AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Jeg lurer på hvor dere vaske dynene hen, siden mange vaskemaskiner ikke er store nok til å ta en vanlig kunstfiber dyne. Der jeg bodde før hadde vi 8 kilos maskiner i vask i kjelleren som fint rommet både dyne og pute men nå har jeg en vanlig vaskemaskin som tar rundt 4-5 kilo og jeg får ikke plass til dynen. Kjæresten min svetter sånn om natten så jeg kjenner at dynen Hans ofte er våt og nesten begynner å lukte, Og da skulle jeg gjerne vasket både dynen og puten. Anonymkode: 1da69...6f3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Dere burde ha det kjøligere på soverommet. Anonymkode: a5aaf...827
Million Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 (endret) Dere kan levere det på renseri, der vasker og tromler de slikt for deg. Mot betaling, selvfølgelig. De har svære spesialmaskiner. Endret 7. juli 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Million skrev (3 minutter siden): Dere kan levere det på renseri, der vasker og tromler de slikt for deg. Mot betaling, selvfølgelig. De har svære spesialmaskiner. Ja jeg har levert til vaskeri/renseri en gang, men det er nesten ikke vaskeri igjen i Bergen. Jeg har ikke bil så da må jeg ta taxi med dynene. Da er det faktisk billigere å kjøpe en sommerdyne til han😉 Ts Anonymkode: 1da69...6f3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dere burde ha det kjøligere på soverommet. Anonymkode: a5aaf...827 Det er ikke mulig å få det kjøligere på soverommet, siden jeg bor i loftsleilighet i 5 etasje og solen står på og steker. Ts Anonymkode: 1da69...6f3
Million Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja jeg har levert til vaskeri/renseri en gang, men det er nesten ikke vaskeri igjen i Bergen. Jeg har ikke bil så da må jeg ta taxi med dynene. Da er det faktisk billigere å kjøpe en sommerdyne til han😉 Ts Anonymkode: 1da69...6f3 Ja, men den må vel vaskes til slutt, den nye dynen også. Han slutter nok ikke å svette om natten (mange gjør det) uansett dynetype. Du får nye dyner som oftest levert i en slik plastikkbag med glidelås og bærehåndtak. Denne posebagen kan du bruke til å bære den gamle dynen til renseri uten å måtte ta taxi. Jeg tror nok Bergen har renserier i behold bare du leter. Folk trenger renserier hver dag, det er plenty med saker som ikke kan vaskes i maskin og som folk må få renset. Fra tepper til jakker, bluser og andre klær. Samt vasking av dyner, som sagt. PS! Jeg søkte på "renserier Bergen" og fikk 19 treff.... (jeg ser du kaller det "vaskeri" og ikke renseri, men det er altså to forskjellige ting, og jeg mente renseri, slik jeg skrev) Endret 7. juli 2021 av Million 1
Fru Uperfekt Skrevet 7. juli 2021 #7 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke mulig å få det kjøligere på soverommet, siden jeg bor i loftsleilighet i 5 etasje og solen står på og steker. Ts Anonymkode: 1da69...6f3 Hvilken bydel bor du i?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #8 Skrevet 8. juli 2021 Hvis du bor i sentrum, ser det ut som det er et firma som henter og leverer på døra. Google renseri Bergen Anonymkode: 8dd90...591
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #9 Skrevet 8. juli 2021 Dyner må vaskes minst 2 ganger i året. Da blir det fort dyrt å dra med renseri. Hvorfor sover han med dyne i denne varmen? Er bare skandinaver som er så merkelige at vi sover med dyne på sommeren😀 Dra til varme land så sover de med et tynt laken over seg eller tynne tepper. Mannen min svetter mye pga medisiner. Vi fjernet dynen. La et tynt teppe inni dynetrekket. Prøv det først. Det ble for varmt for mannen min så siste årene han sovet med bare dynetrekket over seg. Om vinteren med ullteppe oppå dynetrekket. Søvnkvaliteten blir mye bedre når man ikke svetter mye om natten. Mannen min merker stor forskjell. Anonymkode: 94d18...9c8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #11 Skrevet 8. juli 2021 Jeg vasker ikke dyne. Anonymkode: 757e6...602
eveline Skrevet 8. juli 2021 #12 Skrevet 8. juli 2021 Jeg bruker bare dynetrekk om sommeren.🙂 Da får dynene luftet seg litt😅 1
Swoosh Skrevet 8. juli 2021 #13 Skrevet 8. juli 2021 (endret) Vi får dyne i vaskemaskinen så det er deilig! Men, på sommer sover ingen av oss verken voksne eller barn med dyne, kun dynetrekk. Det er så varmt. Å blir det kjølig en natt så drsr vi dyna over. Ellers ikke🙂🙂 Endret 8. juli 2021 av Swoosh 1
Sola de Skrevet 8. juli 2021 #14 Skrevet 8. juli 2021 Jeg vasker de i vaskemaskinen, men tørketrommelen klarer ikke få dem tørre, så må la dem lufttørre etter en runde der.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #15 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 10.48): Jeg lurer på hvor dere vaske dynene hen, siden mange vaskemaskiner ikke er store nok til å ta en vanlig kunstfiber dyne. Der jeg bodde før hadde vi 8 kilos maskiner i vask i kjelleren som fint rommet både dyne og pute men nå har jeg en vanlig vaskemaskin som tar rundt 4-5 kilo og jeg får ikke plass til dynen. Kjæresten min svetter sånn om natten så jeg kjenner at dynen Hans ofte er våt og nesten begynner å lukte, Og da skulle jeg gjerne vasket både dynen og puten. Anonymkode: 1da69...6f3 Dersom han alltid svetter om natten er dette en sak for fastlegen, ikke for kg eller et vaskeri. Dersom han svetter under dyna nå fordi det er varmt så er den helt åpenbare løsningen å ikke sove under dyna sånn at han svetter den ut. Det går akkurat like fint å sove naken oppå lakenet, eller bruke bare et dynetrekk. Det er virkelig ikke vanlig å velge å svette om natta med vilje. Er dere plaget med insekter pga åpent vindu er heller ikke løsningen «dyne». Den er å ikke få inn insekt. Anonymkode: c7238...fbd
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 8. juli 2021 #16 Skrevet 8. juli 2021 En vaskemaskin som tar kun 4-5 kg er jo unormalt liten vel? jeg liker best enkle, typiske «sommerdyner» hele året. Er det kaldt, så har jeg to. Det går veldig fint i både vask og tørk. Vasker ikke så ofte, da jeg er ferdig med overgangsalderen. Den var en ganske svett historie.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #17 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 10.50): Dere burde ha det kjøligere på soverommet. Anonymkode: a5aaf...827 Det har ikke alltid noe å si 😔 Mannen min svetter som en gris. I dag på morgen var vi "sikre" på at en av oss hadde tisset på seg så jeg slang alt til vask men undertøyene var helt tørre. Hele ryggen og hode var klisskliss vått. Vi har det kjøligeste rommet i huset, tynn sommerdundyne og aircooler på konstant. Fryser egentlig mer enn jeg er for varm i huset😂 Anonymkode: c0e78...65d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #18 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg vasker ikke dyne. Anonymkode: 757e6...602 Så ekkelt! Sover du 8t pr natt tilbringer du 3000 timer i sengen i året. Venter du med å vaske genseren din til du har brukt den i 3000t også? Anonymkode: 94d18...9c8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #19 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har det kjøligeste rommet i huset, tynn sommerdundyne og aircooler på konstant. Anonymkode: c0e78...65d Kasser dynen og ha laken eller dynetrekk over seg. Problem solved. Anonymkode: 94d18...9c8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #20 Skrevet 8. juli 2021 Btuker sommerdyner hele året, og vasker de i maskin vår og høst. Har luftavfukter og varmepumpe på kjøling på soverommet om sommeren, så det blir ikke varmt og klamt der. Det gir kvalitetssøvn 🙂 Anonymkode: 5a197...fd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå