Gjest Passpartou Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 Jeg ønsker å sette alle mine pensjonspenger i kryptovaluta, helst bitcoin. Har hørt at man nå kan bestemme over sin egen pensjon, hvordan denne blir investert. Jeg har jobbet og spart pensjon i 8 år. Noen som vet hvordan man skal gå frem for å få til dette?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Kan du ikke heller spare her privat? Sette inn en 5.000 kr/mnd i Bitcoin og ETH - hvis de kommer til å gå bra kommer du jo til å bli veldig rik! Og du slipper å gamble med alle pengene dine! Ville tenkt meg om før du satser absolutt alt! Anonymkode: b9349...75f 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 Enig i at man bruker egen pensjonssparing på dette. Selv velger jeg 50% av egen pensjonssparing i indeksfond, mens jeg eksponerer mer med de andre 50%. Mens det jeg får fra folketrygd og arbeidsgiver står med lav risiko, slik at jeg har en garantert sum i bunn. Anonymkode: 0fbde...6fe
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Ja, jeg sparer også i crypto. Du må laste ned en app for å kjøpe. Du kan bruke crypto.com, så kan du og bestille visa kort osv. Fin for nybegynnere, der har man wallet og alt på ett sted. Bianance er også populær. Kjøp bitcoin nå når vi er i en dip. Jeg syns alt under 350 000 er billig. Man trenger ikke kjøpe en hel altså;) man kan kjøpe 0.002. Anonymkode: ea82b...0e1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 Bitcoin har stupt kraftig det siste året. Hadde aldri stolt på noe som ikke var håndfast. Vet om flere som har tapt masse på lignende. Ta heller vare på det du har. Det rår du i hvert fall over. Anonymkode: ad6c8...f85 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Bitcoin har stupt kraftig det siste året. Hadde aldri stolt på noe som ikke var håndfast. Vet om flere som har tapt masse på lignende. Ta heller vare på det du har. Det rår du i hvert fall over. Anonymkode: ad6c8...f85 Bitcoin syklusen er på fire år. Dette har alltid skjedd Anonymkode: b9349...75f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #7 Skrevet 7. juli 2021 Har hatt en del penger i ETH, men kæsjet de inn for en stund siden. Jeg bruker fortsatt Kraken og har ikke wallet. Aldri i livet hadde jeg spart annet enn overskuddspenger i krypto. Det er gambling! Anonymkode: 898df...bf1 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #8 Skrevet 7. juli 2021 Passpartou skrev (14 timer siden): Jeg ønsker å sette alle mine pensjonspenger i kryptovaluta, helst bitcoin. Har hørt at man nå kan bestemme over sin egen pensjon, hvordan denne blir investert. Jeg har jobbet og spart pensjon i 8 år. Noen som vet hvordan man skal gå frem for å få til dette? Jeg kan ikke mye om dette, men tenker at det i hvert fall er tvilsomt at du får pensjonsfordeler med skattefradrag o.l. dersom du investerer direkte i krypto. Det er kanskje større mulighet for disse fordelene ved å kjøpe EFT? For eksempel fra Ark-invest, eller andre? Selv er jeg positiv til krypto, men tror at du gjør smart i å fordele risikoen din med flere typer investeringer i tillegg. Anonymkode: d77f9...726
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #9 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg kan ikke mye om dette, men tenker at det i hvert fall er tvilsomt at du får pensjonsfordeler med skattefradrag o.l. dersom du investerer direkte i krypto. Det er kanskje større mulighet for disse fordelene ved å kjøpe EFT? For eksempel fra Ark-invest, eller andre? Selv er jeg positiv til krypto, men tror at du gjør smart i å fordele risikoen din med flere typer investeringer i tillegg. Anonymkode: d77f9...726 * EFT/ fond som investerer i krypto. Anonymkode: d77f9...726
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #10 Skrevet 7. juli 2021 Du som spør om dette er den samme som alltid skriver for å provosere. Du får ikke ut din pensjon nå for å investere. De ligger låst, men kan brukes mellom godkjente pensjonsfond. Ikke mulig å ta ut pensjonspenger for å investere på børsen. Anonymkode: 5fd1f...150
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå