Gå til innhold

Om barnehage ikke fantes og barna måtte være hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med en av foreldrene mens den andre jobbet helt til barnet ble 6 år hadde du valgt og få barn da?

Anonymkode: 3a5b8...eda

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ikke barnehagen som skal oppdra barna mine, selvom det tydeligvis er mange her som trenger mye fritid fra barna sine.

Anonymkode: 94a6f...87a

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde selvsagt fått dem🥰 De gikk uansett bare deltid i barnehage; jeg storkoste meg med å ha dem hjemme🥰

Anonymkode: 10183...01d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Valgt å være hjemme med barnet mitt istedenfor barnehage og jobb? Lett!

Anonymkode: dda2b...1f3

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg er enig har selv 3 småbarn her er vi hjemme og koser oss. Jeg er hjemmeværende og min mann jobber. 😍

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette hadde rett og slett ikke gått. Blir sliten av å ha barna så mye over lengre tid. Hadde også gått ut over jobben/karriere. Heller ingen barn hvis ingen barnehage.

Anonymkode: 07849...e2f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, dette hadde rett og slett ikke gått. Blir sliten av å ha barna så mye over lengre tid. Hadde også gått ut over jobben/karriere. Heller ingen barn hvis ingen barnehage.

Anonymkode: 07849...e2f

Hvorfor valgte du og få barn da?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og jeg hadde ønsket å være hjemme, selv om jeg er kvinne 😊 Verdifull start i livet for barna, og skulle ønske jeg hadde fått vært mer hjemme med mine 😕

Anonymkode: 0c441...d38

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg at det økonomiske også måtte gått tilbake med at en familie kunne klare seg greit på en enkel inntekt. Da hadde jeg lett hvert hjemme med ungene! Syns det var fantastisk når vi stengte ned landet i fjor å jeg var hjemme med ungene i så mange uker..

Anonymkode: f4779...d7e

• Liker 11
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Jeg har da alltid jobbet. Barnehager fantes, men det var nesten umulig å få plass da den eldste ble født i 1980.  Alternativet var dagmamma.  Det var rett og slett nødvendig å jobbe og tjene penger.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hadde dere overlevd 6 år med samme situasjon som nedstengingen i fjor, med hjemmekontor og barn? De fleste holdte på å knekke sammen, forestill dere samme situasjon over flere år?

Faktum er at begge foreldre må jobbe i dagens samfunnsøkonomiske prisnivå. 

Anonymkode: 2a5ea...49b

• Liker 21
Skrevet

Selvsagt men da måtte jeg nok ordnet meg på et vis med noen andre slik at vi kunne stilt opp meg barnepass for hverandre. Er alene så har ingen ekstra forelder så da måtte jeg gjort som en av mine eldre venninner gjorde det i sin tid og da byttet de på å passe barna så det hadde jeg gjort.

Eventuelt så hadde jeg flyttet sammen med en venninne og så kunne jeg tatt nattskiftet og hun dagskiftet eller noe slikt, da hadde vi fått det til å gå opp i opp. Vi kunne byttet på turnuser og slikt og. Det hadde funket faktisk, vi vurderte det på et tidspunkt men så endte jeg opp med å skifte beite.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Som barnehageansatt kan jeg med hånden på hjertet si at det hadde vært betydelig mindre barn i Norge om vi ikke hadde hatt barnehagen.

Ser bare nå hvor mange av foreldrene som har tatt ferie, men velger likevel å sende barna i barnehagen. 

Foreldrene er helt avhengi av barnehagen, selv om de skal klage og kritisere på alt. (Spesielt her inne på kg).

Anonymkode: 08e91...410

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan hadde dere overlevd 6 år med samme situasjon som nedstengingen i fjor, med hjemmekontor og barn? De fleste holdte på å knekke sammen, forestill dere samme situasjon over flere år?

De fleste? Snakk for deg selv.

Anonymkode: 94a6f...87a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke fått barn da nei. Er avhengig av 2 jobber for å ha hus, mat, klær, +++ til barna. Men hvis det økonomiske magisk ordnet seg hadde jeg definitivt ønsket å være hjemme, Og vi hadde fått flere barn. 

Anonymkode: f75c7...4d4

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 5
Skrevet

Det hadde ikke gått økonomisk. Ikke sjans for oss å leve på kun en inntekt som ville tilsvare mannen sin inntekt på 25000 ca.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg hadde ikke ungene i barnehagen før de var fire og da bare to dager i uken. Jeg hadde ikke fått barn hvis jeg var nødt til å ha dem i barnehagen. 

Anonymkode: ea612...3b5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde gått helt fint det

Anonymkode: 00b2a...b4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvsagt 

Anonymkode: 00b2a...b4e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...