Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så har jeg kommet meg inn i et nytt forhold. Er mann. To år har gått og nå begynner det å bli mindre sex - som bestilt. I begynnelsen hadde vi sex som kaniner. Flere ganger om dagen. Det var nye ting på menyen og ting var ganske spennende. Nå skjer sexen kanskje en gang i uken og kurven peker nedover for fremtiden.

Er det sånn at alle forhold skal bli sexløse etter et par år? Er det meg det er noe galt med? Hvordan er deres andres sexliv? Er det et tegn på at hun egentlig ikke tenner på meg?

Anonymkode: 8bcec...61f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Selvfølgelig ikke. Nærmer oss 30 år, venter ennå på tørken alle prater om. 

Anonymkode: 3fdb2...4df

AnonymBruker
Skrevet

Ca 40 år, sammen i nærmere 20 år. Har fortsatt sex som kaniner. Bra for helsen og for humøret. 

Anonymkode: 68244...087

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har blitt en reduksjon i hyppighet etter vi fikk barn, men vi har fortsatt et fantastisk sexliv etter 15 år sammen. Nå rundt 2-3 ganger I uka, før barn (de første 7 årene) var det annenhver dag. 😊

Anonymkode: 308de...5a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

30 års samliv, aktivt og spennende sexliv (uten andre involverte)

Anonymkode: 3fdb2...4df

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så har jeg kommet meg inn i et nytt forhold. Er mann. To år har gått og nå begynner det å bli mindre sex - som bestilt. I begynnelsen hadde vi sex som kaniner. Flere ganger om dagen. Det var nye ting på menyen og ting var ganske spennende. Nå skjer sexen kanskje en gang i uken og kurven peker nedover for fremtiden.

Er det sånn at alle forhold skal bli sexløse etter et par år? Er det meg det er noe galt med? Hvordan er deres andres sexliv? Er det et tegn på at hun egentlig ikke tenner på meg?

Like vanlig som uvanlig. Etter 2 år hadde vi fortsatt jevnlig sex. Etter ca 10 år sluttet vi å ha sex. Når er det noen år siden.

Andre igjen kan ha like hyppig sex etter 17 år som de hadde første året. Ingen fasit her. Alle er forskjellige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Siden du har bestilt det, synes jeg det er rart at du klager...

Anonymkode: de371...a43

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Her dalte sexlivet kraftig etter barn nummer to, der jeg veldig raskt ble gravid med barn nummer 3 - men da hadde vi tross alt vært sammen i over 10 år. Regner også at det tar seg opp igjen når yngste starter i barnehagen. Så aldri noe til noen 2-års-tørke nei. 

Anonymkode: d68f5...f21

AnonymBruker
Skrevet

2-års tørke har jeg aldri hørt om… har hørt om 7-årskrisen. 

Vi har vært sammen i 17 år. Har sex omtrent 1-2 ganger i uken. Noen ganger ingen, en sjelden gang mer enn 2 i uken. Må innrømme jeg syns det er mye mer kjedelig sex nå. Vi har kommet inn i et kjent mønster. Vi puler ikke lenger plutselig når vi er ute i naturen eller på tur, slik vi gjorde før. Det skyldes sikkert meg. Jeg blir ikke like sprudlende kåt på han lenger. 

Anonymkode: 884b1...1ad

• Liker 1
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Neida, mange av oss som enda har ett sprudlende sexliv, selv etter en halv livstid i sammen 🤩

AnonymBruker
Skrevet

Nei, der man liker hverandre skjer det ingenting etter 2 år. Vi har vel snarere mer sex etter 2 år enn i starten. 

Anonymkode: 4bb67...cd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært gift i evigheter. 

På fredag pulte vi etter jobb. Så drakk vi oss litt fulle og pulte mer. Og da vi våkna fyllasjuke hadde enda mer sex. Vi vurderte en runde til, men da hadde jeg fått ei rift så da så vi film i stedet. 

Vi har sex 1-3 ganger om dagen, til 2 i måneden. Det alt etter som det passer og vi har tid til. 

Anonymkode: 799c8...877

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til vi kan ha mindre sex her..håper han får mindre lyst når han kommer i 40-åra. En gang i mnd hadde vært fint. Vi har vært sammen 2 år og har sex 3-4 ganger i uka. Biter bare tennene sammen og gjør det for å glede ham.

Anonymkode: 84ff1...9d7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Neida. Vi ventet med sextørke til etter vi fikk barn :nigo: (fikk barn etter 10 år sammen).

Anonymkode: 9257a...a77

AnonymBruker
Skrevet

2års tørken skjedde ikke her i alle fall. Ikke tørke enda (4 år), og ser ikke for meg at det blir det på en stund, heller. 

Men, at man har mindre sex etter noen år enn man hadde helt i begynnelsen, det er helt normalt. I begynnelsen hadde vi sex flere ganger om dagen, og skulle vi holdt det tempoet, tror jeg ikke vi hadde fått tid til så mye annet :ler:

Kan svinge så mye som 1-5 ganger i uka her (avhengig av jobb og diverse), men gjennomsnittlig er det nok 2-3 ganger i uka som er mest normalt for oss. :)

Anonymkode: cb2dc...a3d

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Du kan ærlig talt ikke kalle 1 gang i uka sextørke.

Men hva gjør du/dere for å holde lysten oppe da? 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noen forskjell her på 17.året sammen.
For oss har det vært vært stabilt på 2-3 ganger pr uke, dvs ca annen hver dag, hver 3 dag. Sjeldent mer enn to dager mellom. 

Synes det høres slitsomt ut med flere ganger hver dag, det hadde vært vanskeligere å opprettholde. 

Anonymkode: 05816...75c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare på. Vi hadde også sex som kaniner i starten, og så roet deg seg etterhvert, men hadde sex alt fra 3- 7 ganger i uka (hver dag stort sett bare i ferier) frem til mannen fikk mindre testosteron i midten av 40 årene. 

Har holdt seg aktivt fordi vi begge to er opptatt av flørt, kos, tenning og lek, men urealistisk at det skal være som helt i begynnelsen. 

Likevel, det at det har gått ned til ca en gang i uka kan være to ting. Enten er det hennes normale lystnivå, ellers kan det være din skyld også ja.

Vi kvinner er veldig avhengig av å føle oss trygge, elsket og ha det generelt bra for å opprettholde lysten, samt at det er nødvendige at vi nyter sex for å opprettholde lysten. 

Jeg har nærmest mistet lyst selv på tidligere kjærester som var for egoistiske seksuelt, og ikke egentlig så nøye med at jeg var tent nok, og nøt nok. Bare de fikk det de ønsket. 

At jeg har en mann nå som koser og pirrer mye, passer på at jeg alltid er kåt før han hopper på, og som er veldig opptatt av å lese min respons, så han er sikker på at jeg virkelig nyter er det som gjør at jeg blir kåt fort og lett etter snart 20 år sammen. Jeg og kroppen min har jo alltid forventninger til at det blir deilig. 

Slike forventninger kunne jeg ikke ha med nevnte tidligere kjærester. Der var jeg mer heldig de gangene jeg rakk å bli tilstrekkelig tent før mannen dundret på med sitt, og så ekstra heldig dersom jeg klarte å opprettholde nytelse ved det selv om mannen ikke tok særlig hensyn, og ikke leste respons, men kjørte sitt løp. 

Så ja, det kan så absolutt være deg. 

Det kan likevel også være henne. 

Anonymkode: ed97b...432

• Liker 6
Skrevet

Nei. Det finnes mange par som er aktive under hele forholdet. 

Dere må kommunisere. Det ligger garantert noe bak sextørken. Kanskje hun har begynt å oppleve smerter under samleie, kanskje hun ikke føler seg sett og forstått (og derfor ikke ønsker intimitet), kanskje hun har mistet følelsene for deg eller kanskje hun er utro. Kanskje du har dårlig personlig hygiene. Kanskje du har blitt overvektig. Det er iallfall noe galt. 

Snakk sammen, oppsøk en sexolog/parterapeut. Dette løser seg ikke av seg selv. Og om hun har mistet interessen helt, så vil det ikke plutselig bli bedre. Da må du revurdere forholdet. Finne noen som matcher deg seksuelt.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri opplevd. Med eksen så ble sexlivet bare bedre og bedre, og vi kunne ha sex flere ganger om dagen, selv etter flere år sammen. Jeg leste en gang at sex med samme person er på sitt beste rundt 4 år inn i forholdet. Da er man blitt godt nok kjent, trygge på hverandre, og tør å slå seg mer løs.

Du må jo kommunisere med henne om problemet. Det ligger nok en årsak bak. Går hun på hormonprevensjon?

Anonymkode: b8cf7...a5f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...