Hengebuksvinet Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Jeg klarer ikke å la meg provosere av hyttespleis. Selv støtter jeg bare folk som er kommet i vanskelige situasjoner, f.eks medisinsk. Hva tenker dere? https://www.seher.no/kjendis/dette-skjer-med-spleisen/73989635 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Den hyttespleisen beviser bare hvor utrolig priviligerte og bortskjemt vi er i dette landet! Skal gladelig innrømme at jeg ble flau på deres vegne. Ærlig talt. Det er utrolig sjelden jeg støtter en spleis. Da skal jeg kjenne vedkommende godt, eller det er et lag/forening jeg ønsker å støtte. Noen utnytter spleis til ren tigging, da kan de heller sette seg med en kopp på gata. Å, nei...det går jo ikke...da blir man sett ned på. Noen har frekkhetens nådegave, og eier ikke skam. Da er spleis en fin ting å benytte seg av. Anonymkode: 29f2e...f3e 16
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Den hyttespleisen beviser bare hvor utrolig priviligerte og bortskjemt vi er i dette landet! Skal gladelig innrømme at jeg ble flau på deres vegne. Ærlig talt. Det er utrolig sjelden jeg støtter en spleis. Da skal jeg kjenne vedkommende godt, eller det er et lag/forening jeg ønsker å støtte. Noen utnytter spleis til ren tigging, da kan de heller sette seg med en kopp på gata. Å, nei...det går jo ikke...da blir man sett ned på. Noen har frekkhetens nådegave, og eier ikke skam. Da er spleis en fin ting å benytte seg av. Anonymkode: 29f2e...f3e Joda, folk skal få lov til å bruke pengene sine på det de vil, men jeg synes fortsatt ikke om at man bruker penger på unødvendig luksus når det er så mange trengende mennesker og dyr i verden. Da snakker jeg ikke om den pilsen på byen, men om den klokka til 1 million eller det å støtte unge, friske folk så de skal få kjøpe hytte eller å betale penger til en som ikke vant Paradise Hotell. Det flaueste av alt her er jo at dette paret ukritisk bare tar imot disse pengene. Herregud så flau jeg hadde vært! Hadde glatt gitt de rett bort til noen som trenger det. Det er faktisk mennesker i Norge som dør fordi de ikke har råd til medisin. Da blir dette ganske pinlig. Anonymkode: 7e68a...93d 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 SS skrev (2 timer siden): Jeg klarer ikke å la meg provosere av hyttespleis. Selv støtter jeg bare folk som er kommet i vanskelige situasjoner, f.eks medisinsk. Hva tenker dere? https://www.seher.no/kjendis/dette-skjer-med-spleisen/73989635 Hvis du ikke lar deg provosere... Hvorfor lager du da en tråd om det her inne? Anonymkode: 4c11c...182 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 Spleis for å få seg hytte er noe av det mest egoistiske jeg har sett. Selvsagt skal folk bruke penger på hva de vil, håper bare at i gen støtter en slik spleis..... Anonymkode: e6e4e...d5f 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 Når folk heller støtter dårlige tapere enn mennesker som faktisk trenger hjelp… flaut å være dem Anonymkode: 08e68...be2 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #7 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spleis for å få seg hytte er noe av det mest egoistiske jeg har sett. Selvsagt skal folk bruke penger på hva de vil, håper bare at i gen støtter en slik spleis..... Anonymkode: e6e4e...d5f De har allerede fått 190.000. Sier nok Anonymkode: 08e68...be2
Kristin70 Skrevet 7. juli 2021 #8 Skrevet 7. juli 2021 Jeg synes folk som støtter denne Speisen er skikkelig korka, og de som tar i mot disse pengene er sånn circa på samme nivå. 9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #9 Skrevet 8. juli 2021 Tulleinnsamlinger som dette, har jeg ikke sans for overhodet. Det er så mange andre der ute som virkelig hadde trengt å få støtte. Både bedrifter, lag, foreninger og privatpersoner. Flere innsamlinger som går til noen med et reelt behov for en slant, blir viet svært liten eller ingen oppmerksomhet. Synes det er meget trist. Anonymkode: 89860...eef 5
Ellinl Skrevet 8. juli 2021 #10 Skrevet 8. juli 2021 Jeg lar meg provosere av denne saken. Synes det er helt sykt at folk velger å støtte det tullet der, når de heller kunne ha donert til kreft, ALS o.l forskning/medisiner, fattige, lista er lang. Men å støtte 2 dårlige tapere, som har det di trenger her i livet. Synes heller ikke noe om at de faktisk tar imot spleisen eller. Men men, det er min tankegang da:) 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #11 Skrevet 8. juli 2021 SS skrev (15 timer siden): Jeg klarer ikke å la meg provosere av hyttespleis. Selv støtter jeg bare folk som er kommet i vanskelige situasjoner, f.eks medisinsk. Hva tenker dere? https://www.seher.no/kjendis/dette-skjer-med-spleisen/73989635 Fint for deg at du ikke klarer å la deg provosere, respekt for det! Men tror vi er flere i norge som synes dette var både unødvendig og ikke minst idioti. Eller etter min mening, rett og slett litt kynisk. Man gir ikke penger til sånt tull! Når man taper så taper man. Slik er livet. Man vinner noen ganger, og noen ganger taper man. Dette er rett og slett Naive nordmenn. Pengene burde gått til kreftsyke, als syke, ms, dyrebeskyttelsen osv. For parets del så burde de være litt skamfull, rett og slett. Anonymkode: 7eeac...6e9 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #12 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fint for deg at du ikke klarer å la deg provosere, respekt for det! Men tror vi er flere i norge som synes dette var både unødvendig og ikke minst idioti. Eller etter min mening, rett og slett litt kynisk. Man gir ikke penger til sånt tull! Når man taper så taper man. Slik er livet. Man vinner noen ganger, og noen ganger taper man. Dette er rett og slett Naive nordmenn. Pengene burde gått til kreftsyke, als syke, ms, dyrebeskyttelsen osv. For parets del så burde de være litt skamfull, rett og slett. Anonymkode: 7eeac...6e9 Ikke paret sin feil dette, men jaggu tok de glatt i mot pengene! De kunne evt tatt i mot en liten andel å gitt resten videre til dem som trenger det! Anonymkode: 7eeac...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #13 Skrevet 8. juli 2021 Jeg for min del støtter bare behandling av alvorlig sykdom, men alle andre kan gjøre det de vil med sine egne penger. Anonymkode: 076a1...100 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #14 Skrevet 8. juli 2021 Hvis dere søker opp hun som opprette t spleisen på fb eller insta så ser dere at hun ikke er en Einstein i vertfall en dame på 31 år som ser super stolt over å være i media for å ha gjort dette for dem.. Makan Anonymkode: 7eeac...6e9 4
Gjest parkeringsvakten Skrevet 8. juli 2021 #15 Skrevet 8. juli 2021 5 hours ago, Ellinl said: Jeg lar meg provosere av denne saken. Synes det er helt sykt at folk velger å støtte det tullet der, når de heller kunne ha donert til kreft, ALS o.l forskning/medisiner, fattige, lista er lang. Men å støtte 2 dårlige tapere, som har det di trenger her i livet. Synes heller ikke noe om at de faktisk tar imot spleisen eller. Men men, det er min tankegang da:) Har du kjøpt deg en brus i det siste? En is? En bolle? Hadde det ikke vært bedre å bruke pengene på kreft og als? Du trenger ikke brus, det er bare bortkastet penger som du blir feit av. Hvorfor ikke bruke dem på en god sak istedet? Om noen blir i godt humør av tanken på at paret får seg en hytte og donerer en 50-lapp, så har de kjøpt seg en "brus". De har kjøpt seg en liten glede, akkurat slik du gjør når du kjøper en brus eller noe interiør til hjemmet ditt Vi bruker alle penger på unyttige ting, vi skal være forsiktig med å dømme andre sitt unødvendige pengebruknår vi sev bruker flere titusen på unyttig mat, inetrør/ møbler, kafebesøk, mer klær selv om vi har skapet fullt osv.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #16 Skrevet 8. juli 2021 Ser ikke noe problem i dette. Er jo frivillig hva folk samler inn penger til, uansett hvor dumt det er. Jantenorge lever hardt Ikke bruk tiden din på å irritere deg over hva andre gjør, ting du ikke kan styre. Jeg synes også det er tåpelig å samle inn pengene til sommerhytta. Men gidder ikke bruke tid på å irritere meg over det. Anonymkode: 395b0...739 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #17 Skrevet 8. juli 2021 parkeringsvakten skrev (7 minutter siden): Har du kjøpt deg en brus i det siste? En is? En bolle? Hadde det ikke vært bedre å bruke pengene på kreft og als? Du trenger ikke brus, det er bare bortkastet penger som du blir feit av. Hvorfor ikke bruke dem på en god sak istedet? Om noen blir i godt humør av tanken på at paret får seg en hytte og donerer en 50-lapp, så har de kjøpt seg en "brus". De har kjøpt seg en liten glede, akkurat slik du gjør når du kjøper en brus eller noe interiør til hjemmet ditt Vi bruker alle penger på unyttige ting, vi skal være forsiktig med å dømme andre sitt unødvendige pengebruknår vi sev bruker flere titusen på unyttig mat, inetrør/ møbler, kafebesøk, mer klær selv om vi har skapet fullt osv. folka hadde i gjennomsnitt brukt 200 kr på hytte til A&J. Det sier noe om hvor mange dumme mennesker som finnes blandet oss. Når det er sagt så er pengene donert, så at noen mener paret skulle brukt pengene på noe annet synes jeg ville blitt veldig feil. Anonymkode: 44136...941
Gjest parkeringsvakten Skrevet 8. juli 2021 #18 Skrevet 8. juli 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: folka hadde i gjennomsnitt brukt 200 kr på hytte til A&J. Det sier noe om hvor mange dumme mennesker som finnes blandet oss. Når det er sagt så er pengene donert, så at noen mener paret skulle brukt pengene på noe annet synes jeg ville blitt veldig feil. Anonymkode: 44136...941 Hvorfor er det dumt å bruke 200 kr på noe man syntes er hyggelig og som får en til å føle seg bra? Har du aldri brukt 200kr på alkohol? 200kr på godteri de siste månedene?
PetterKanin Skrevet 8. juli 2021 #19 Skrevet 8. juli 2021 parkeringsvakten skrev (41 minutter siden): Hvorfor er det dumt å bruke 200 kr på noe man syntes er hyggelig og som får en til å føle seg bra? Har du aldri brukt 200kr på alkohol? 200kr på godteri de siste månedene? Årsaken til at det er dumt er at man gir penger til noen for ikke å være gode nok til å vinne en kringkastet konkurranse.
Gjest parkeringsvakten Skrevet 8. juli 2021 #20 Skrevet 8. juli 2021 3 minutter siden, PetterKanin said: Årsaken til at det er dumt er at man gir penger til noen for ikke å være gode nok til å vinne en kringkastet konkurranse. Jeg kan finne flere grunner til at det er dumt å bruke penger på brus og gi penger til coca cola 1. Det er usunt 2. Det gir ingen næring til kroppen, men kan derimot gjøre at du overspiser og får dårligere helse 3. Coka cola er en av de ledende forurenserene når det gjelder plast 4. Større sannsynlighet for å få hull i tennene 5. Coka cola har hatt flere skandaler der det har vært brudd på menneskerettighetene Jeg må si det ikke virker så dumt å gi penger til et par for en hytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå