Såmmerfugl Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 1,5 år med korona. Hvis du ikke har fått viruset i løpet av denne perioden, vil du mest sannsynlig heller ikke få det. Med andre ord utgjør vaksine en større risiko. Grunnen til at jeg mener dette er fordi oppslutningen rundt vaksinen er høy i Norge. Vaksinerte kan spre smitte videre, men som vaksinert kan de dette i mindre grad. Dessuten er sjansen for å utsettes for smitte uten tvil mindre hvis vaksinen skal holde det den lover, som er at den hindrer virus, noe som medfører at de nølende ikke trenger vaksine for å oppnå flokkimmunitet. Å la seg vaksinere vil snart handle om solidaritet. Noen måtte jo være først ut, og disse vil se på det som urettferdig at de har ofret seg. Derfor vil de at alle tar vaksine slik at man utsettes for vaksinerisiko. Jeg er ung. Fremdeles ikke fått tilbud om vaksine. Er nølende, men utelukker likevel ikke vaksine. 1
Gjest Optimo Skrevet 6. juli 2021 #2 Skrevet 6. juli 2021 (endret) Vel, det er noen fagfolk som er uenige med deg. Sitat De som ikke tar coronavaksine, kommer til å bli smittet, sier immunolog Anne Spurkland. Hun sier viruset ikke blir borte med det første. Du kan jo lese gjennom, jeg syns hun gjør noen gode poenger. Vaksineekspert: – Enten får du vaksine eller covid – VG Endret 6. juli 2021 av Guile
NorthernLight Skrevet 6. juli 2021 #3 Skrevet 6. juli 2021 (endret) Såmmerfugl skrev (23 minutter siden): 1,5 år med korona. Hvis du ikke har fått viruset i løpet av denne perioden, vil du mest sannsynlig heller ikke få det For noe tull. Vaksinerte kan smitte videre også, og med ett så smittsomt virus som Delta varianten så vil jeg tro at det er mye større sjanse for å få Covid-19 enn ikke.. Endret 6. juli 2021 av NorthernLight 2
GammelKaktus Skrevet 6. juli 2021 #4 Skrevet 6. juli 2021 Vel jeg har nesten ikke møtt folk siden korona kom til lands. Antibac og munnbind har og vært en stod del av hverdagen, tenker det at hvis det er en tid jeg er mer utsatt for å få korona så er det vel nå når folk gir mer faen. Nå er jeg delvaksinert og skal heldigvis få siste dose i slutten av juli så er jeg forhåpentligvis godt rustet til neste skoleår. 2
NorthernLight Skrevet 6. juli 2021 #5 Skrevet 6. juli 2021 (endret) FrøkenMånestråle skrev (18 minutter siden): Vel jeg har nesten ikke møtt folk siden korona kom til lands. Antibac og munnbind har og vært en stod del av hverdagen, tenker det at hvis det er en tid jeg er mer utsatt for å få korona så er det vel nå når folk gir mer faen. Nå er jeg delvaksinert og skal heldigvis få siste dose i slutten av juli så er jeg forhåpentligvis godt rustet til neste skoleår. Man ser jo i butikken osv nå om dagen, en drøss med nolduser gir faen i smittevern, avstand, munnbind osv og tror at Covid-19 har dratt til månen og aldri kommer tilbake, akkurat som ifjor. Delta varianten er meget smittsom og mange eksperter advarer mot den. Endret 6. juli 2021 av NorthernLight 1
Anbefalte innlegg