta bachelor i økonomi og admin eller fagutdanning: https://www.norfag.no/fagskolestudier/regnskapsmedarbeider-30-stp/

Vil tro at fagutdanningen er noe lettere enn bachelor. Tenker at med denne utdanningen kommer jeg raskt ut i jobb, mens med en bachelor må jeg vente i 3 år. Er økonomi studiet tungt? Er veldig glad i matte, men bekymrer meg for om det blir for mye å studere. 

Hvordan tror dere jobbmulighetene er på de 2 utdanningene? Kan jeg lett få jobb selv med 1/2 årig utdanning? 

Anonymkode: 121aa...a99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

30 studiepoeng er altfor lite til å sikre  en sånn type jobb, gå for bachelor! 

Til og med bachelorgrad begynner å være «lite» utdanning nå, for nesten «alle» tar master. 

Anonymkode: 5ffba...140

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om karaktersnittet på bacheloren teller hvis man skal søke autorisasjon som regnskapsfører? Evt hva må man ha? 

AnonymBruker
Skrevet

Du får neppe jobb med bare fagutdanning, det er vanskelig nok med bachelor. Aller helst bør en ha master.

Anonymkode: e9939...489

• Liker 1
Skrevet

Fagutdanning er bra men ikke innen regnskap tror jeg. Det er stadige forenklinger og ting går mer automatisk til myndighetene. De som driver eget firma kan gjøre jobben selv med enkle regnskapsprogrammer. Tiden er nok snart forbi da regnskapsførere tjente som advokater. Så sats på noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som jobber innen dette som kan svare? :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det noen som jobber innen dette som kan svare? :)

Jeg har det første svaret her. Er økonomisjef og har ansatt flere. Et halvt år med skolegang er ingenting, du må ha bachelor i dette feltet. 

Anonymkode: 5ffba...140

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...