AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #141 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): «Egentid er når ungene er lagt» fungerer bare dersom man ikke har barn som krever å ligge oppå/inntil deg for å sove... Anonymkode: d5fa4...bf2 Det har du jo i tilfelle gjort mot deg selv da😂 Anonymkode: 05ba9...ab7 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #142 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg får stadig forespørseler om å passe eller ta med meg tantebarna på ting. De siste 3 ukene har de spurt 5 ganger. Hver eneste forespørsel gjelder barnefri, slik at de kan spise ute/dra ut på byen/kjærestetur etc. Jeg har 4 tantebarn, begge mine søstre har to barn hver. Jeg har egentlig aldri hatt noe interesse av å passe dem, og nå som jeg har blitt mor selv, har jeg hendene fulle med mitt eget. Jeg kan ikke skjønne hva som er grunnen til at folk vil ha barnefri/gratis barnepass hele tiden?! Altså hvorfor fikk dere unger i utgangspunktet? Sene kvelder, fri helger og kjærestetid må man gi slipp på når man får barn. Jeg har en på 16 måneder selv, og vi har ALDRI bedt om barnepass eller trengt det utover barnehage. Jeg kunne enda ha skjønt det hvis søstrene mine var alenemødre, men nei de er gift begge to. Jeg og mannen min greier fint å organisere oss slik at vi ikke trenger barnevakt. Legetime og slikt tar vi når barnet er i barnehagen. Kjærestetid er timene etter at barnet er lagt, og dra ut på byen er vi ferdige med for lenge siden. Vi er inneforstått med at vi ikke kan prioritere oss selv, barnet er førsteprioritet. Min søster svarte "Nå er det 5 måneder siden jeg og mannen har spist middag ute" da jeg sa nei til barnepass i kveld. Vel... det er nærmere 19 måneder siden jeg og mannen har spist ute ute barn, for meg er det ikke noe tap. Anonymkode: 7ac45...845 Vent til du har 2-3 barn som krever mer enn en halvannet-åring. Tenker pipen da kanskje får en litt annen klang… Du virker nesten fientlig innstilt til at folk har lyst på en kveld ute? Er du sjalu siden de har større barn? Sier du nei nå, så må du også forvente nei når du ønsker litt egentid med mannen din. Viktig å være kjærester selv om dere har barn. Anonymkode: 3a2b1...e4e 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #143 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg får stadig forespørseler om å passe eller ta med meg tantebarna på ting. De siste 3 ukene har de spurt 5 ganger. Hver eneste forespørsel gjelder barnefri, slik at de kan spise ute/dra ut på byen/kjærestetur etc. Jeg har 4 tantebarn, begge mine søstre har to barn hver. Jeg har egentlig aldri hatt noe interesse av å passe dem, og nå som jeg har blitt mor selv, har jeg hendene fulle med mitt eget. Jeg kan ikke skjønne hva som er grunnen til at folk vil ha barnefri/gratis barnepass hele tiden?! Altså hvorfor fikk dere unger i utgangspunktet? Sene kvelder, fri helger og kjærestetid må man gi slipp på når man får barn. Jeg har en på 16 måneder selv, og vi har ALDRI bedt om barnepass eller trengt det utover barnehage. Jeg kunne enda ha skjønt det hvis søstrene mine var alenemødre, men nei de er gift begge to. Jeg og mannen min greier fint å organisere oss slik at vi ikke trenger barnevakt. Legetime og slikt tar vi når barnet er i barnehagen. Kjærestetid er timene etter at barnet er lagt, og dra ut på byen er vi ferdige med for lenge siden. Vi er inneforstått med at vi ikke kan prioritere oss selv, barnet er førsteprioritet. Min søster svarte "Nå er det 5 måneder siden jeg og mannen har spist middag ute" da jeg sa nei til barnepass i kveld. Vel... det er nærmere 19 måneder siden jeg og mannen har spist ute ute barn, for meg er det ikke noe tap. Anonymkode: 7ac45...845 OK, så du prioriterer barnet og ingenting annet. Dere er mamma og pappa, og det kommer til å bli deres roller i fremtiden. Hver for seg, ikke sammen. Forholdet til mannen din kommer til å gå dukken hvis dere ikke snart prioriterer hverandre. Anonymkode: f431d...a13 9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #144 Skrevet 7. juli 2021 Synes det er stor forskjell på de som BER om barnefri hele tiden og de hvor familien ber om å få tilbringe tid med barna. Har venner som er så opptatt av barnefri og hvor fantstisk det er når de hver helg får plassert bort barna så de får slappe av. Barna våre er hos familie en gang i mellom, men det er fordi barna vil selv eller familiemedlemmer har lyst til å finne på noe med de. Da kan vi finne på noe fordi vi er alene, men jeg ville aldri stadig vekk planlegge inn at andre skal være barnevakt for våre barn. De fem første årene med barn måtte vi betalt barnevakt om vi trengte det om kvelden. Skjedde det noe på dagtid/ettermiddagen var det naboer for et par timer, men det var ikke noe stress. Behovet for restaurant, pub, uteliv, konserter, teater måtte ikke etterfølges…. Anonymkode: 006e1...d8e 1
Sacramone Skrevet 7. juli 2021 #145 Skrevet 7. juli 2021 Elsker å ha barnefri 😍 elsker ungene mine også, men ahh, ingenting er som å gjøre noe koselig med venner/kjæreste 😊 Er det noe galt i det da? Nå fikk jeg unger tidlig. 19 år med første. Betalte billige barnevakter når de var små og spurte venner og familie osv. Spurte gjerne om litt pass i ny og ne. Nå er de så store at jeg ikke trenger pass lenger. Så nå er det mine unger som av og til passer for en slant penger eller meg som passer for noen iblant. Fint å kunne gjengi litt av det jeg satte så stor pris på 😊 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #146 Skrevet 7. juli 2021 Noen skulle egentlig ikke hatt barn. De skal ga barnefri hver helg, og hver eneste ettermiddag. Det at dette styrker forholdet er bare bullshit. De jeg kjenner som har mest behov for barnefri ender ofte opp skilt også. Sannsynligvis fordi det aldri ble noe familie og fellesskap, bare meg, meg og meg. Ungene er de heldige taperne med foreldre som uttrykker glede over å sende ungene bort til den andre så ofte som mulig. Enkelte har dem et par helger i måneden og da skal ungene til tanter/onkler og besteforeldre og man skal fortsatt ha barnefri. Anonymkode: a993f...5db 4
Maleficenta Skrevet 7. juli 2021 #147 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen skulle egentlig ikke hatt barn. De skal ga barnefri hver helg, og hver eneste ettermiddag. Det at dette styrker forholdet er bare bullshit. De jeg kjenner som har mest behov for barnefri ender ofte opp skilt også. Sannsynligvis fordi det aldri ble noe familie og fellesskap, bare meg, meg og meg. Ungene er de heldige taperne med foreldre som uttrykker glede over å sende ungene bort til den andre så ofte som mulig. Enkelte har dem et par helger i måneden og da skal ungene til tanter/onkler og besteforeldre og man skal fortsatt ha barnefri. Anonymkode: a993f...5db fins da en enorm mellomting mellom aldri barnefri og barnefri hver helg 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #148 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men det må de da ta ansvar for selv? Jeg har nær kontakt med barnefamilier, og mange av de klarer å få til kjærestetid etter at unger er lagt, eller at de tar med ungene på ting, og føler fellesskap der. Er det ikke en ren lykke å se ungene bade eller leke med andre barn? Eller se de i svømmehallen sammen eller på fotballbanen? Trigger ikke det noen følelse av fellesskap og glede blant foreldre? Når det er sagt, så er det klart at man trenger å få tid til seg selv som par også. Og der ser jeg at man gjerne vil ha barnevakt. Så finner man en man kan stole på, legger barna for kvelden, og overlater dem til barnevakt. Så kan man dra ut og spise eller dra på konsert, eller hva man vil. Verre er det ikke. Anonymkode: 22cc2...818 Nå snakker du om eldre barn, ikke småbarnsfasen. Den fasen hvor de prøver å ta livet av seg 24/7. hvor en tyr på stranda betyr å fotfølge mini hele tiden. Den perioden der ingen av dere kunne drikke en kopp varm kaffe i løpet av en dag, der det var «alle mann på dekk» hele tiden. Husker du det? det er artig når de er eldre og faktisk leker med andre, eller kan drive med organisert idrett, men det er jo høyt opp og langt frem for ts. Anonymkode: 773a3...987 1
Maleficenta Skrevet 7. juli 2021 #149 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå snakker du om eldre barn, ikke småbarnsfasen. Den fasen hvor de prøver å ta livet av seg 24/7. hvor en tyr på stranda betyr å fotfølge mini hele tiden. Den perioden der ingen av dere kunne drikke en kopp varm kaffe i løpet av en dag, der det var «alle mann på dekk» hele tiden. Husker du det? det er artig når de er eldre og faktisk leker med andre, eller kan drive med organisert idrett, men det er jo høyt opp og langt frem for ts. Anonymkode: 773a3...987 nå ønsker jo ikke ts barnefri så dette gjelder jo ikke henne 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #150 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 20.14): «Egentid er når ungene er lagt» fungerer bare dersom man ikke har barn som krever å ligge oppå/inntil deg for å sove... Anonymkode: d5fa4...bf2 Da må du venne dem til å sove på sitt eget rom. Det er bare å være bestemt. Anonymkode: e6bf6...a85 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #151 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 21.22): Du har aldri behov for å pleie parforholdet? Et parforhold er noe man må jobbe med hele tiden. Å tenke at småbarnsfasen er så kort at vi kan bare legge forholdet på is noen år er en felle mange har gått i før deg. Anonymkode: 773a3...987 Akkurat denne fella gikk jeg og barnas far i. Alt handlet om barna. Da eldste ble født lå hun på vårt rom. Endte med at mannen flyttet til gjesterommet for at han ikke skulle vekke oss med alarmen sin tidlig om morgenen. Jeg var hjemme med barnet mens han var ute med kompiser. Han var hjemme med barnet mens jeg var ut med venninner. Så kom barn nr 2. Mannen lå fortsatt på gjesterommet, han ville ikke vekke oss tidlig om morgenen denne gangen heller. Mye styr om kveldene på eldste. Hun sovnet ikke før kl. 22, og da var både jeg og mannen så slitne at vi la oss selv også. På hvert vårt rom. Etter hvert skiftet mannen jobb siden han var mye borte fra barna. Fikk en nattstilling. Det blir ikke mye datekvelder med en nattstilling. Forholdet vårt endte som det måtte gå. Vi nedprioritere oss selv som kjærester helt. Alt handlet om barna. Hele tiden. Nå har jeg barnefri annenhver helg så jeg har lite behov for barnevakt utenom. Men jeg er virkelig FOR at foreldre må prioritere forholdet sitt også. Det er nødvendig og bare være kjærester innimellom. En ting er at småbarnsfasen er så kort, men får man 2-3-4 barn, strekker som reglen den fasen seg over noen år. Anonymkode: bd575...a17 2
Gjest Passpartou Skrevet 7. juli 2021 #152 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 20.07): Jeg får stadig forespørseler om å passe eller ta med meg tantebarna på ting. De siste 3 ukene har de spurt 5 ganger. Hver eneste forespørsel gjelder barnefri, slik at de kan spise ute/dra ut på byen/kjærestetur etc. Jeg har 4 tantebarn, begge mine søstre har to barn hver. Jeg har egentlig aldri hatt noe interesse av å passe dem, og nå som jeg har blitt mor selv, har jeg hendene fulle med mitt eget. Jeg kan ikke skjønne hva som er grunnen til at folk vil ha barnefri/gratis barnepass hele tiden?! Altså hvorfor fikk dere unger i utgangspunktet? Sene kvelder, fri helger og kjærestetid må man gi slipp på når man får barn. Jeg har en på 16 måneder selv, og vi har ALDRI bedt om barnepass eller trengt det utover barnehage. Jeg kunne enda ha skjønt det hvis søstrene mine var alenemødre, men nei de er gift begge to. Jeg og mannen min greier fint å organisere oss slik at vi ikke trenger barnevakt. Legetime og slikt tar vi når barnet er i barnehagen. Kjærestetid er timene etter at barnet er lagt, og dra ut på byen er vi ferdige med for lenge siden. Vi er inneforstått med at vi ikke kan prioritere oss selv, barnet er førsteprioritet. Min søster svarte "Nå er det 5 måneder siden jeg og mannen har spist middag ute" da jeg sa nei til barnepass i kveld. Vel... det er nærmere 19 måneder siden jeg og mannen har spist ute ute barn, for meg er det ikke noe tap. Anonymkode: 7ac45...845 Mange får barn for å ha noe å skrive om på Instagram og Facebook.
Gjest Passpartou Skrevet 7. juli 2021 #153 Skrevet 7. juli 2021 (endret) Gjenferdet skrev (23 timer siden): Nei. Man må ikke gi slipp på kjærestetid, men veldig mange gjør det.. kanskje en grunn til at nærmere halvparten skiller seg. Alt handler om ungene og når ungene er ute av redet så kjenner ikke paret hverandre lenger, for de har aldri hatt tid til å bare være kjærester. Det er viktig at foreldre får være kjærester også innimellom, selv om de har barn. Ellers vokser de fra hverandre. At folk skiller seg etter at barna er ute av redet, er vel strengt tatt ingen tragedie. Å skille seg med små barn, det er en tragedie. Endret 7. juli 2021 av Passpartou
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #154 Skrevet 7. juli 2021 Er viktig å få fri innimellom og kunne gå ut av huset. For helse og forhold. Vi dro vel ut kanskje 1 gang i mnd på kino og bestemor holdt på å dø av glede av å få alenetid med barnet. Gikk det lengre tid ba hun oss dra ut slik hun kunne passe barnet også. De har et fantastisk forhold 16 år etterpå, og hun er alt jeg kunne håpe på av en bestemor og forbilde. men noen trenger ikke fri like hardt som andre. Hadde mine søsken hatt barn ville jeg nok bedt om å få være litt barnevakt selv. Siden jeg ønsker å få et godt forhold til nieser og nevøer, la dem vite at hvis mamma og pappa er dumme så har tante alltid et øre og gode råd. Men passer det ikke den aktuelle dagen for barnepass så sier man bare nei. Anonymkode: 728b8...1db 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #155 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Akkurat denne fella gikk jeg og barnas far i. Alt handlet om barna. Da eldste ble født lå hun på vårt rom. Endte med at mannen flyttet til gjesterommet for at han ikke skulle vekke oss med alarmen sin tidlig om morgenen. Jeg var hjemme med barnet mens han var ute med kompiser. Han var hjemme med barnet mens jeg var ut med venninner. Så kom barn nr 2. Mannen lå fortsatt på gjesterommet, han ville ikke vekke oss tidlig om morgenen denne gangen heller. Mye styr om kveldene på eldste. Hun sovnet ikke før kl. 22, og da var både jeg og mannen så slitne at vi la oss selv også. På hvert vårt rom. Etter hvert skiftet mannen jobb siden han var mye borte fra barna. Fikk en nattstilling. Det blir ikke mye datekvelder med en nattstilling. Forholdet vårt endte som det måtte gå. Vi nedprioritere oss selv som kjærester helt. Alt handlet om barna. Hele tiden. Nå har jeg barnefri annenhver helg så jeg har lite behov for barnevakt utenom. Men jeg er virkelig FOR at foreldre må prioritere forholdet sitt også. Det er nødvendig og bare være kjærester innimellom. En ting er at småbarnsfasen er så kort, men får man 2-3-4 barn, strekker som reglen den fasen seg over noen år. Anonymkode: bd575...a17 Men det er der man er forskjellige , for noen sv oss så er kjærestetid etter barna er lagt nok Anonymkode: c571a...dcb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå