AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 Hun er 3 1/2 år og veldig aktiv hele dagen. Står opp til vanlig tid som på vanlige hverdager, dvs. kl.06:30/07 og legger seg rundt kl.19:30-20:00. Men merker at hun kjeder seg og blir veldig lett kranglete og sutrete ut over dagen. Hun sier hun savner barnehagen og vi har laget noen lekeavtaler med noen av barnehagevennene de nærmeste ukene, men må jo finne på noe selv også. Hittil har vi gått tur, lekt i hagen, hatt besøk sv familie, badet i utebasseng, tegnet, og lest bøker men hun blir fort lei. Ønsker ikke at det blir for mye tv titting men jeg er høygravid og sliter med bekkenløsning så i dag ble mer tv-titting enn planlagt. Noen som har tips til hva vi kan finne på ut over det jeg har nevnt? Forslag mottas med stor takk Anonymkode: 94476...b21
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #2 Skrevet 6. juli 2021 Jeg har en 2,5 åring og synes 3 uker er for lite. 😅 Elsker å ha dagene med henne. Vi drar på lekeland, piknik, lekeplasser, kjøpesenter, kjøper is, besøker min mor som bor 2 timer unna, osv. Anonymkode: db6dd...3fb 15
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #3 Skrevet 6. juli 2021 Puslespill, perling enten Hama eller lage smykker. Lage putefort og ha teselskap med dukker under der, feks laken over spisebordet og være under der med koselige puter osv. Lage mat sammen, feks bake boller eller lignende? Barn på den alderen elsker å hjepe til, så kan dere vaske sammen kanskje? Anonymkode: 4b577...7dc 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #4 Skrevet 6. juli 2021 Vi har 4 uker fri og skal kose oss masse!❤️ Dere finner vel på ting til vanlig og? Anonymkode: 4187b...4fd 8
Unika Skrevet 6. juli 2021 #5 Skrevet 6. juli 2021 Stranda, skogstur, besøke forskjellige stengte barnehager/skoler og leke der? Ta med mat og ha piknik der dere drar. Ta med klappstol til deg med bekkenløsning 👍☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #6 Skrevet 6. juli 2021 La hun kjede seg og sutre innimellom. Det er faktisk sunt. https://www.tv2.no/v/1236662/ Anonymkode: 58822...cfd 2
Puny Skrevet 6. juli 2021 #7 Skrevet 6. juli 2021 Høygravid med bekkenløsning er unntakstilstand! Da ville jeg ikke hatt dårlig samvittighet for litt mer tv titting enn jeg er stolt av. Neste sommer blir noe helt annet, akkurat nå er det viktig å ta vare på deg også. 20
Sizz- Skrevet 6. juli 2021 #8 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): La hun kjede seg og sutre innimellom. Det er faktisk sunt. https://www.tv2.no/v/1236662/ Anonymkode: 58822...cfd Men ikke i 3 uker vel..??
Lafamiglia Skrevet 6. juli 2021 #9 Skrevet 6. juli 2021 (endret) Når jeg har vært alene med to barn på dagtid i sommerferien, har jeg sørget for å ha minst én utflukt per dag. Det kan være stranda, barnevennlig museum, biblioteket, besøk hos slektninger som ikke bor for langt unna, tur i skogen, svømmehall, besøksgård, lekeland, osv., avhengig av været. For meg var det viktig å planlegge en utflukt hver dag, sånn at de skulle ha noe å glede seg til hver kveld. I tillegg går det jo an å planlegge innendørs aktiviteter, som bollebaking, pusling, "skattejakt" hjemme, osv., og crocket eller andre utendørsleker i hagen. Endret 7. juli 2021 av Lafamiglia 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #10 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har en 2,5 åring og synes 3 uker er for lite. 😅 Elsker å ha dagene med henne. Vi drar på lekeland, piknik, lekeplasser, kjøpesenter, kjøper is, besøker min mor som bor 2 timer unna, osv. Anonymkode: db6dd...3fb Jeg har en 2,5-åring og synes 3 uker er for mye. Du er kanskje ikke høygravid som ts (og meg)? Kjøpesenter med en unge på 2,5 år = gøy? Våre barn er åpenbart ikke skodd over samme lest. Anonymkode: adca3...8b7 13
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #11 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har en 2,5 åring og synes 3 uker er for lite. 😅 Elsker å ha dagene med henne. Vi drar på lekeland, piknik, lekeplasser, kjøpesenter, kjøper is, besøker min mor som bor 2 timer unna, osv. Anonymkode: db6dd...3fb Så ta mer enn tre uker da, men var det virkelig det TS spurte etter? Du leste hun var høygravid sant? Og likevel måtte du stikke litt og gi dårlig(ere) samvittighet? Koselig! Anonymkode: a2ed2...1a1 21
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #12 Skrevet 7. juli 2021 Her har jeg skrevet liste over ting vi kan gjøre hjemme/borte i fint/stygt vær. Har dere familie som kanskje vil passe henne litt? Her er det kjempestas å besøke familie noen timer, med eller uten oss. Anonymkode: f451b...84f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #13 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har en 2,5 åring og synes 3 uker er for lite. 😅 Elsker å ha dagene med henne. Vi drar på lekeland, piknik, lekeplasser, kjøpesenter, kjøper is, besøker min mor som bor 2 timer unna, osv. Anonymkode: db6dd...3fb Og dette hadde du orket i 3 uker som høygravid også? 😊 Anonymkode: fe01c...56d 9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #14 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har en 2,5-åring og synes 3 uker er for mye. Du er kanskje ikke høygravid som ts (og meg)? Kjøpesenter med en unge på 2,5 år = gøy? Våre barn er åpenbart ikke skodd over samme lest. Anonymkode: adca3...8b7 Min eldste begynte ikke i bhg før han var 2.5, mellomste ble født da eldste var 2. Det handler om innstilling. Man kan ikke gjøre alt men mye som lar seg gjøre. Å jeg er ikke blant dem som liker å gå gravid. Jeg synes det er skikkelig pyton. Men er selvfølgelig verdt det. Anonymkode: fbb28...3d3 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #15 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så ta mer enn tre uker da, men var det virkelig det TS spurte etter? Du leste hun var høygravid sant? Og likevel måtte du stikke litt og gi dårlig(ere) samvittighet? Koselig! Anonymkode: a2ed2...1a1 Spot on Anonymkode: 37771...e83 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #16 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her har jeg skrevet liste over ting vi kan gjøre hjemme/borte i fint/stygt vær. Har dere familie som kanskje vil passe henne litt? Her er det kjempestas å besøke familie noen timer, med eller uten oss. Anonymkode: f451b...84f Noe annet som får dagene til å gå fort, og redusere trass osv, er å ha litt rutiner i hverdagen. Er dårlig på det selv, men merker at hun trenger det. Feks står vi opp og slapper av i sofaen om morgenen, frokost til samme tid, så leker vi enten på annet rom, utendørs, eller drar på tur. Lunsj, så litt avslapping i 12-13-tiden. Hun er 3 og sover ikke på dagtid lenger, men jeg har bekkenproblemer selv og må derfor hvile iløpet av dagen. Anonymkode: f451b...84f 1
Gjest parkeringsvakten Skrevet 7. juli 2021 #17 Skrevet 7. juli 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: La hun kjede seg og sutre innimellom. Det er faktisk sunt. https://www.tv2.no/v/1236662/ Anonymkode: 58822...cfd Målet er ikke at barna skal kjede seg er det første psykologen sier.....
Ginny Skrevet 7. juli 2021 #18 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Min eldste begynte ikke i bhg før han var 2.5, mellomste ble født da eldste var 2. Det handler om innstilling. Man kan ikke gjøre alt men mye som lar seg gjøre. Å jeg er ikke blant dem som liker å gå gravid. Jeg synes det er skikkelig pyton. Men er selvfølgelig verdt det. Anonymkode: fbb28...3d3 Det er litt forskjell på «graviditet er pyton» og «graviditeten gjør meg bortimot invalid med store smerter». Du kan ha positiv innstilling så mye du bare vil, hvis kroppen din ikke fungerer så har du like fullt et problem. Når det ikke finnes noen løsninger på problemet, så har man ikke all verden til valg. Jeg tror nok og TS syns det er verdt det til slutt, men nå lurer hun på hva hun skal gjøre med en vanskelig situasjon hvor hun vil være til stede og gi datteren en fin og aktiv sommer samtidig som hun sliter med kroppen. TS, har du mulighet til å skaffe flere aktiviteter dere kan gjøre inne? Maleskrin, tegnesaker, perler, lego, dukkehus, hva som helst ungen liker som kan holde henne i aktivitet en stund? Og hvis du klarer, la henne løpe fra seg minst en gang om dagen, i Hagen eller et annet sted det er trygt. Og har du noen som kan hjelpe? Far har vel ferie og? Besteforeldre, tanter, onkler, venner, naboer, hva som helst som kan ta ungen med på noe så du får hvile og hun får ut energi? 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #19 Skrevet 7. juli 2021 Jeg er bare halvveis i graviditeten og synes allerede dagene alene med hun på 2 år er ganske tunge. Har mye kortere lunte, er trøtt hele tiden og generelt sliten. Fikk bekkenløsning omtrent på denne tiden sist, så redd for å provosere det frem også. Så skjønner deg godt! Nå er jo min litt yngre enn din, men det vi har gjort her har vært: - lage badeland i hagen. Lånte flere plaskebasseng av naboer som er på ferie og hadde tre stykk pluss spreder i hagen. Kom mange nabojenter innom, jeg serverte vannmelon og is og spilte gøy musikk. Var gøy å sette i stand også, fylle i vann og helle det ut når vi var ferdig. - syklet turer. Jeg har elsykkel så krever ikke så mye sånn sett. Sykler på tur til lekeplasser «langt» unna. Det er veldig stas og hun elsker å sitte på sykkelen. - Rørt jordbær og fryst ned. Bakt boller. Bakt muffins. Satt av god tid så vi har tid til at hun skal hjelpe. - dratt på besøksgård. masse lykke til! Anonymkode: bd70c...194 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #20 Skrevet 7. juli 2021 Jeg synes 3 uker er leeeeenge med min på 2,5, og jeg er ikke høygravid 😅 Nå er jeg alene da, uten noen form for avlastning. Får aldri sovet ut, og aldri noe hjelp med husarbeid, middag osv. Tror det meste er nevnt, men besøksgård, sykkelturer, tur på stranda, basseng i hagen (hvis du har), skogstur, male, kinetisk sand, playdo, dra på nye lekeplasser, besøk stengte barnehager, besøk familie som kan ta litt ansvar for treåringen hvis du har mulighet, osv. Gutten min blir fort lei han og, å male er artig i to strøk og så er det kjipt. Så det er ikke lett det der. Jeg slapper mer av når jeg er på jobb for å si det sånn, så ferie er ikke mye ferie 🙈 Anonymkode: 6242f...bcc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå