AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Jeg røyter noe helt sinnsykt. Grer håret flere ganger til dagen, og har alltid i hårstrikk, men likvel finner jeg hår over alt. Jeg tror baby (4 mnd) har fått i seg et langt hårstrå. Er dette farlig? Ser for meg at håret blokkerer og river opp i tarmene. Noen som har opplevd at baby har svelget lange hår? Anonymkode: 4c73d...7a0
MapleSirup Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Håret løsner vel i magesekken pga syre, vil jeg tro. Et hårstrå har nok ikke skader noen😊
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 MapleSirup skrev (14 minutter siden): Håret løsner vel i magesekken pga syre, vil jeg tro. Et hårstrå har nok ikke skader noen😊 Nei, det gjør det ikke. Har katt som også har fått i seg hår i løpet av åra. Håret kommer helt ut igjen (eller det rives av når katten drar rumpa på gulvet for å løsne der bak ) Men fordøyelsen til en liten baby er jo ikke i nærheten av å være ferdig. En katt er jo også laget for å få i seg mye pels. 😕 Anonymkode: 4c73d...7a0
MapleSirup Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nei, det gjør det ikke. Har katt som også har fått i seg hår i løpet av åra. Håret kommer helt ut igjen (eller det rives av når katten drar rumpa på gulvet for å løsne der bak ) Men fordøyelsen til en liten baby er jo ikke i nærheten av å være ferdig. En katt er jo også laget for å få i seg mye pels. 😕 Anonymkode: 4c73d...7a0 Ok. Men det skal nå veldig mye til for at et hårstrå gjør skade. Dette er ny-mamma frykt og ikke reellt😊 Endret 7. juli 2021 av MapleSirup 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 Håret blir med ut igjen Jeg røytet også noe helt utrolig på samme tid etter mine fødsler, og vil tro sannsynligheten for at babyene spiste hår en eller annen gang da er stor. Anonymkode: a7c82...00a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 Tipper babyer er skapt for å tåle det, i og med at det er veldig vanlig at mødre røyter masse etter fødselen. Jeg har av og til funnet hårstråene mine, som også er veldig lange, i bæsjen til babyen. Det kan jo ha havnet inni bleia på andre måter også, men det har vært såpass inni bæsjen at jeg tror det har vært en tur gjennom fordøyelsen. Anonymkode: 092ab...afd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå