Gå til innhold

svigerinnen from hell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i all verden skal man gjøre når man har en kommende svigerfamilie som er helt sinnsyke. Det er bare krangling og den ene er værre enn den andre.

Spesiellt er det min kommende svigerinne, lillesøsteren til min elskede samboer.

Hun skal alltid ha oppmerksomhet, og hvis hun ikke får det så blir det et sant h...... for alle i nærheten.

Nå har det seg slik at vi skal gifte oss 4 feb 2006, og ettersom dette monsteret har jobb hvor hun jobber skift, så har jeg telt ukene og funnet ut at hun skal ha fri når vi skal gifte oss. Det trodde i hvertfall jeg. Men det viser seg at hun ikke skal ha fri like vel fordi de har gjort om på skift planen hennes. Dette fikk jeg vite fra svigermor i går. Og hun mente at vi burde flytte bryllupet. Noe som igrunnen ikke er aktuelt fordi mars blir for nærme min søsters bryllup, og januar gir alt for dårlig tid til planlegging.

Ikke vet jeg hva jeg skal gjøre. Hun kommer til å bruke dette mot meg for resten av livet vårt.

Hjelp. Orker ikke mer nå.

:sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest bruresøster
Skrevet

med en slik innstilling til svigerfamilie som at de er SINNSYKE, så får du aldri et bra forhold til de.

Husk den diagnosen kan være arvelig da..

Skrevet

Jeg vet at ingenting er enkelt når det kommer til svigerfamilie, dessverre ;) Men om du og din kommende mann er enige om dato, så hold på den og stå sammen dere to. Det er viktig. Svigers aksepterer mer fra sine egne ;) . Selv hadde jeg kjørt på, om sambo og jeg var enige, og gitt fullstendig bengen i lillesøsters "jobbproblem". Hvem er det som ikke klarer å bytte en vakt npr en får vite det et halvt år i forveien? Februar neste år er såpass langt frem i tid at argumentet om at dere skal bytte bryllupdag istedenfor at lillesøster skal bytte vakt med en kollega ikke holder mål overhode.

Skrevet

Synes du har gjort det du skal jeg! :) Selvfølgelig så skal dere ikke flytte bryllupet nå pga henne! Når hun får vite det i så god tid på forhånd så burde det vel være mulig for henne å prøve å bytte vekk det skiftet e.l.?

:klem:

Gjest Gjest_Nuwanda_*
Skrevet
Februar neste år er såpass langt frem i tid at argumentet om at dere skal bytte bryllupdag istedenfor at lillesøster skal bytte vakt med en kollega ikke holder mål overhode.

ENIG!

Gjest Karbojunkie
Skrevet

:tristbla: Vet hvordan du har det!!! En stor :klem: til deg....

med en slik innstilling til svigerfamilie som at de er SINNSYKE, så får du aldri et bra forhold til de.

Husk den diagnosen kan være arvelig da..

Holdninger til andre mennesker er stort sett bygget på tidligere erfaringer!!!!!!!

Skrevet

Jeg hadde ikke flyttet mitt bryllup fordi det kolliderte med noens vaktskifte på jobb. finnes det jobber der man ikke får byttet vakt når broren skal gifte seg?

Med mindre du er Kongen på 17. mai................? :ler:

Skrevet
finnes det jobber der man ikke får byttet vakt når broren skal gifte seg?

Ja, det gjør det. Eks omman er på sjøs. Men det er en del av pakka når man jobber skift. Hadde aldri byttet dato.

Skrevet

Det går ikke an for et brudepar å finne en dato da ingen skal jobbe eller har andre planer.

Gå for datoen dere har satt, det er nesten et halvt år til. Svigerinnen din burde klare å trikse til en bytting på den tiden.

Skrevet
Jeg hadde ikke flyttet mitt bryllup fordi det kolliderte med noens vaktskifte på jobb. finnes det jobber der man ikke får byttet vakt når broren skal gifte seg?

Ja, jeg vet om de som ikke har fått fri i søskens bryllup, og som Melk nevner kan det være folk som er til sjøs o.l. Jeg vet ikke hvor lang tid i forveien slikt bestemmes, men det virker veldig strengt. Det er sikkert også ekstra vanskelig å bytte fordi andre kolleger som jobber motsatt turnus også planlegger SIN fritid lenge i forveien. Men nå vet jeg jo ikke hvordan denne lillesøsteren jobber - jeg ville i hvert fall snakket med henne først om muligheten for å bytte vakter. Dersom det er "lettvint" for dere å skifte dato kan dere jo vurdere det. Ellers synes jeg ikke det er urimelig å IKKE flytte det for èn persons skyld. Også skjønner jeg frustrasjonen over (bortskjemte) lillesøstre.

Skrevet

Hvis dere skal finne en dato der ingen kan ha andre planer, kommer dere til å holde på i det uendelige. Jeg hadde holdt meg til den opprinnelige datoen, uten å ta så mye hensyn til vanskelige svigerinner.

(Skjønner for øvrig godt hvordan du har det mht. vanskelig svigerfamilie. Kommer ikke så godt overens med min jeg heller).

Skrevet

jeg hadde ikke byttet dato, og lagde hun et helvetet ut av det, så fikk hun gjøre det. Hun er ikke "dronningen", og alt dreier seg faktisk ikke om henne. Det er deres dag, dere bestemmer når den dagen skal være, og de som kan kommer, og de som ikke kan får heller gjøre de andre tingene som tydeligvis da er viktigere for dem. men jeg hadde ikek byttet dag for noe slikt.

Gjest sexysadie
Skrevet

Sett deg i respekt hos svinmerra. Det er din dag!

Skrevet

Helt enig med de andre her. Du har ikke seriøst vurdert å bytte dato for bryllupet på grunn av at hun ikke har fri da?? Neinei. Hold på datoen deres. Hva sier mannen, forresten? I og med at det er hans søster?

Skrevet

Æsj, så dumt... Stå på krava du jente!!

Men du, velkommen som 2006-brur då!!! Du vart var 50-ende!!!

Skrevet

Tull og tøys! Dere trenger ikke å flytte på bryllupet pga henne. Hun ordner seg nok fri....Høres ut som om markeringsbehovet er sterkt, ja...Lykke til!

Vi gifter oss forresten på samme dag! :rosasmil:

Skrevet

Dere kommer mest sannsynlig aldri til å finne en dato som passer for alle uansett - vi prøvde oss på det, bytta faktisk dato 3 ganger før vi bestemte oss endelig pga slektningers ferieavvikling - og så viste det seg til slutt at det ikke ble noe av ferien likevel. :klaske:

Så jeg syns dere skal ha bryllupet den datoen DERE ønsker - så får det være opp til gjestene om det er en dag de ønsker å dele med dere.

Skrevet

Nei! Ikke bytt dato! Det får svigerinnen din gjøre på jobben! Burde ikke være noe problem så langt i forveien!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...