AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Andre enn meg som blir fysisk og psykisk uvel av å lytte på mennesker som baksnakker andre? Jeg takler det ikke. Energien er så negativ og giftig for meg. Ofte snakker de om folk de er glade i, og har et nært forhold til. Å om denne personen et tilstede, sier de aldri noe negativt til hen. Jeg er nok det man kan kalle høysensitiv. Jeg tar inn alt rundt meg mer intenst enn de fleste virker det som. Hvorfor har mennesker et sånt behov av å spre dårlig energi om andre? Hvorfor kan de ikke snakke med folka de har et problem med istedenfor? Det er så mye falskhet, å det er så slitsomt. Andre som har det slik? Og hvordan takler dere det? Anonymkode: 1c472...3ec 9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Andre enn meg som blir fysisk og psykisk uvel av å lytte på mennesker som baksnakker andre? Jeg takler det ikke. Energien er så negativ og giftig for meg. Ofte snakker de om folk de er glade i, og har et nært forhold til. Å om denne personen et tilstede, sier de aldri noe negativt til hen. Jeg er nok det man kan kalle høysensitiv. Jeg tar inn alt rundt meg mer intenst enn de fleste virker det som. Hvorfor har mennesker et sånt behov av å spre dårlig energi om andre? Hvorfor kan de ikke snakke med folka de har et problem med istedenfor? Det er så mye falskhet, å det er så slitsomt. Andre som har det slik? Og hvordan takler dere det? Anonymkode: 1c472...3ec Ja! Kjenner meg igjen. Opplever at venner av meg snakker om andre på en noe negativ måte uten at jeg tror de egentlig mener noe vondt med det, men likevel kunnne det vært sårende for personen hvis hen var til stede... Når det er bare små ting smiler jeg litt, og jeg kan le av akkurat det som er litt morsomt, men noen ganger synes jeg folk går for langt og da kjenner jeg det knyter seg inni meg. Det fins en balanse mellom det å være morsom og det å baksnakke. Jeg tror ikke alle bevisst baksnakker, men ikke alle tenker nok over hvordan personen ville følt det om hen hørte på. Er det sårende synes jeg i de fleste tilfeller man burde droppe å si det, selv dersom personen ikke er til stede. Anonymkode: cf75f...834 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Andre enn meg som blir fysisk og psykisk uvel av å lytte på mennesker som baksnakker andre? Jeg takler det ikke. Energien er så negativ og giftig for meg. Ofte snakker de om folk de er glade i, og har et nært forhold til. Å om denne personen et tilstede, sier de aldri noe negativt til hen. Jeg er nok det man kan kalle høysensitiv. Jeg tar inn alt rundt meg mer intenst enn de fleste virker det som. Hvorfor har mennesker et sånt behov av å spre dårlig energi om andre? Hvorfor kan de ikke snakke med folka de har et problem med istedenfor? Det er så mye falskhet, å det er så slitsomt. Andre som har det slik? Og hvordan takler dere det? Anonymkode: 1c472...3ec Jeg forstår hva du mener med falskhet ts 😅 Har en del sånne på jobb som er veldig blide og virker veldig positive. Den dagen når det skjer ting så er de feige å ikke gir beskjed. Jeg er vell helst sånn at jeg gir beskjed og prøver å komme meg over det. Har ei i slekta som er falsk og spiller ett spill og sånn som det klarer jeg ikke 🤢 Anonymkode: 59721...cd7 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja! Kjenner meg igjen. Opplever at venner av meg snakker om andre på en noe negativ måte uten at jeg tror de egentlig mener noe vondt med det, men likevel kunnne det vært sårende for personen hvis hen var til stede... Når det er bare små ting smiler jeg litt, og jeg kan le av akkurat det som er litt morsomt, men noen ganger synes jeg folk går for langt og da kjenner jeg det knyter seg inni meg. Det fins en balanse mellom det å være morsom og det å baksnakke. Jeg tror ikke alle bevisst baksnakker, men ikke alle tenker nok over hvordan personen ville følt det om hen hørte på. Er det sårende synes jeg i de fleste tilfeller man burde droppe å si det, selv dersom personen ikke er til stede. Anonymkode: cf75f...834 Enig. Jeg tror at om flere hadde kjent hvor giftig og ubehagelig energien de sender ut er, så hadde de latt være. Rar verden. At det å være høflig betyr å være hyggelig til ansiktet til personen, men snakke stygt om de når de ikke er der. Om de virkelig brydde seg hadde de jo prøvd å hjelpe personen, å heller være ærlig. Da hadde de jo mest sannsynlig valgt ordene sine mer med omhu også. Anonymkode: 1c472...3ec 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 Enig med deg. Tenker de som har behov for å snakke ned andre, gjør det fordi de vil framstå som bedre selv. Direkte ufyselig. Anonymkode: 45562...fc2 7
marsvin Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 yup, et kjent problem.. har en nær venninnegjeng hvor hun ene elsker å snakke om andre, også de i vennegjengen. jeg sitter å hører på uten å si så mye tilbake, men ofte sier jeg noe for å få forsvare hvorfor de er som de er eller gjør som de gjør. eller bytter samtaleemne. Ofte mye sjalusi som ligger bak.. kjenner også at denne negavitve energien trykker meg ned. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #7 Skrevet 7. juli 2021 Er ikke de fleste damer sånn? Hvertfall synes jeg det. Og det er vanskelig å skille mellom vanlig snakk om hva som foregår i noens andres liv og baktaling. Ene venninna mi er veldig sånn. Hun kan starte med å snakke om at hun f.eks er bekymret for en felles venninne og hvordan ekteskapet går, til at hun fleiper om at de sikkert aldri har sex, og så ender det opp med at hun snakker om at mannen sikkert har pult både den og den. Det hele går så fort at jeg nesten ikke rekker forstå når det gikk fra en ok samtale til en ikke ok samtale og jeg føler meg som en dritt som sitter å hører på henne. Nytter heller ikke si fra, da blir hun sur og er sur på meg i lange tider. Det letteste for meg blir å bare nikke og smile og bare la henne holde på. Anonymkode: 04945...f83 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #8 Skrevet 7. juli 2021 Så godt å se at flere har det slik, har egentlig følt at det er jeg som er unormal. I det siste opplever jeg at det har blitt verre hos enkelte, og har rett og slett begynt å trekke meg unda litt mer. Savner å tilbringe tid med mer ikke-dømmende mennesker, da jeg blir så tappet av negativitet, syting og baksnakking. Merker at det hjelper lite å forsvare personen, så tror jeg bare skal si minst mulig og forlate situasjonen om jeg kan, og heller bytte tema dersom det ikke går. Anonymkode: 59eeb...9ce 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #9 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår hva du mener med falskhet ts 😅 Har en del sånne på jobb som er veldig blide og virker veldig positive. Den dagen når det skjer ting så er de feige å ikke gir beskjed. Jeg er vell helst sånn at jeg gir beskjed og prøver å komme meg over det. Har ei i slekta som er falsk og spiller ett spill og sånn som det klarer jeg ikke 🤢 Anonymkode: 59721...cd7 Det var jeg som kommenterte oppforbi Min mor overhørte at mitt søskenbarn snakka med farmor på tlf siden hun gikk forbi også hadde hun gjort til stemmen sin og så blid overfor farmor 🤢🤢Sier bare at dette er utrolig falskt 🤢 Eller sånn som på jobb når jeg tror at alt er bra mellom meg og en kollega og vedkomne er blid og hyggelig på jobb. Vedkomne har blokkert meg på Facebook,men er alikevell hyggelig mot meg 🤢 At vedkomne går til sjefen istedenfor meg og unnskyldning er at vedkomne ikke visste hvordan jeg tok det 🙄Dette er også falskt etter min mening. Anonymkode: 59721...cd7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #10 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så godt å se at flere har det slik, har egentlig følt at det er jeg som er unormal. I det siste opplever jeg at det har blitt verre hos enkelte, og har rett og slett begynt å trekke meg unda litt mer. Savner å tilbringe tid med mer ikke-dømmende mennesker, da jeg blir så tappet av negativitet, syting og baksnakking. Merker at det hjelper lite å forsvare personen, så tror jeg bare skal si minst mulig og forlate situasjonen om jeg kan, og heller bytte tema dersom det ikke går. Anonymkode: 59eeb...9ce Jeg prøver alltid å ha en god tone med alle, men så blir det krasj innimellom når man jobber med menn Det som irriterer meg mest er når andre kun tenker negativt og at hvis vedkomne er usikker så spør de ikke. Så forstår godt hva du mener 🌞 Anonymkode: 59721...cd7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #11 Skrevet 7. juli 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det var jeg som kommenterte oppforbi Min mor overhørte at mitt søskenbarn snakka med farmor på tlf siden hun gikk forbi også hadde hun gjort til stemmen sin og så blid overfor farmor 🤢🤢Sier bare at dette er utrolig falskt 🤢 Eller sånn som på jobb når jeg tror at alt er bra mellom meg og en kollega og vedkomne er blid og hyggelig på jobb. Vedkomne har blokkert meg på Facebook,men er alikevell hyggelig mot meg 🤢 At vedkomne går til sjefen istedenfor meg og unnskyldning er at vedkomne ikke visste hvordan jeg tok det 🙄Dette er også falskt etter min mening. Anonymkode: 59721...cd7 Ikke for å være frekk, men du høres ut fra de to innleggene dine her at du et ganske flink til å prate dritt om andre du også da. Eksempelet ditt med at kollegaer av deg er blide og positive (feige) er jo helt latterlig. At noen av oss går gjennom samlivsbrudd eller dødsfall eller sykdommer og likevel klistrer på oss et profesjonelt smil når vi entrer jobb ser jeg ikke akkurat på som en svak egenskap akkurat.. Anonymkode: 04945...f83 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #12 Skrevet 7. juli 2021 Baksnakking er helt vanlig, vanskelig å finne noen som ikke holder på med dette. Å husk en ting: om en venninne sitter å baksnakker andre til deg. Hva gjør hun sammen med andre når du ikke er til stede? 😄 Joda, snakker drit om deg der... Anonymkode: 6e048...094 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #13 Skrevet 7. juli 2021 Hvorfor er man venner om man baksnakker hverandre? Anonymkode: e8441...eea
Hengebuksvinet Skrevet 7. juli 2021 #14 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er ikke de fleste damer sånn? Hvertfall synes jeg det. Og det er vanskelig å skille mellom vanlig snakk om hva som foregår i noens andres liv og baktaling. Ene venninna mi er veldig sånn. Hun kan starte med å snakke om at hun f.eks er bekymret for en felles venninne og hvordan ekteskapet går, til at hun fleiper om at de sikkert aldri har sex, og så ender det opp med at hun snakker om at mannen sikkert har pult både den og den. Det hele går så fort at jeg nesten ikke rekker forstå når det gikk fra en ok samtale til en ikke ok samtale og jeg føler meg som en dritt som sitter å hører på henne. Nytter heller ikke si fra, da blir hun sur og er sur på meg i lange tider. Det letteste for meg blir å bare nikke og smile og bare la henne holde på. Anonymkode: 04945...f83 Den er skummel. Da går hun videre og sier at jeg og Ida snakket om... Jeg er av og til for direkte i sammenheng med baksnakking. Det er kanskje ikke så smart sosialt? Men, så ønsker jeg jo heller ikke å være med i sånne samtaler. (Har en på jobb som vet alt om alle, og som oftest vrir samtaler til å handle om andre. Heldigvis er det egentlig bare hun som er sånn).
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #15 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Baksnakking er helt vanlig, vanskelig å finne noen som ikke holder på med dette. Å husk en ting: om en venninne sitter å baksnakker andre til deg. Hva gjør hun sammen med andre når du ikke er til stede? 😄 Joda, snakker drit om deg der... Anonymkode: 6e048...094 Men hvor finner man de som ikke baksnakker? Orker ikke å tilbringe så mye tid med slike folk, vil bare nyte livet 😃 Anonymkode: 59eeb...9ce 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #16 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men hvor finner man de som ikke baksnakker? Orker ikke å tilbringe så mye tid med slike folk, vil bare nyte livet 😃 Anonymkode: 59eeb...9ce Det er umulig å svare på, du merker jo dette etterhvert. Da må du jo bare kutte ut disse menneskene. Så vær kresen på hvem du skal omgås Selv valgt å ha få nære venner, bare 2 stk. Som er av høy kvalitet. Anonymkode: 6e048...094
Flytendesåpe Skrevet 7. juli 2021 #17 Skrevet 7. juli 2021 Jeg blir det, spesielt når folk jeg ikke kjenner så godt baksnakker andre foran meg, da tenker jeg at de baksnakker meg også. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #18 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ikke for å være frekk, men du høres ut fra de to innleggene dine her at du et ganske flink til å prate dritt om andre du også da. Eksempelet ditt med at kollegaer av deg er blide og positive (feige) er jo helt latterlig. At noen av oss går gjennom samlivsbrudd eller dødsfall eller sykdommer og likevel klistrer på oss et profesjonelt smil når vi entrer jobb ser jeg ikke akkurat på som en svak egenskap akkurat.. Anonymkode: 04945...f83 Tror nok at det har blitt litt misforståelser her altså. Jeg er jo også blid på jobb osv,men det som jeg mener er at hvis det er noe så gir jeg beskjed til den som gjelder istedenfor å gå videre med det. Da det var på det aller værste så sa jeg ingenting negativt om denne kollagen,men sa at det hadde oppstått en god del misforståelser mellom meg og en så jeg var veldig lei meg. Har ikke sagt noe drit bak hans rygg. Jeg har gitt beskjed til kollegaen min at ting er misforståelse osv. Anonymkode: 59721...cd7
Flytendesåpe Skrevet 7. juli 2021 #19 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg forstår hva du mener med falskhet ts 😅 Har en del sånne på jobb som er veldig blide og virker veldig positive. Den dagen når det skjer ting så er de feige å ikke gir beskjed. Jeg er vell helst sånn at jeg gir beskjed og prøver å komme meg over det. Har ei i slekta som er falsk og spiller ett spill og sånn som det klarer jeg ikke 🤢 Anonymkode: 59721...cd7 Hvorfor tror du det om andre mennesker? Synes ikke du fremstår som god du heller. Noen har ikke behov for å stadig gi beskjed og sutre, noen vil vel få dagene til å gå og prøver å være profesjonelle mens andre er konfliktsky. Du virker veldig smålig.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #20 Skrevet 7. juli 2021 Oi, det er flere enn meg, jo! 😀 Blir veldig skeptiske til folk som baksnakker mye. Det er sikkert et utslag av en «mangel» på selvfølelse, selvtillit eller lignende, og jeg tror i mange tilfeller at det er synd på disse menneskene. Men jeg blir enormt utmattet av den atferden, og føler behov for å holde solid distanse 🙂 Ironisk nok tror jeg at mange av baksnakkerne innerst inne trenger å bli møtt med toleranse selv, men det krever litt psykisk overskudd. Dessuten går de ofte veldig i forsvar dersom du utfordrer dem på det de sier. Når jeg hører baksnakking sier jeg ofte ting som «jeg synes at Karianne er grei, jeg» eller «tenk så kjedelig dersom alle kledde seg likt». Men det virker som om noen blir personlig forulempet dersom man forsøker å nyansere eller ikke gir uttrykk av å være enig i at Karianne er en «dum dust» eller Per «burde slutte å gå i skrikende farger». Anonymkode: 4609e...5db 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå