Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette sier venninne/r som bl.a bor i leilighet til 11 millioner på Frogner, og som har flyttet inn til typen uten å ha erfart hvordan det er å prøve å få kjøpt seg noe som enslig ufør med komm lån.

Anonymkode: aee22...131

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da hafde jeg svart :d klarer ingen omtrent som er enslig ufør, å sagt at dette vil jeg ikke snakke mer om. Punktum. Hun burde forstå bedre, hev deg over d❤️

Anonymkode: 16e9c...61f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du felles med denne venninnen da?

Anonymkode: 9ca28...69a

Skrevet

Og ellers er de fantastiske disse "vennene" dine? 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste som blir uføretrygdet, mister kontakten med de gamle vennene....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Neida. Man har samme tidsrom til å være sammen som før.

Anonymkode: f5f76...0fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Neida. Man har samme tidsrom til å være sammen som før.

Anonymkode: f5f76...0fa

De fleste ufør mister nettverket rundt seg, det vet man.

Når man blir ulik sine omgivelser så endrer ting seg lett.

- Jeg vet

Anonymkode: 86fcc...c1b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

«Kjøpte du en torom? Hvorfor kjøpte du ikke 3 soverom, slik at du kan leie ut det ene?» sier tremeningen min som fikk en bolig på 10 mill fra foreldrene på Majorstua…

Anonymkode: e24ba...dde

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor ikke spørre tilbake hvor mye hun betaler på lånet hver måned? Hvor mye hun ca har i inntekt pr måned og hvor mye hun klarer å spare opp.

Om du vil fortsette vennskapet kan det jo være greit om hun vet hvor lite du faktisk har å rutte med, så hun ikke stadig må treffes på kafé eller andre ting som blir veldig luksus for deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva? Det gjør de vel ikke! Det kommer jo helt an på hva som gjør personen ufør. Er man sengeliggende og sover mesteparten av døgnet, så ja. Men jeg har ikke mistet de gamle vennene mine. Jeg er ikke sengeliggende.

Anonymkode: 7a30c...b4d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal du kjøpe et roms? Kjøp heller to roms, for noen få hundre tusen mer. -eksen. 

Vel jeg får råd til en leilighet med sovealkove.

Anonymkode: 58412...8ab

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

De av venninnene mine som har vært gift/ samboer siden de var i begynnelsen av 20-årene, og fremdeles bor i muligens nedbetalt bolig eller har avansert, husker ikke og har heller ikke erfart hvordan det er å være alene og skulle kjøpe bolig, uansett om man er ufør eller i full jobb.

Skal man kjøpe i de største byene er det knalldyrt når man er alene.

Jeg har en tenåring som jeg veldig gjerne ønsker skal ha sitt eget rom når han er hos meg, hvis ikke vil han med årene ikke komme på grunn av mangel på privatliv, og det gjør det ekstra vanskelig.

På grunn av ødelagt i rygg og nakke kan jeg ikke ligge på sovesofa i stuen, jeg trenger en god seng.

Det jeg reagerer på er den litt nedlatende og lite forståelsesfulle tonen fra mine etablerte venner og bekjente, da de tror det er så lett å kjøpe seg bolig, og ser alt fra sitt ståsted.

Anonymkode: aee22...131

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

De av venninnene mine som har vært gift/ samboer siden de var i begynnelsen av 20-årene, og fremdeles bor i muligens nedbetalt bolig eller har avansert, husker ikke og har heller ikke erfart hvordan det er å være alene og skulle kjøpe bolig,

Jeg kjenner til noen sånne. De overlapper kjærester fordi de ikke takler tanken på å være alene. Selvfølgelig et det lett for de å sitte å fortelle deg hva du bør gjøre og hva du skulle ha gjort. Men hvordan hadde de selv taklet disse tingene hvis de selv var alene? Antageligvis dårligere enn deg. 

Anonymkode: b189e...f0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier også nedbetalt bolig i Oslo siden jeg klarte å kjøpe for ca 15år siden.

Har flere venninner som bor på mannen sin i flotte leiligheter, der mannen eier. Så klager de på min 3-roms som er 75kvm, at jeg ikke har større. 😂

Hun ene var så frekk at jeg kuttet henne ut, møtte henne via jobb dessverre. Hun kunne ikke forstå at jeg gadd å bo i en så liten leilighet! At jeg ikke fikk meg noe STØRRE! Hva skal JEG med større??? 75kvm holder fint for 2 voksne!! Det hun brukte pengene sine på var klær/sko og fillere/botox. 😅

Så da var jeg like frekk tilbake: "Hvordan skal du få råd til bolig da? Som sløser bort alle pengene dine på klær, sko og injeksjoner." Da blei maska lang, jeg fikk beskjed om å dra til helvete.

Anonymkode: 86fcc...c1b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...