AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 De gir seg ikke: https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horing-om-forslag-til-nye-regler-for-reduksjon-av-uforeytelser-fra-folketrygden-og-offentlige-og-private-tjenestepensjonsordninger/id2862618/ Ikke at jeg skjønte så mye av det, men det er neppe positivt denne gangen heller. Anonymkode: f289b...b63
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #3 Skrevet 6. juli 2021 Dette gjelder vel bare uføre med restarbeidsevne? Anonymkode: d92a4...370 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #4 Skrevet 6. juli 2021 Uføretrygden burde økes til minimum 23-24k utbetalt, for at det skal kunne gå an å leve. Anonymkode: 780ad...0c9 28
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #5 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette gjelder vel bare uføre med restarbeidsevne? Anonymkode: d92a4...370 Jo, men når har man det? Om en selger en bil og tjener 50000 på det, skal en da reduseres i trygd? Anonymkode: f289b...b63 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #6 Skrevet 6. juli 2021 Kunne noen forklart meg hva dette går ut på? Jeg leste dokumentet, men er ikke flink til å forstå hva de mener i sånne skriv. jeg er 100 % og har heldigvis klart å begynne å jobbe litt. Hvordan vil dette påvirke meg? Vil jeg tape på det jeg klarer å jobbe? Anonymkode: 3d6d2...3a0 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #7 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kunne noen forklart meg hva dette går ut på? Jeg leste dokumentet, men er ikke flink til å forstå hva de mener i sånne skriv. jeg er 100 % og har heldigvis klart å begynne å jobbe litt. Hvordan vil dette påvirke meg? Vil jeg tape på det jeg klarer å jobbe? Anonymkode: 3d6d2...3a0 Jeg skjønte det heller ikke. Men å håpe på noe annet enn det sedvanlige jammeret i slike tråder, er vel å håpe på for mye. Anonymkode: f289b...b63
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 6. juli 2021 mordi skrev (7 minutter siden): Alle som KAN jobbe, SKAL jobbe! HVOR??? HVOR skal alle uføre med litt restarbeidsevne jobbe? 100% funksjonsfriske sliter på arbeidsmarkedet, hvem skal ansette oss som trenger tilrettelegging for å få utnyttet vår restarbeidsevne. Alle som KAN jobbe, jobber IKKE! Hvorfor er folk arbeidsledige om de KAN og ønsker å jobbe? Finnes det faktisk jobb til alle som KAN jobbe?? Anonymkode: a48a7...8b2 61
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #9 Skrevet 6. juli 2021 Dette dreier seg om avkorting av uføretrygd dersom du tjener penger i tillegg - vanligvis gjennom å jobbe noe. I dag kan du tjene 0,4G - ca 40 000,- - i tillegg til 100% uføretrygd uten å få trekk i trygden. Så det er ikke en reduksjon i uføretrygden som helhet som er opp til diskusjon - men hvordan man håndterer de som tjener penger i tillegg. Og hvorvidt folk kommer dårligere eller bedre ut med de forslagene som er på bordet er jeg usikker på - jeg skjønner dem ikke helt. Men om man tenker at samfunnet trenger at folk bruker restarbeidsevnen sin i framtiden, så er det jo en elendig idé å avkorte enda mer enn i dag. De har jo allerede strammet inn fra 1G til 0,4G fribeløp. Men en plass bør det selvsagt gå en grense - man kan jo ikke ha det slik at folk tjener 100% over tid i tillegg til uføretrygden. Da skulle de neppe vært uføretrygda i det store og hele. Anonymkode: d3373...340 19
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #10 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): De gir seg ikke: https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horing-om-forslag-til-nye-regler-for-reduksjon-av-uforeytelser-fra-folketrygden-og-offentlige-og-private-tjenestepensjonsordninger/id2862618/ Ikke at jeg skjønte så mye av det, men det er neppe positivt denne gangen heller. Anonymkode: f289b...b63 Nei, det er helt tydelig at du ikke skjønte så mye av det. Det er ikke snakk om at grunnytelsen i uføretrygden skal reduseres, så slapp helt av. Anonymkode: 57efa...3e6 11
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #11 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): HVOR??? HVOR skal alle uføre med litt restarbeidsevne jobbe? 100% funksjonsfriske sliter på arbeidsmarkedet, hvem skal ansette oss som trenger tilrettelegging for å få utnyttet vår restarbeidsevne. Alle som KAN jobbe, jobber IKKE! Hvorfor er folk arbeidsledige om de KAN og ønsker å jobbe? Finnes det faktisk jobb til alle som KAN jobbe?? Anonymkode: a48a7...8b2 Ikke mat trollet! Han skriver for å provosere! Anonymkode: 830a0...1f2 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #12 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette dreier seg om avkorting av uføretrygd dersom du tjener penger i tillegg - vanligvis gjennom å jobbe noe. I dag kan du tjene 0,4G - ca 40 000,- - i tillegg til 100% uføretrygd uten å få trekk i trygden. Så det er ikke en reduksjon i uføretrygden som helhet som er opp til diskusjon - men hvordan man håndterer de som tjener penger i tillegg. Og hvorvidt folk kommer dårligere eller bedre ut med de forslagene som er på bordet er jeg usikker på - jeg skjønner dem ikke helt. Men om man tenker at samfunnet trenger at folk bruker restarbeidsevnen sin i framtiden, så er det jo en elendig idé å avkorte enda mer enn i dag. De har jo allerede strammet inn fra 1G til 0,4G fribeløp. Men en plass bør det selvsagt gå en grense - man kan jo ikke ha det slik at folk tjener 100% over tid i tillegg til uføretrygden. Da skulle de neppe vært uføretrygda i det store og hele. Anonymkode: d3373...340 Enig. Og så kan det også hende at en del av de som jobber litt og tjener litt penger i tillegg til uføretrygden, greier å (gjennom å jobbe litt) bevare sin psykiske og fysiske helse best mulig. Hvis det blir skjært ned slik at de ikke kan ha litt fortjeneste av sin arbeidsinnsats (som også er bra for både den psykiske og fysiske helsen) så kan det føre til at en del mennesker mister inspirasjonen til å arbeide, og det igjen kan føre til at de blir sykere som igjen fører til kostnader i form av helseutgifter for fellesskapet. Anonymkode: 886b8...179 9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #13 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kunne noen forklart meg hva dette går ut på? Jeg leste dokumentet, men er ikke flink til å forstå hva de mener i sånne skriv. jeg er 100 % og har heldigvis klart å begynne å jobbe litt. Hvordan vil dette påvirke meg? Vil jeg tape på det jeg klarer å jobbe? Anonymkode: 3d6d2...3a0 Det er mulig, hvis dette blir vedtatt. Anonymkode: 35a96...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #14 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres logisk ut at derre skal "tjene" mer enn butikkansatte i 100% jobb. Kreve, kreve, kreve. Anonymkode: 0a76a...e04 Jobber i butikk. Tjener mer enn det Anonymkode: 830a0...1f2 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #15 Skrevet 7. juli 2021 Stem rødt, redd velferden i Norge Anonymkode: 85339...c88 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #16 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, det er helt tydelig at du ikke skjønte så mye av det. Det er ikke snakk om at grunnytelsen i uføretrygden skal reduseres, så slapp helt av. Anonymkode: 57efa...3e6 Det har jeg heller ikke påstått. Jeg forsto ikke hvordan dette slår ut for dem som jobber i tillegg til trygden. Anonymkode: f289b...b63
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #17 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Uføretrygden burde økes til minimum 23-24k utbetalt, for at det skal kunne gå an å leve. Anonymkode: 780ad...0c9 Til din info er det mange yrkesaktive som har mindre utbetalt enn det der. Yrkesaktive som har vonde kropper og utmattelser, som sover dårlig om natta og så om må rett hjem og hvile etter jobb. Ufattelig frekk kommentar. Anonymkode: 9ebbe...eec 19
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #18 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Til din info er det mange yrkesaktive som har mindre utbetalt enn det der. Yrkesaktive som har vonde kropper og utmattelser, som sover dårlig om natta og så om må rett hjem og hvile etter jobb. Ufattelig frekk kommentar. Anonymkode: 9ebbe...eec Men det er ikke tema i tråden. Anonymkode: f289b...b63 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #19 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Uføretrygden burde økes til minimum 23-24k utbetalt, for at det skal kunne gå an å leve. Anonymkode: 780ad...0c9 Du er klar over at dette er det mange i full, eller nesten full jobb som får utbetalt? Du synes altså at folk som sitter hjemme skal ha like mye som de som drar på jobb og bidrar hver dag?? 🙄 Anonymkode: 13733...89b 17
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #20 Skrevet 7. juli 2021 Måtte regjeringen brenne sakte i helvete Anonymkode: abf6f...40a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå