AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Vi skal på tur med barn 1,5 år og har vurdert tøybleier. Men hvordan fungerer disse i praksis? Hvor mange må man ha til en uke? Hva annet utstyr trenger man? Ser dor meg mye gris og søl.. 🙈 Anonymkode: f68bf...c86
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Det er absolutt ikke mye gris og søl om man bruker det rett. Men dersom du ikke har noen erfaringer med det fra før så anbefaler jeg ikke å begynne med det på tur. Det blir også en stor investering for bleier du kun vil bruke en kort periode, selv om du såklart kan få en del av pengene igjen ved å selge dem videre. Anonymkode: 415e2...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 Vi bruker tøybleier på våre to barn, MEN bruker engangsbleier når vi skal på tur over flere dager. Jeg syntes det er styr med tøybleier på reiser, Iallefall hvis en ikke hr tilgang på vaskemaskin. Bleiene bør ikke ligge uvasket lenger enn 3 dager. Hos oss må vi skifte tøybleier oftere enn engangsbleier for å unngå lekkasje. Og tøybleier tar mer plass også. men sånn ellers opplever jeg at det er lite gris og søl med tøybleier (i forhold til engangsbleier) pga rispapir i bleia som fanger opp alt avføring. Trenger utenom våtposer til å oppbevare skitne bleier i frem til vask. Vi har 30 bleier til to barn. Vasker hver 3. dag, og har da noen å gå på hvis det er mye bæsjebleier eller annet som gjør at vi bruker flere bleier enn vanlig. jeg anbefaler tøybleier, men ikke for å ha på reise eller tur. Begynn med det når dere er hjemme hvor dere kan teste ut hva som funker for dere. Anonymkode: 3117a...ddd 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Vet ikke om jeg hadde brukt tøybleier hvis jeg skulle på tur. Det er veldig ubehagelig og kald når ungen tisser 😬 Anonymkode: 52ad2...84a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vet ikke om jeg hadde brukt tøybleier hvis jeg skulle på tur. Det er veldig ubehagelig og kald når ungen tisser 😬 Anonymkode: 52ad2...84a Det stemmer ikke 😊 Anonymkode: 415e2...6c0
Lorieen Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Jeg har brukt tøybleier fulltid på tre av mine fire barn. Om du skal være borte lenger enn 2-3 dager bør du ha tilgang på vaskemaskin eller i hvert fall mulighet til å skylle/forvaske bleiene. Du bør regne 6 bleier per døgn dere skal være borte, pluss et par ekstra. Men tøybleier tar ganske stor plass i bagasjen, det bør du ta med i beregninga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå