Gå til innhold

jeg sprakk hele forrige uke...med dette

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært veldig flittig og gått ned fra 82 til 75 på noen mnd. Når jeg først sprekker er det vanskelig å hanke seg inn igjen.....men har gått bra i går og idag.

Det jeg spise ekstra forrige uke som jeg IKKE skulle var : 3 stk melkesjokoladeis, noen kuler sjokoladeis, ostehorn 2 stk, 2 sveler, 4 kjeks med brunost, en stor pose salte peanøtter, en hel pose sørlandschips. Da var det opp 2 kg....men det verste er å klare å snu det igjen....godt å kunne motivere hverandre. Hvorfor vil vi spise sunt? Hva er motivasjonen din? Min er god helse, få bort masse bukfett og føle meg frisk og vel.

Anonymkode: 154a1...bde

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

min motivasjon er å se for meg alt jeg skal gjøre, alt jeg vil gjøre og hva slags klær jeg kan gå med! Og hva folk vil si. 🤣

Spist er spist. Nå retter du fokuset på andre ting :) lykke til!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil også ha bort bukfettet. Mitt største problem er at jeg glemmer å slanke meg på kvelden 😂 Ny dag i da. Holder kvelden er jeg igang igjen. 

Anonymkode: 3e02b...38f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var da ikke mye. Vektøkning kommer av antall kcal totalt. Sansynligvis 2 kg opp pga salt binder vann. Det er lov å spise litt av alt, husk det. Livet er kjipt på evig diett.

Anonymkode: 06f2c...172

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det var da ikke mye. Vektøkning kommer av antall kcal totalt. Sansynligvis 2 kg opp pga salt binder vann. Det er lov å spise litt av alt, husk det. Livet er kjipt på evig diett.

Anonymkode: 06f2c...172

Hei. Jeg er ikke på noen diett...prøver bare å være sunn. Kutte ut det meste av sukker og ultraprosessert mat...spiser kortreist mat når jeg kan og masse grønsaker og belgfrukter,helst økologisk.

Mi utfordring er at det er alt eller ingenting....klarer ikke ta bare en bit sjokolade,så det har jeg kutta ut. Men har jo spist is og div bakverk som jeg også bør styre unna. Det er vel mer livsstilsendring...ikke slanking. Men jeg legge veldig lett på meg og det er slitsomt. TS

Anonymkode: 154a1...bde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også slik periodevis. Jeg har vært streng med meg selv i 11 uker og gått ned mye. Også kom plutselig ferietid, god mat med familie, feiring av bursdager osv. Og da skeiet jeg ut, både med alkohol, kaker, is, salt snacks osv. Værste er at når jeg først starter er det vanskelig å spise bare litt. Og når jeg først har tillat litt en dag, er det lett at jeg neste dag sier at jeg bare kan bare ta litt. Så nå har jeg skeiet ut fredag, lørdag, søndag, mandag og tirsdag. Må virkelig skjerpe meg fra i morgen av. 

Jeg tørr ikke veie meg. Men til gjengjeld har jeg vært mer aktiv siste dagene med lange gåturer og fjellturer, mer aktivitet med barna osv. Også har jeg spist mat med god samvittighet, så jeg krisemaksimerer ingenting. Men om jeg derimot fortsetter de neste dagene uten å gi meg, da blir det værre. Så jeg vet jeg må spise magert og lite de neste dagene nå. 

Motivasjonen min ts er å føle meg bedre i egen kropp. Trives med både utseende og funksjon. Det var en fornøyelse å gå bratte fjell som føltes mer enn dobbelt så lett i år som i fjor sommer. Også gir det motivasjon at andre ser og kommenterer at jeg ser slank og sunn ut. Føler at de ser på meg som «normal» i stedet for feit. Og for meg gir det en mental lettelse. 

Men først av alt gjør jeg det for min egen del, for å ha en sunn kropp, spise sunn mat som gir kroppen næring slik at jeg unngår sykdommer osv.

Anonymkode: a8deb...314

Skrevet

Jeg prøver å gå ned i vekt. Men jeg går bare oppover. Vanskelig dette her.🙈

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å legge det bak deg, og fortsett som før :) 
Kanskje var det hormoner, typisk at man blir søthungrig rett før mensen f eks. Også typisk å veie 2 kg mer når man har pms. 

Dette med «sprekk» er så dumt fordi det kan lett få en psykologisk effekt der man føler at nå er alt ødelagt, og blir demotivert. 

Anonymkode: 0c8af...7c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...