AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Jeg er 7 uker gravid. Begynte få smerter i venstre side i går, og jeg kjenner det øker på litt. Er veldig vondt å klemme på det punktet. Kan legevakten ta ultralyd om jeg møter opp nå? Anonymkode: 5c4db...76e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Om du har smerter på venstre side kam det være svangerskap på utsiden av livmoren. Anonymkode: bd896...9a8 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du har smerter på venstre side kam det være svangerskap på utsiden av livmoren. Anonymkode: bd896...9a8 Ja, det er det jeg frykter. Derfor lurer jeg på om de kan ta ultralyd om jeg møter opp nå, eller om de kommer til å henvise videre? Anonymkode: 5c4db...76e 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er det jeg frykter. Derfor lurer jeg på om de kan ta ultralyd om jeg møter opp nå, eller om de kommer til å henvise videre? Anonymkode: 5c4db...76e Jeg ble sjekket fysisk, altså han kjente med hånda. Så kan hende det er det de gjør. Ring å hør med fastlegen din, de er åpent enda. Anonymkode: bd896...9a8 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 Vil tro at legevakten ikke har utstyr til å undersøke hvor svangerskapet sitter, men vil henvise deg videre til sykehus? Ved mistanke om exu burde du uansett få komme rett inn. Anonymkode: 248b6...cb6 9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ble sjekket fysisk, altså han kjente med hånda. Så kan hende det er det de gjør. Ring å hør med fastlegen din, de er åpent enda. Anonymkode: bd896...9a8 Jeg har en del ekstra på magen, så spørs hvor lett det er å kjenne med hånda😅 Skal ringe legekontoret Anonymkode: 5c4db...76e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #7 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en del ekstra på magen, så spørs hvor lett det er å kjenne med hånda😅 Skal ringe legekontoret Anonymkode: 5c4db...76e Nei, altså, inni hufsa, ikke på utsiden. 😅 Legen min har ikke ultralyd, så ham gjorde det på gamle måten. Funka det og! Anonymkode: bd896...9a8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #8 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, altså, inni hufsa, ikke på utsiden. 😅 Legen min har ikke ultralyd, så ham gjorde det på gamle måten. Funka det og! Anonymkode: bd896...9a8 Åja haha. Så det er faktisk mulig å kjenne hvor det ligger fra innsiden? Anonymkode: 5c4db...76e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #9 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åja haha. Så det er faktisk mulig å kjenne hvor det ligger fra innsiden? Anonymkode: 5c4db...76e Ja, det er det. Fir de som kan det hvertfall ! Anonymkode: bd896...9a8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #10 Skrevet 7. juli 2021 Ringte å hørte nå, og de sa at om det var exu var det intense smerter. Bør jeg kanskje bare vente å se om det blir intense smerter, eller kan det være dumt? Anonymkode: 5c4db...76e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #11 Skrevet 7. juli 2021 Kan du evt ringe kvinneklinikk/fødeavdeling i nærheten? De har vel døgnåpen telefonvakt. Mulig de kan ta deg inn Anonymkode: 31fd0...3e5
Mezzosoprena Skrevet 7. juli 2021 #12 Skrevet 7. juli 2021 De vil jo sjekke hva som kan være årsak til smerten du har, og hvilke typer undersøkelser som kreves for å gjøre dette, er det jo opp til legen å avgjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #13 Skrevet 7. juli 2021 Ja, jeg har fått det Anonymkode: 0b880...52a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #14 Skrevet 7. juli 2021 Hva sa de på legevakten om det da? Smerter på en side er ikke så uvanlig i første trimester, men samtidig vet jeg om noen som ikke har blitt tatt på alvor hos legen pga. smerter og småblødninger over tid, og hvor det viste seg å være exu og det holdt på å gå helt galt. Så er man bekymret, skal man ta det på alvor selv. Og i hvert fall få noen gode råd og konkrete ting å forholde seg til fra helsepersonell. De har ikke alltid utralyd på legevakten, men i så fall kan de henvise videre hvis de er bekymret. Jeg var inne i uke 7 etter en besvimelse og påfølgende fall, samt sterke magesmerter. Det ble ikke tatt ultralyd fordi det var tidlig og ikke noe å gjøre utover å vente å se når de hadde sjekket opp at min form var ok. Men det var ingen mistanke om exu. Og de var veldig hyggelige, betrygget og ga men informasjon. Lykke til Anonymkode: 0fca3...906 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #15 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, det er det. Fir de som kan det hvertfall ! Anonymkode: bd896...9a8 Selvfølgelig er det ikke det 😅 Anonymkode: 508db...5fc 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #16 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig er det ikke det 😅 Anonymkode: 508db...5fc Nei, så hva mener du legen min gjorde da? Utsatte meg for et overgrep? Selvfølgelig kan de kjenne om svangerskapet er inne i livmoren eller ikke. Anonymkode: bd896...9a8 2
Gjest Chroma Skrevet 7. juli 2021 #17 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, så hva mener du legen min gjorde da? Utsatte meg for et overgrep? Selvfølgelig kan de kjenne om svangerskapet er inne i livmoren eller ikke. Anonymkode: bd896...9a8 Det kan de faktisk ikke. Mener du at han stakk hele hånden inn i livmoren din og tok på fosteret for å kjenne at det var på rett plass? Man må ta ultralyd for å undersøke dette.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #18 Skrevet 7. juli 2021 Chroma skrev (3 minutter siden): Det kan de faktisk ikke. Mener du at han stakk hele hånden inn i livmoren din og tok på fosteret for å kjenne at det var på rett plass? Man må ta ultralyd for å undersøke dette. Jeg var 8-9 uker på vei, men han førte en hånd opp i skjeden mens han presset ned på magen min. Aner ikke om han kunne si hvor det lå, men han sa at jeg absolutt var gravid og absolutt var merkbart på vei. Anonymkode: 73a7c...03a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #19 Skrevet 7. juli 2021 Chroma skrev (5 minutter siden): Det kan de faktisk ikke. Mener du at han stakk hele hånden inn i livmoren din og tok på fosteret for å kjenne at det var på rett plass? Man må ta ultralyd for å undersøke dette. Nei vel, da ble jeg vel utsatt for et overgrep da. Han kjente nå oppi der, ubehagelig var det, men hvordan og hva han kjente på vet ikke jeg, jeg er ingen lege. Han sa nå at det var slik de sjekket før ultralydens tid. Anonymkode: bd896...9a8 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #20 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ringte å hørte nå, og de sa at om det var exu var det intense smerter. Bør jeg kanskje bare vente å se om det blir intense smerter, eller kan det være dumt? Anonymkode: 5c4db...76e Nåja, jeg hadde exu og klarte nå å småløpe inn til undersøkelsen fordi jeg var sent ute.. sprukket var den og. Jeg hadde vondt ja, men ikke intenst vondt. Kunne fint fungere, og var på jobb. Anonymkode: 95f24...48e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå