Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag har han såret meg. Ikke med vilje tror jeg men likevel, sitter her skuffet. 
Har sagt ifra på en meget diskret måte så han skjønner nok saken men vet ikke hvor skuffet jeg er. 
Hvordan takle disse følelsene? 
Vi er relativt ferske mem idag innfridde han ikke det jeg mener en kjæreste bør gjøre. 

Vil ikke lage noe stor sak, men likevel formidle mitt synspunkt. 
Hvordan takle disse følelsene og ta dette på en pen og voksen måte. Kjenner egentlig at jeg blir litt barnslig og vil ikke la den følelsen dominere.

Anonymkode: fcb5f...21c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir veldig nysgjerrig på hva som har skjedd?

Anonymkode: dfd7c...2d4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo snakke med han. Ikke undertrykk følelsene dine pga en annen. Det du tenker og føler er dine tanker og følelser og de kan ikke noen bestemme over. Man skal kunne drøfte og snakke om ting i et forhold på en voksen måte, hvis ikke er ikke det noe god match.

Anonymkode: faee9...6bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

har dere vært sammen lenge? kjenner dere hverandre godt? kjæresten min kan si ting han ikke. mener vondt, men som jeg kan ta litt ille opp, og da snakker vi om det. Jeg vet han ikke mener noe vondt med det, han er bare ærlig.  Vi er enda i bli kjent fasen. 

Anonymkode: 4b7e2...f5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok legge ut mer info her om hva som har skjedd, slik at vi kan bedømme hvem som er den den urimelige.

Anonymkode: 38ff1...7f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du forklarer han hva du reagerer på og hvor mye du reagerer, så kan du ikke forvente at han skjønner det selv eller endrer seg.

Aldri anta at noen tar et hint eller forstår med mindre du faktisk sier ifra. Kommunikasjon!

Anonymkode: ec354...11a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

PMS?

Anonymkode: 33a46...d76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må nok legge ut mer info her om hva som har skjedd, slik at vi kan bedømme hvem som er den den urimelige.

Anonymkode: 38ff1...7f7

Hun har aldri bedt deg om å bedømme det. Forhold deg til saken.

TS, jeg skjønner godt hva du mener, og for meg er det slik at jeg bare tar meg tid for å reflektere over det.

Hvis han vil møtes i mellomtiden så sier jeg at nei, jeg ble skuffet over det som skjedde, og må reflektere over hva jeg skal gjøre. Så får han bare forholde seg til det.

Det dummeste du gjør er å innta en rolle som mamma, hvor du skal påvirke hans adferd. Gi han det hele og fulle ansvaret og IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHETER gå med på ting før han får deg til å føle deg helt trygg og glad.

Det er minstekravet man skal ha til en mann. 

Anonymkode: 491a3...f9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis ikke du forklarer han hva du reagerer på og hvor mye du reagerer, så kan du ikke forvente at han skjønner det selv eller endrer seg.

Aldri anta at noen tar et hint eller forstår med mindre du faktisk sier ifra. Kommunikasjon!

Anonymkode: ec354...11a

Tøys!

Hun er ikke moren hans, han skal kunne oppføre seg uten hennes hjelp.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Idag har han såret meg. Ikke med vilje tror jeg men likevel, sitter her skuffet. 
Har sagt ifra på en meget diskret måte så han skjønner nok saken men vet ikke hvor skuffet jeg er. 
Hvordan takle disse følelsene? 
Vi er relativt ferske mem idag innfridde han ikke det jeg mener en kjæreste bør gjøre. 

Vil ikke lage noe stor sak, men likevel formidle mitt synspunkt. 
Hvordan takle disse følelsene og ta dette på en pen og voksen måte. Kjenner egentlig at jeg blir litt barnslig og vil ikke la den følelsen dominere.

Anonymkode: fcb5f...21c

Du har sagt fra på en "meget diskret måte". Hva mener du med det, og hvorfor ikke si fraklart og tydelig? Den pene og voksne måten er å ta opp ting konkret og tydelig. Bruke jeg-utsagn og høre hva den andre har å si til det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Svartfugl skrev (Akkurat nå):

Du har sagt fra på en "meget diskret måte". Hva mener du med det, og hvorfor ikke si fraklart og tydelig? Den pene og voksne måten er å ta opp ting konkret og tydelig. Bruke jeg-utsagn og høre hva den andre har å si til det.

Men gjør hun det så påtar hun seg voksen-rollen i forholdet og ender opp som mamma. Da risikerer hun å bli som skrekk-eksemplene her inne, med en mann som ikke klarer noe, og som hun mister lysten på.

Skrevet

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men gjør hun det så påtar hun seg voksen-rollen i forholdet og ender opp som mamma. Da risikerer hun å bli som skrekk-eksemplene her inne, med en mann som ikke klarer noe, og som hun mister lysten på.

Helt uenig. Vi er ulike, og ikke alle reagerer likt på alt. Noe som sårer en person, sårer ikke andre. Derfor trenger vi alle tilbakemelding i blant, så slipper vi å gjette oss til ting. Det erogså mye lettere for en partner å reparere om han eller hun skjønner å problemet.

Det er forskjell på å pakke bagen til kjæresten før en ferietur(fordi han ikke er moden nok til å gjøre det selv) og på å ta opp ting som man er skuffet over. De fleste av oss trenger både ros og konstruktiv kritikk i blant, og folk, særlig menn er langt dårligere på å forstå hinting enn det man skulle tro. Målet må jo være å kommunisere bedre, slik qt man ikke sårer hverandre på samme måte igjen.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun har aldri bedt deg om å bedømme det. Forhold deg til saken.

TS, jeg skjønner godt hva du mener, og for meg er det slik at jeg bare tar meg tid for å reflektere over det.

Hvis han vil møtes i mellomtiden så sier jeg at nei, jeg ble skuffet over det som skjedde, og må reflektere over hva jeg skal gjøre. Så får han bare forholde seg til det.

Det dummeste du gjør er å innta en rolle som mamma, hvor du skal påvirke hans adferd. Gi han det hele og fulle ansvaret og IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHETER gå med på ting før han får deg til å føle deg helt trygg og glad.

Det er minstekravet man skal ha til en mann. 

Dette er også kjent som surmuling og er den mest effektive måten å kverke en forelskelse på. Slutt med diskre hinting, fortell ham hva du tenker på. 

Anonymkode: ec29b...50f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Svartfugl skrev (Akkurat nå):

Helt uenig.

Javel, det står du jo fritt til å være, men jeg har altså rett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er også kjent som surmuling og er den mest effektive måten å kverke en forelskelse på. Slutt med diskre hinting, fortell ham hva du tenker på. 

Anonymkode: ec29b...50f

Ja, og det er helt topp å kverke forelskelsen hos enkelte menn. Det er den mest effektive måten å riste av seg barnslige menn. De mister nemlig forelskelsen når ikke kvinnen vil være mamma. 

• Liker 3
Skrevet

Det eneste du kan gjøre, er å prate om det. Fortelle hvorfor du ble såret og hvorfor du mente han gjorde en feil.

Det er bedre å ta det opp nå, på en saklig måte så klart, enn at dere fortsetter å gå rundt grøten.

Enten forstår han deg, forklarer kanskje hvorfor han handlet/sa som han gjorde, eller så ser du at han kanskje ikke har de kvalifikasjonene du mener en kjæreste bør ha.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Svartfugl skrev (2 minutter siden):

og folk, særlig menn er langt dårligere på å forstå hinting enn det man skulle tro

Det er deres problem.

Dersom du tar på deg å løse dette for de, så ender du som mamma.

Vel bekomme, men ikke forvent at smarte, oppegående damer gidder det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Javel, det står du jo fritt til å være, men jeg har altså rett.

Hva med å faktisk argumentere for at du har rett? Og hva med å sitere hele innlegget, så det ikke ser ut dom at jeg kun skrev to ord? Det er vel ingen fasitsvar på dette, men åpen og tydelig kommunikasjon fungerer godt i mitt forhold om ikke annet. Og det går begge veier.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Kontorotta skrev (1 minutt siden):

Det er bedre å ta det opp nå, på en saklig måte så klart, enn at dere fortsetter å gå rundt grøten.

Det er ikke hun som skal ta det opp, hun skal kun si nei til å møtes. Så spør han hvorfor ikke, og da kan hun si det. Hvis ikke han spør hva som er galt, så bye bye til guttungen.

Hun må for alt i verden unngå å være den som tar det opp, og hun må forvente at han klarer å initiere en slik samtale. Ellers blir hun mamma.

AnonymBruker
Skrevet
Svartfugl skrev (1 minutt siden):

Hva med å faktisk argumentere for at du har rett? Og hva med å sitere hele innlegget, så det ikke ser ut dom at jeg kun skrev to ord? Det er vel ingen fasitsvar på dette, men åpen og tydelig kommunikasjon fungerer godt i mitt forhold om ikke annet. Og det går begge veier.

Jeg har argumentert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...