AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Barnet hadde et stygt fall tidligere i år, noe som resulterte i et (artrofisk?) arr i ansiktet som blant annet strekker seg over nesen. Er det noe man kan gjøre for å få det penest mulig? Tenker på når barnet blir eldre, at det ikke skal plage barnet. Eller er det best å la det være og se hvordan det blir om noen år? Anonymkode: abf5b...b49
got2go Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Se det an årene fremover. Kan være det blir bedre med årene, og hvis ikke så kan dere snakke med kirurg da. Men foreløpig ville jeg ha ventet.
Sensi Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 (endret) Jeg vet ikke. Kanskje laser når barnet blir større? Noen får atrofiske arr. Men skulle tro en plastikk kirurg iallfall kan lage det mindre? Ville hørt med en plastikk kirurg nå når barnet er lite. I tilfelle det er noe som er lurt å gjøre nå fremfor å vente til barnet blir større. I det minste får dere svar på spørsmålene. Endret 7. juli 2021 av Sensi
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Smør godt med solkrem Anonymkode: 5b6e4...fb9 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 Sensi skrev (15 minutter siden): Jeg vet ikke. Kanskje laser når barnet blir større? Noen får atrofiske arr. Men skulle tro en plastikk kirurg iallfall kan lage det mindre? Ville hørt med en plastikk kirurg nå når barnet er lite. I tilfelle det er noe som er lurt å gjøre nå fremfor å vente til barnet blir større. I det minste får dere svar på spørsmålene. Takk for svar. Hvor er det lurt å henvende seg for å få snakket med en plastikk-kirurg? Volvat? Anonymkode: abf5b...b49
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Smør godt med solkrem Anonymkode: 5b6e4...fb9 Takk for tips! Det gjør vi hver dag😄 Anonymkode: abf5b...b49 1
Sensi Skrevet 7. juli 2021 #7 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Hvor er det lurt å henvende seg for å få snakket med en plastikk-kirurg? Volvat? Anonymkode: abf5b...b49 Eller få henvisning via fastlegen til plastikk kirurgisk poliklinikk på sykehuset. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #8 Skrevet 7. juli 2021 Jeg har artrofiske arr på magen, og fikk tilbud fra kirurgen om å fikse på dem. Gadd ikke en operasjon til, men vil anta tilsvarende inngrep kan gjøres i ansikt. De har bleknet en del med årene, da, men bulker fortsatt. Anonymkode: f5114...563
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #9 Skrevet 7. juli 2021 Har ei venninne som hadde et stort arr. Ble anbefalt å vente til hun var mer utvokst før de gjorde noe med det. Men tenker at jeg uansett ville kontaktet plastikkirurg for å høre hvilken alder som er passe å gjøre det. Anonymkode: 3f5ba...29f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #10 Skrevet 7. juli 2021 Sensi skrev (13 minutter siden): Eller få henvisning via fastlegen til plastikk kirurgisk poliklinikk på sykehuset. Får høre med fastlegen en gang til. Han mente egentlig at barnet bare burde leve med det. Men det er jo store groper i store deler av ansiktet til barnet, verst på nesen, så tenker det er verdt å vite om det er noe som burde gjøres før det er for sent. Prøver å smøre for å holde området mykt. Anonymkode: abf5b...b49
Sensi Skrevet 7. juli 2021 #11 Skrevet 7. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Får høre med fastlegen en gang til. Han mente egentlig at barnet bare burde leve med det. Men det er jo store groper i store deler av ansiktet til barnet, verst på nesen, så tenker det er verdt å vite om det er noe som burde gjøres før det er for sent. Prøver å smøre for å holde området mykt. Anonymkode: abf5b...b49 Det kan han/hun få mene sier du da. Men du vil gjerne snakke med plastikk kirurg, så du blir veldig glad om han/hun kan skrive en henvisning. Evt gå privat. Men ville da undersøkt før du bestiller time om hvem som er rette ifht korrigering av arr. Endret 7. juli 2021 av Sensi 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #12 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har ei venninne som hadde et stort arr. Ble anbefalt å vente til hun var mer utvokst før de gjorde noe med det. Men tenker at jeg uansett ville kontaktet plastikkirurg for å høre hvilken alder som er passe å gjøre det. Anonymkode: 3f5ba...29f Takk for svar. Ja, tenker jo litt på hvordan det blir når huden skal strekke seg Anonymkode: abf5b...b49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå