Gå til innhold

Alt for mange kvinner blir feit etter graviditet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge norske helsemyndigheter er det anbefalt å legge på seg 10-15 kg i løpet av graviditeten. Her inne ser det ut som de fleste legger på seg langt mer enn det, og utnytter graviditeten som en unnskyldning til å spise masse drittmat. Man trenger faktisk bare 200 kcal ekstra per dag som gravid.

Anonymkode: 952b3...eec

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Javel? Og hensikten med å opprette denne tråden er..?

Anonymkode: 6d5f7...4ed

• Liker 19
Gjest Robin666
Skrevet

Du glemmer at de som oftes er litt feite før de blir gravide også 

AnonymBruker
Skrevet

Noen legger på seg mer, andre mindre.
Selv veide jeg 65 kg da jeg ble gravid. 
Gikk opp ca 30 kg under graviditen, mye var pga mye vann.
Nå, 2 år senere er jeg 61 kg, uten at jeg har gjort så himla mye for å fjerne de kg.

Anonymkode: f6cfd...26a

AnonymBruker
Skrevet

Jæsus… har gått gravid 5 ganger og har gått opp ca 20-30 kg hver gang. Og har alltid gått tilbake til mine 53 kg fordelt på 168 cm uten det minste av innsats. Kroppen min avslutter mer eller mindre alt av forbrenning når jeg går gravid selvom jeg trener og spiser sunt også under svangerskapene. 

Anonymkode: 175a2...022

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mange er kanskje på grensen til å være litt smålubben fra før, også kommer graviditeten på godt og vondt. Bekkenløsning, kynnere, kvalme, cravings osv osv og når man endelig er ferdig med svangerskapet skal man ta av seg et lite menneske som er avhengig av deg 24/7.. ergo ikke så mye tid til selvpleie og trening.

Er ikke like enkelt for alle.. det er så store individuelle forskjeller både i utgangspunkt, helse og svangerskap

Anonymkode: 6feb7...8b9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått opp 20kilo+ med alle mine tre, er litt feit nå etter sistemann, men han er foreløpig bare to mnd. Jeg har forresten aldri følt meg eller sett bedre ut enn året etter at jeg fikk andremann! Wow! 😁

Anonymkode: 83a6c...564

Skrevet

Kan vi ikke bare alle være enige om å drite i å svare denne personen? 

Det er jo åpenbart at det er en av disse desperate incelene som krampeaktig prøver å provosere og få reaksjoner fra kvinner fordi han vil de skal føle seg like dårlige som han føler seg, og som han sannsynligvis skylder på kvinner for. 

Hovedinnlegget er helt idiotisk, han stiller ingen spørsmål, bare fastslår at "sånn er det". 

Bare å drite i å svare. 

• Liker 15
Skrevet

Du får skaffe deg en hobby, virker som du har litt lite å gjøre sånn med tanke på at du bryr deg så fælt om vekta til andre. Vekta kan man gjøre noe med, personlighet derimot... 

• Liker 3
Skrevet

:kokk: 20-30 kg tyngre eller 20-30 kg gladere? 

• Liker 2
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Noen er kanskje ekstremt undervektige, og får beskjed av lege og jordmor å spise som om hver dag var det siste måltidet - for å ha noe å gå på? Det var mitt tilfelle sist svangerskap. Ble fortsatt ikke feit da jeg gikk tilbake til normalen, selv om jeg gikk opp "svimlende 30 kg" pass på ditt eget flesk heller.

AnonymBruker
Skrevet

Leser det stadig selv. Kvinner som mener de er litt feit fordi de har født barn 😅🤦‍♀️

Anonymkode: f8710...e5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...