Gå til innhold

«Må» man si fra om veldig høy sexdrive? Eventuelt når?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, singel for første gang på mange år. I forrige forhold hadde jeg og mannen lik sexlyst/likt sexbehov i flere år, før han sluttet å ha behov, og jeg fortsatte å ha det.

Dette forholdet varte i mange år, og de jeg dater nå er altså en del eldre enn de jeg datet før, naturligvis. Jeg registrerer at sex er mindre viktig eller i allefall virker det som frekvensen er mindre viktig for mennene på 35-45 enn for de på 20.

Så til utfordringen; jeg vil komme hver dag. Helst to ganger hver dag. Det forventer jeg ikke at en partner skal ta seg av, men det er jo unektelig litt trist med en partner som synes det holder med én gang i uka, og så må jeg fikse de resterende 13 orgasmene selv.

I den grad jeg har vært ærlig om sexlysten min til de jeg dater har det blitt tatt som en invitasjon til å ligge sammen tidlig, eller uttrykk for at jeg ikke er monogam. Men samtidig er det jo noe som må diskuteres?

Vil dere menn høre om dette for å kunne unngå å date noen dere ikke matcher her? Eventuelt på hvilket tidspunkt i datingen? 

Hjelp! 

Anonymkode: 3b822...d35

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er fornuftig å diskutere før man går inn i noe. Likhet i sexualdrift er viktig. Det vil bli konflikt senere om man har ulikt behov. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjerne så tidlig som mulig. Sex er viktig for meg også.

Menn som ikke bryr seg om sex vil heller ikke ta det opp, med mindre de har brent seg tidligere. Dobbel grunn til å si ifra tidlig.

Anonymkode: bf48d...b7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ganske interessant problemstilling. Du vil ta det opp tidlig, men samtidig være sikker på at det går mot et seriøst forhold. En fallgruve, er at menn som kommer ut av forhold med skjev lystfordeling, ofte overvurderer seg selv. Eksen har innbilt dem at de er sexmonstre, oftest pga masing, og ikke antall samleier. Å finne ut hvor stabil lysten på partner og egensex, er over tid, er kanskje vel så viktig som frekvensen. I tillegg kommer en ny psykologisk faktor inn, nemlig at han kanskje aldri har opplevd å være den som har sjeldnest lyst. Det å komme til kort, gjør antagelig noe med en mann, ganske fort. 

Ditt store behov krever jo også at dere er mye sammen, og at det finnes tid tilgjengelig. Ren logistikk, egentlig. 

Jeg har vært ute for et par kvinner, som følte at dette var viktig å ta opp, og de har gjort det i løpet av første lengre chatsession. Da blir de ærlige sortert bort tidlig, og så må de ha andre strategier for å kjenne igjen de som bare vil prøvekjøre etc. 

I tillegg har du vel andre krav til mannen,  så totalt sett en kjempeutfordring. 

Anonymkode: 391bb...f48

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Opplever det samme som deg ts, de tar det som invitasjon eller de tror jeg «ligger rundt» og blir usikre 🙄 Jeg tar det likevel opp, men ikke på første date. 

Anonymkode: 25e80...3ca

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil helst ha sex daglig. Kjæresten har som utgangspunkt sex én gang i uka, kanskje max annenhver dag. Hadde aldri trodd jeg skulle trives med så lite sex. Men det funker av en eller anna grunn, kanskje fordi det er så mye flørt i vårt forhold, så mye seksuell nysgjerrighet og så mye seksuell åpenhet. Jeg opplever oss som like. 

Anonymkode: eac9a...0ac

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er kvinne, singel for første gang på mange år. I forrige forhold hadde jeg og mannen lik sexlyst/likt sexbehov i flere år, før han sluttet å ha behov, og jeg fortsatte å ha det.

Dette forholdet varte i mange år, og de jeg dater nå er altså en del eldre enn de jeg datet før, naturligvis. Jeg registrerer at sex er mindre viktig eller i allefall virker det som frekvensen er mindre viktig for mennene på 35-45 enn for de på 20.

Så til utfordringen; jeg vil komme hver dag. Helst to ganger hver dag. Det forventer jeg ikke at en partner skal ta seg av, men det er jo unektelig litt trist med en partner som synes det holder med én gang i uka, og så må jeg fikse de resterende 13 orgasmene selv.

I den grad jeg har vært ærlig om sexlysten min til de jeg dater har det blitt tatt som en invitasjon til å ligge sammen tidlig, eller uttrykk for at jeg ikke er monogam. Men samtidig er det jo noe som må diskuteres?

Vil dere menn høre om dette for å kunne unngå å date noen dere ikke matcher her? Eventuelt på hvilket tidspunkt i datingen? 

Hjelp! 

På date en. 

Problemet er vel at de fleste selger inn varer de ikke er i besittelse av og dermed mister du troverdighet. Desverre.

Endret av Hr. Aktiv
Altså to ganger om dagen er normal sexdriv.
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville holdt det tilbake til vi blir litt mer kjent. Menn ser bare på oss damer med høy sexdriv nærmest som nymfomane, stor risiko for utroskap eller som horer. Så det er ikke lurt å flagge det for tidlig tenker jeg. Det er igrunnen litt rart også for jeg tror virkelig ikke at vi damer som har høy sexdriv er helt ukritiske og gærne eller har mer risiko for å være utro. Jeg har høyt sexdriv, men er ikke sånn. Tar heller ikke hvem som helst bare for å få sex. Kjemi og at vi matcher godt er viktig for at sexen skal bli god.

Anonymkode: 89941...f51

• Liker 4
Skrevet

Tror jeg hadde blitt litt forundret om sexlyst/behov ble et tema på 1 date. 

Samtidig lurt å relativt tidlig kommunisere sitt behov. Hadde en kvinne kommunisert behov lignende ditt, så hadde jeg jo avsluttet relasjonen før det rakk å utvikle seg følelser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det er en deal breaker for deg, ja, da tar du det opp tidlig. Er dog en fare for at daten vil si det passer utmerket for å teste deg ut. Så tror egentlig du først finner ut dette etter å ha vært med dem over litt tid

Anonymkode: 5a6cb...af8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig bra at du tar deg selv på alvor her, ts. Om man konstant ignorerer denne siden, kan det lett gå over til depressive symptomer. 

Jeg finner det såpass vanskelig at jeg tør jo ikke engang å date. Det oppleves som en for stor risiko. 

Litt rart med det, at menn kan vasse i mus dèt godtar man, men så fort bordet snur, blir det sett på som noe skittent og tildels mindre attraktivt. 

Anonymkode: 1fec0...78a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Så utrolig bra at du tar deg selv på alvor her, ts. Om man konstant ignorerer denne siden, kan det lett gå over til depressive symptomer. 

Jeg finner det såpass vanskelig at jeg tør jo ikke engang å date. Det oppleves som en for stor risiko. 

Litt rart med det, at menn kan vasse i mus dèt godtar man, men så fort bordet snur, blir det sett på som noe skittent og tildels mindre attraktivt. 

Anonymkode: 1fec0...78a

Ja, syns ikke man kan klage over lite sex og samtidig tenke som noen av de gjør. Jeg har hatt et langvarig forhold fra videregående til jeg ble nesten 30, og likevel møtte jeg fordommer og skepsis om jeg var løs på tråden med mye ONS når jeg luftet at mye sex var viktig for meg 🤦‍♀️ Håper ts fortsetter å nevne sine behov for å finne en god match på det punktet, for man møter fordommer og de som tror det betyr fritt fram for sex på første date. 

Anonymkode: 25e80...3ca

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En ganske interessant problemstilling. Du vil ta det opp tidlig, men samtidig være sikker på at det går mot et seriøst forhold. En fallgruve, er at menn som kommer ut av forhold med skjev lystfordeling, ofte overvurderer seg selv. Eksen har innbilt dem at de er sexmonstre, oftest pga masing, og ikke antall samleier. Å finne ut hvor stabil lysten på partner og egensex, er over tid, er kanskje vel så viktig som frekvensen. I tillegg kommer en ny psykologisk faktor inn, nemlig at han kanskje aldri har opplevd å være den som har sjeldnest lyst. Det å komme til kort, gjør antagelig noe med en mann, ganske fort. 

Dette her er viktig å få med seg. Jeg tror også at det store flertallet av menn vil tenke "Supert!" når de hører at ei dame har høy sexlyst, og tenke at det passer dem uansett. I deres hode er nok en dame som vil ha mye sex drømmen uansett, helt til realiteten synker inn i forhold til hva det innebærer over tid. I tillegg vil nok mange tenke "jippi, hun kan jeg lett få til sengs og ha det morro med, uansett hvordan vi passer ellers". Så jeg tror det kan bli enda vanskeligere for deg å sortere ut hvem som er seriøse og ikke.

Jeg har relativt høy sexlyst selv, skjønt ikke riktig så voldsomt som deg. Min erfaring er at sexlysten hos menn også varierer mye (da menn i 40 årene), men at det ofte henger en del sammen med energi og overskudd, naturlig nok. Så jeg ser etter det, menn som er i form, er aktive og ser ut til å ha godt med overskudd. Så må det med sexen faktisk bare testes ut, hvis attraksjonen er der. Evt kan man ta en prat om det når man har møttes noen ganger og du har et inntrykk av at mannen er det du ser etter på andre områder. Det er jo vanskelig. I starten når man er veldig tiltrukket og forelsket så vil man jo gjerne ha sex hele tiden uansett. Det er jo først etter en god stund, når hverdagen kommer, at man kan se om det fungerer over tid.

Endret av Engel
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hjelp! 

Er du trofast og monogam! Da hadde dette ikke vært noe som helst problem for meg. Jeg er på din alder og trenger ikke orgasme mange ganger i uken. Men jeg kunne jo gitt deg det hver eneste dag om du hadde et slikt behov! Som man er det ikke slik at jeg må ha lyst hver gang for å tilfredsstille min kvinne. De fleste menn er veldig visuelle og tenner fort uansett alder. Tror jeg kan si at så lenge kvinnen har lyst og er kåt skulle jeg fått henne til å komme flere ganger i løpet av 15 minutter uten noen problem. Ingenting er deiligere en å tilfredsstille sin kvinne. Ofte er dette vel så godt som å komme selv!

Så jeg fatter ikke helt at menn ikke klarer å gjøre dette selv om de ikke er sprengkåte 7 dager i uken. Vet at kvinner som har lavere sexlyst ikke har denne evnen til bare å tilfredsstille sin mann, fordi kvinner har et helt annet tenningsmønster.

Som mann på din alder kunne jeg lett hatt sex 7 dager i uken, men jeg hadde ikke trengt orgasme hver gang. Orgasmer for mange menn blir svakere når det skjer hver eneste dag. Går det en liten uke? Blir så mye sterkere og bedre.

Anonymkode: 851c2...474

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hjelp! 

Hadde ønsket å høre det så tidlig som mulig da 2x om dagen behov for min del er uaktuelt. Så slipper begge å kaste bort unødvendig tid på å bli kjent. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2×dagen høres ut som en drøm for meg. Var i mange år vant med daglig sex og enkelte dager mer. Hadde digga å stille opp på feks daglig sex etter jobb og deretter ny økt på kvelden. 

Men på den annen side setter jeg pris på kjærestens holdninger, som er veldig anti-kjappis, han liker langdryg sex og helst vil han ha time på time med sex når vi først har. Han vil ikke bare ha sex og orgasme, men tid til kos, prat, flørt, lek, pirring, fetisjer, begges nytelse i ulike former og lang kos etterpå. Så i tidsbruk er vi ikke så langt unna de daglige halv-kjappisene med eksen. Har også lurt på når vi flytter sammen om vi kan innføre å tilfredsstille meg oftere/daglig og han med lengre økter 1-2 ganger i uka (som nevnt over). Jeg lurer på om han kunne likt det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det ikke nytter noe særlig å snakke om det. Alle menn jeg har vært sammen med har jublet når de hører det og har sagt at de også har veldig høy sexlyst. Etter en stund, når den første forelskelsen har lagt seg, er det ikke så gøy lenger. Da føler de seg lite maskuline fordi jeg har høyere sexlyst enn dem og det viser seg at de egentlig synes at sex 4-5 ganger i uken er mer enn nok. 

De fleste tenker at dette blir null problem fordi dere treffer hverandre i en fase der begge er voldsomt interessert og tent. Men det er hverdagen som gjelder og den langsiktige sexlysten, for den er alltid lavere enn sexlysten i datingfasen.

Med mindre fyren er aseksuell, vil jeg derfor tro at det nytter lite å fortelle om sin egen høye sexlyst. Alle menn overvurderer hvor fantastisk det er å være sammen med en kvinne som alltid er kåt. 

Anonymkode: bbc06...ba2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

2×dagen høres ut som en drøm for meg. Var i mange år vant med daglig sex og enkelte dager mer. Hadde digga å stille opp på feks daglig sex etter jobb og deretter ny økt på kvelden. 

Men på den annen side setter jeg pris på kjærestens holdninger, som er veldig anti-kjappis, han liker langdryg sex og helst vil han ha time på time med sex når vi først har. Han vil ikke bare ha sex og orgasme, men tid til kos, prat, flørt, lek, pirring, fetisjer, begges nytelse i ulike former og lang kos etterpå. Så i tidsbruk er vi ikke så langt unna de daglige halv-kjappisene med eksen. Har også lurt på når vi flytter sammen om vi kan innføre å tilfredsstille meg oftere/daglig og han med lengre økter 1-2 ganger i uka (som nevnt over). Jeg lurer på om han kunne likt det :)

Personlig liker jeg to kjappiser (Max ti minutter) per dag og kanskje lengre sexøkter en gang i uken eller oftere når vi er på ferie eller uten barna. Sex i timevis blir fort et litt voldsomt prosjekt, særlig når man har barn eller en slitsom jobb.

• Liker 2
Skrevet

Jeg involverte meg med en mann. Første på lange tider. Vi var masse ute sammen, konserter, turer med mer. Han var veldig glad i å kose…. Etter et par  måneder innså jeg at vi aldri kom til å ha noe sexliv å snakk om. Han så på det som slitsomt og krevende…. Vi hadde sex to ganger på 2-3 måneder. Etter det så har jeg tatt det opp i forbindelse med sex-altså første gang jeg har sex med noen. Jeg har ikke spesifikke  krav, men jeg har krav om sex. Hva er ellers vitsen med å bli kjærester. «Kose» kan jeg gjøre med en katt eller baby.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

...det er hverdagen som gjelder og den langsiktige sexlysten, for den er alltid lavere enn sexlysten i datingfasen.

Det stemmer ofte, ikke alltid. Min kjæreste har hatt omvendt kurve, hvor den langvarige sexlysta er høyere nå enn i datingfasen. I starten kunne jeg iblant lure på om han egentlig var så interessert, men etter flere år kan han regelrett kaste seg over meg på "kaninmåten". Jeg tror han blir kåt av at jeg tar seksuell styring, og at jeg i hans hode er blitt drømmefiguren "eksepsjonelt kåt dame med bare øyne for ham". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...