Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"Hos de fleste er renselsen over etter 6 uker. På grunn av infeksjonsfare bør du ikke svømme eller bade i denne tiden." står det på helsenorge.

Jeg syntes det er litt uklart, er det slik at man ikke skal bade før etter tidligst 6 uker etter fødselen uansett, eller kommer det an på hvor lenge man har blødning/utflod? 🤔 Kan man feks bade etter 4-5 uker om blødningen er over for lengst? Eller vil det være infeksjonsfare i sår fra morkaka i 6 uker uansett? Gjelder det bading uansett, både badekar, basseng, saltvann og ferskvann?

Hilsen en som har blødd fra seg, føler seg fresh og har veldig lyst å bade litt i sommer 😇

Anonymkode: 2ae18...fc8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte om dette på barsel og fikk til svar at man skal vente til blødning er over. Men, husk at det kommer en ekstra blødning når skorpen faller av. Du må også vente på denne. 

Anonymkode: ddda9...bb3

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg spurte om dette på barsel og fikk til svar at man skal vente til blødning er over. Men, husk at det kommer en ekstra blødning når skorpen faller av. Du må også vente på denne. 

Anonymkode: ddda9...bb3

Takk for svar, det er gode nyheter! ✌️ Etterblødning pga sårskorpa etter morkaka er rundt 10-12 dager etter fødselen, så er forbi den kneika også :)

Anonymkode: 2ae18...fc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...