Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal begynne å prøve nå. Jeg føler at mannen ikke er så interessert. Altså han vil ha barn, men jeg føler ikke at han setter seg inn i noe. All informasjonen må komme fra meg. Og jeg vet jo ikke alt heller...Og jeg føler litt at jeg maser på han. 

F.eks så har han ingen anelse om at det f.eks er ca 2 dager i hver syklus man kan bli gravid. Jeg har også fortalt han at jeg kommer jo til å slutte på prevensjon og det har jeg gått på lenge, så det kan godt hende kroppen/psyken kan forandres litt. Og at det kan påvirkes litt av syklus også. Jeg ønsker bare å forberede han. F.eks er det jo greit at han forstår at vi faktisk må ha sex de dagene det er størst sjanse for eggløsning. 

Ellers vet han ikke mye om babytiden heller. Man kan jo ta ting litt som det kommer, men jeg synes jo det hadde vært kjekt om han satt seg litt mer inn i det. Man vet jo aldri om noe kan skje med meg under fødsel heller. 

Finnes det noen gode bøker for menn innen prøving og graviditet, og babytiden/småbarnstiden? Å gi bok om baby tenker jeg ikke å gjøre før vi faktisk er gravid. Men om prøving kunne vært kjekt å gi allerede nå. 

Føler meg liksom litt alene om dette. Og da spesielt når det gjelder SA. Hadde vært fint om han hadde vist litt, at det faktisk er ganske vanlig osv. For det virker som meg som han tror at ja, det kan ta tid å bli gravid, men når vi blir gravid så er det liksom bare lykke og alt skal gå fint frem til fødsel. 

Anonymkode: 7066a...5ac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tenkt litt større. Er han en som gir litt blaffen generelt? Hvordan vil han håndtere livet med barn? Er det han du vil ha barn med? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er sånn som mannen her, er han mer tilbøyelig til å ta til seg det som andre fedre i omgangskretsen sier, eventuelt kvinnelige medlemmer i egen familie. Han virket ikke sånn kjempeinteressert under prøvetiden og da jeg ble gravid, men da babyen ble født og han fikk holde henne, falt han pladask for henne og ble mye mer engasjert. Han er fortsatt ikke typen til å lese bøker, det er det jeg som gjør. Jeg kan heller ikke si "Jeg har lest at...", det er bedre å si "jeg tenker/vil at...". Men han er engasjert i oppdragelsen og vi fordeler det greit mellom oss. 

Det kan forresten også hende at han vegrer seg for å tenke på alt som kan skje? Der er det flere gravide som går på en smell og leser noe som skaper helt unødig frykt og stress, har jeg fått inntrykk av. Jeg kan være flink til å skremme meg selv med "tenk hvis!", så jeg bør være kritisk til hva jeg leser i hvilken situasjon. Å lese om spontanabort i starten av et svangerskap er ikke lurt for min del, for da går jeg og venter og leter etter tegn på at det går galt.

Anonymkode: 13d57...0fc

AnonymBruker
Skrevet

Denne interessen er noe som kommer naturlig når dere finner ut at dere er gravide. Da gjør han nok mye research på egenhånd via apper, internett og snakker venner i samme situasjon eller de som allerede har fått barn. Før den tid så kan han nok virke litt uinteressert å lese mye om temaet. Det holder med at du forteller litt om hva som skjer nå i prøveperioden. Han blir fort nok engasjert når du viser han en positiv test :) Slapp av og Lykke til! 

Anonymkode: 0de48...ebe

Skrevet

Verdens beste pappa av Per Asbjørn Risnes Jr. 😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...