Gå til innhold

Noen som har vært i Uruguay her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor var du? Er det trygt, fint og hyggelige mennesker? Hva gjorde du der? Må man kle se litt "fattig"? Hva likte du mest og minst? ❤ Jeg er adoptert som lita  og vil gjerne besøke hjemmelandet mitt, men kjenner jeg er litt redd også. Skal prøve å lære meg spansk så dette blir nok hvertfall om noen år. 

Anonymkode: 6b09d...44d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men liker biffen som Rema selger, som er fra Uruguay. 

Anonymkode: 06d88...873

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, men liker biffen som Rema selger, som er fra Uruguay. 

Hva slags merke er det? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvor var du? Er det trygt, fint og hyggelige mennesker? Hva gjorde du der? Må man kle se litt "fattig"? Hva likte du mest og minst? ❤ Jeg er adoptert som lita  og vil gjerne besøke hjemmelandet mitt, men kjenner jeg er litt redd også. Skal prøve å lære meg spansk så dette blir nok hvertfall om noen år. 

Uruguay er et veldig priviligert land i sør-amerikansk sammenheng, som du kanskje vet om du er derifra. Gjennomsnittlig kjøpekraft bare litt under gjennomsnittlig europeisk nivå. Gjennomsnittlig levealder sånn midt på treet i europeisk sammenheng. fattigdom og kriminalitet eksister,men veldig lite i et sør-amerikansk perspektiv.  Har gjort mye reasearch på uruguay, men rakk aldri å dra dit. 

Endret av Chomsky89
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva slags merke er det? 

Mener det står Pampas på pakken. Koster 89 kr for 200gr (ytrefile). Gressforet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Chomsky89 skrev (13 minutter siden):

Uruguay er et veldig priveligert land i sør-amerikansk sammenheng, som du kanskje vet om du er derifra. Gjennomsnittlig kjøpekraft bare litt under gjennomsnittlig europeisk nivå. Gjennomsnittlig levealder sånn midt på treet i europeisk sammenheng. fattigdom og kriminalitet eksister,men veldig lite i sør-amerikansk sammenehng.  Har gjort mye reasearch på uruguay, men rakk aldri å dra dit. 

Tusen takk for svar. Har ikke vært der siden jeg ble tatt fra familien min der så jeg vet ikke så mye. Jeg var bare 5 år 

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om det er mye giftige slanger der? Kommer de fortsatt inn i hus og slikt der? Vet ikke om dette er fantasi fra jeg var liten eller om det faktisk skjedde, men det var en liten grønn slange i vinduet på soverommet som freset mot meg, noen som vet hva slags slange det isåfall kan være? Jeg har veldig sterk slangefobi, kan ikke te på stålorm eller firfisler en gang 😑

Gjest Linny111
Skrevet

Jeg var der for noen år siden. Tok ferge over i et par dager mens jeg var i Argentina. Jeg var i Montevideo. Uruguay er et kjempeflott land og følte meg ikke spesielt utrygg, men tok jo en del forhåndsregler. Jeg bodde på hostel og vi hadde en diger asado i bakgården med folk fra hele verden. Verdens beste grillmat! Biffen var helt nydelig og masse nydelig pølser også. Jeg har hørt det ikke er så lett å bo der som vegetarianer, men om du liker kjøtt, er det topp. Nesten alle går rundt med termos med mate under armen 😂 Synes folk var hyggelige, men butikkeiere prøvde å lure meg siden jeg ikke var vant med valutaen.

Du bør absolutt snakke litt spansk, da jeg ikke møtte mange som snakket engelsk unntatt andre folk som var på reise. Man kommer langt om man kan litt da. Jeg er ikke spesielt god i spansk, men tok det på videregående, og klarte meg helt fint i Sør-Amerika.

Vet ikke hva du mener med å kle deg "fattig". Folk kler seg vanlig der. Gå i vanlige klær fra H&M eller Cubus. Du trenger ikke ta med Gucci-veske ut i bakgatene i Montevideo, men det gjør man jo ikke i de fleste storbyer uansett. Det er det eneste stedet jeg har sett så mye hest og kjerre på bilveien. Se opp for lommetyver. Jeg vet ikke hvor ille det er i Montevideo, men det er et digert problem i Buenos Aires, så greit å tenke på.

Jeg har en hemmelig drøm om å pensjonere meg i Uruguay. Biff, hasj, vin og nydelige strender. Digg.

AnonymBruker
Skrevet

Uriguay er SÅ fint! Jeg har bare vært i Montevideo da, men fikk et veldig godt inntrykk. Mer avslappede folk enn i Argentina. Følte meg helt trygg. Lurt å kunne litt spansk da…

Anonymkode: 8f1aa...9d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere, det er Montevideo jeg er fra❤

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...