Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte nye kule støvletter til 1000 kr, for ca. tre månder siden. Jeg har brukt dem kanskje en- tre ganger i uka i gjennomsnitt,- helt normal bruk.

Og så i går, så jeg at en plastbit under hælen var borte, sånn at jeg går rett på "korksålen", og skinnet er løsnet fra sålen, på siden, så det er et stort hull rett inn til foten.

Jeg kjøpte disse støvlettene så jeg kunne bruke dem i høst og vinter. (Jeg snakket med betjeningen om de tålte høstværet.) Så nå er det sinnsykt irriterende at de nå er ødelagt. :sur::frustrert:

De skal da vare lenger enn tre månder?!

Har jeg krav på noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta med kvittering og gå tilbake til butikken med dem.

skulle tro at sko til 1000,- skulle tåle mer en tre måneders bruk ja, så lenge det er normal hverdagsbruk.

du bør kunne få nye eller reparert dem uten omkostninger, eller om de ønsker å sende det tilbake til fabrikken som reklamasjon.

uansett så bør du gå til bake til butikken med dem.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Dersom du har kvitteringa har du krav på enten ny vare eller pengene tilbake. Tror det er vanlig garanti på to år som gjelder på sko.

Skrevet

Jeg leverte tilbake noen støvletter tilbake i vår, de kostet omtrent det samme som dine. Jeg hadde ikke kvitteringen, men på mine var metallet bak hælene synlig.

Jeg fikk tilgodelapp uten diskusjon, og kjøpte vårsko senere...

Skrevet

Samme her - kjøpte høye støvletter for noen år siden hvor glidelåsen ble ødelagt etter ca en måneds bruk. Så lenge det er åpenbare svakheter; at skoen ikke tåler normal bruk (og knapt nok det), skal det ikke være noe problem å få tilgodelapp. Jeg fikk i hvert fall det uten problemer : -)

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har jo selvfølgelig ikke kvittering..., men det er en lokal skobutikk, som jeg ofte er innom, så de husker meg nok. Får håpe det holder..

Godt å høre at jeg har en sjangse i det minste.. :)

Skrevet

om det er på ett mindre sted, eller en butikk som ikke har akkurat samme sko som alle andre, så kan de kanskje lett se ta skoen er kjøpt hos dem også.

jeg har fått nye uten kvittering fordi butikken visste at det kun var de som førte akkurat den skoen f.eks.

Skrevet

JA!

Klag, uansett om du har kvittering eller ikke.

Skrevet

Om du betalte med kort, står uttaket på kontoutskriften din. Da teller det som kvittering om det skulle bite.

Eneste problemet du kan få er at du har gått på skoen etter at hælen falt av - det burde du ikke gjort. Om du bare har gått "hjem" uten, er det sikkert greit. Har du gått flere dager uten sålen, er mesteparten av feilen din for ødeleggelsene på selve hælen. Du får sikkert en ny såle på hælen, og de reparerer så godt de kan. Det fikk jeg da jeg hadde samme problem.

Hælkappene på mange støvletter - spesielt de med tynn/liten hæl (det som treffer bakken) er ofte en svakhet, og jeg bytter hyppig på mine høye sorte. Tror nesten det er å regne som forbruksvare, og det koster ikke stort å bytte - betaler 100 kroner for begge støvlettene.

Skrevet

Jeg klaget på noen sko som glidelåsen røyk på etter nesten et år..brukte dem mye for de var sinnsykt gode! de kostet ikke mer enn 400 kr og jeg hadde ikke kvittering, jeg fikk nye sko :)

Skrevet

Hælkappene på mange støvletter - spesielt de med tynn/liten hæl (det som treffer bakken) er ofte en svakhet, og jeg bytter hyppig på mine høye sorte. Tror nesten det er å regne som forbruksvare, og det koster ikke stort å bytte - betaler 100 kroner for begge støvlettene.

Kjøper jeg hælkappe i vanlig skobutikk?

Skrevet
Jeg klaget på noen sko som glidelåsen røyk på etter nesten et år..brukte dem mye for de var sinnsykt gode!  de kostet ikke mer enn 400 kr og jeg hadde ikke kvittering, jeg fikk nye sko  :)

Det hadde jeg regnet som vanlig slitasje.

Skrevet
Kjøper jeg hælkappe i vanlig skobutikk?

Tror ikke det går an nei. Du må nok til en skomaker. Gjerne "sko- og nøkkelservice" i disse dager :ler: . Jeg betaler 100,- inkl. jobb på mine støvletter, og det er veldig raskt og greit gjort, men ikke helt "mens man venter".

Skrevet

Takk, da vet jeg det. :) Hvor ofte bør jeg bytte da, før hælkappen blir slitt? Kjøpte nettopp noen lekre støvletter med snellehæl som jeg vil ha lenge. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg vært i butikken med støvelettene,- og jeg gikk derfra med en tilgodelapp på 1000 kr De spurte faktisk ikke etter kvitering engang.

Kjempeglad for at det ordna seg så greit! :)

Godt det finnes butikker som ordner opp for kundene sine! :tommel:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...