Gå til innhold

Han virker interessert, men tar ikke kontakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke første tråden jeg har startet her inne da jeg har truffet en mann jeg virkelig ikke blir klok på. 

Traff han for snart 4 mnd siden. For 2 mnd siden så måtte han flytte et stykke unna pga en midlertidig jobb. Vi bestemte oss for å fortsette uansett for å se hvordan det gikk og vi hadde jevnlig og daglig kontakt. De siste 3 ukene har han virket litt fraværende, vi har hatt kontakt men merket allikevel at han distanserte seg og plutselig kunne det ta noen dager før han tok kontakt.

Tok opp dette med han, og sa at hvis et avstandsforhold skal fungere fra min side, så må vi ha mer kontakt, spurte også hva han ville med meg men fikk ikke noe direkte svar på det. Da ringte han opp og var helt enig i det med mer kontakt. Men etter den samtalen så tok det nok en gang flere dager før vi hadde kontakt. Da han sendte melding som vanlig etter det og bare spurte hvordan det gikk, så svarte jeg at jeg følte for å avslutte dette og at jeg ikke klarer å ha et sånt avstandsforhold uten noe særlig kontakt.

Da ble han plutselig veldig på igjen. Og skrev at vi får se om vår kjærlighet vinner over tiden og ringte opp etterpå. Da pratet vi også sammen dagen etter. Men nå har det igjen gått 5 dager uten at jeg har hørt noe. Har ikke tenkt til å ta kontakt selv, da jeg i forrige uke var så på og forklarte hva jeg ønsket.

Hva ville dere tenkt og gjort i en slik situasjon?

Anonymkode: eaf84...8ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville spurt hva hans behov er, med tanke på hyppigheten av kontakt. Er det slik at det nå har blitt en 'plikt' mer enn glede i hverdagen å kontakte deg ofte? Er han introvert/ekstrovert til vanlig? Er det mye fokus på jobben for tiden som gjør at han er mer fraværende? 

Det virker som han har tilbakevist at følelsene hans har endret seg, bare at dere kjenner ulikt på behovet for kontakt? Eller er problemet at du mistenker at han fortsatt er like interessert?

Anonymkode: 59fba...f68

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ville spurt hva hans behov er, med tanke på hyppigheten av kontakt. Er det slik at det nå har blitt en 'plikt' mer enn glede i hverdagen å kontakte deg ofte? Er han introvert/ekstrovert til vanlig? Er det mye fokus på jobben for tiden som gjør at han er mer fraværende? 

Det virker som han har tilbakevist at følelsene hans har endret seg, bare at dere kjenner ulikt på behovet for kontakt? Eller er problemet at du mistenker at han fortsatt er like interessert?

Har spurt hva behovet hans er, men får ikke noe klart svar på det heller. Han har pleid å være ganske ekstrovert mtp på kontakt og lett å kommunisere med, men har sett at det har endret seg.

Mistenker jo derfor at han ikke er like interessert lenger, men han viser jo noe helt annet akkurat i det jeg sier at jeg ikke ønsker å ha det sånn lenger.

Har tenkt i ettertid at den meldingen han sendte om at "vi får se om vår kjærlighet vinner mot tiden", kanskje forklarte det meste.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å mase noe mere på han. Handling betyr mere enn ord . 
Mulig han vil prøve å få det til, men avstanden gjør at dagene flyr, og han blir vant til sololivet. 
Hold deg litt på avstand sånn at han må tenke. 
Hvis du ikke er fornøyd så er det et tegn på at du også må ta et valg . 

Anonymkode: 777e3...263

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke giddet å mase noe mere på han. Handling betyr mere enn ord . 
Mulig han vil prøve å få det til, men avstanden gjør at dagene flyr, og han blir vant til sololivet. 
Hold deg litt på avstand sånn at han må tenke. 
Hvis du ikke er fornøyd så er det et tegn på at du også må ta et valg . 

Ja det er det jeg har tenkt til, jeg kommer ikke til å ta kontakt. Men blir uansett sittende å lure på hva han tenker og hvorfor han plutselig ble sånn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Har spurt hva behovet hans er, men får ikke noe klart svar på det heller. Han har pleid å være ganske ekstrovert mtp på kontakt og lett å kommunisere med, men har sett at det har endret seg.

Mistenker jo derfor at han ikke er like interessert lenger, men han viser jo noe helt annet akkurat i det jeg sier at jeg ikke ønsker å ha det sånn lenger.

Har tenkt i ettertid at den meldingen han sendte om at "vi får se om vår kjærlighet vinner mot tiden", kanskje forklarte det meste.

Handling sier mer en tusen ord! Hadde han vært veldig interessert hadde han villet treffe deg mye mer! Han ville også gjort alt som stod i hans makt for å bryte avstandsforholdet  og være sammen med deg. Søkt jobber der du bor og endret den statusen der så fort som mulig. For et avstandsforhold over tid aldri vil fungere, det vet alle som kan tenke litt.

"Vi for se om kjærlighet vinner mot tiden" ?? Han kunne like godt sagt " jeg bryr meg ikke".

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (Akkurat nå):

Handling sier mer en tusen ord! Hadde han vært veldig interessert hadde han villet treffe deg mye mer! Han ville også gjort alt som stod i hans makt for å bryte avstandsforholdet  og være sammen med deg. Søkt jobber der du bor og endret den statusen der så fort som mulig. For et avstandsforhold over tid aldri vil fungere, det vet alle som kan tenke litt.

"Vi for se om kjærlighet vinner mot tiden" ?? Han kunne like godt sagt " jeg bryr meg ikke".

Så hvis han ikke bryr seg, hvorfor tok han seg i tillegg tid til å ringe opp rett etterpå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvis han ikke bryr seg, hvorfor tok han seg i tillegg tid til å ringe opp rett etterpå?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han holder deg på gress, så enkelt er det. Du får aldri svar på heller hvorfor dette har endret seg for din del. Ærlige svar når noen "fader" deg ut får du aldri.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (1 minutt siden):

Han holder deg på gress, så enkelt er det. Du får aldri svar på heller hvorfor dette har endret seg for din del. Ærlige svar når noen "fader" deg ut får du aldri.

Det er vel akkurat den tanken om at han holder meg på vent jeg har hatt også. Han ble veldig på da jeg sa at jeg ikke ønsket å vente på dette noe mer, for så og tydeligvis bli fraværende da han skjønte at han hadde meg der igjen allikevel.

Vel, den gleden skal han ikke få. Og tar han kontakt igjen nå, så skal han få en kald skulder tilbake.

Var akkurat det med å bli satt på vent jeg sa klart og tydelig fra om at jeg ikke ønsket da han flyttet.

Takk for at du bekreftet mine tanker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som mange menn liker bedre å jakte enn å bli jaktet på. 
Du får jobbe med tanken at du vil heller ha en balanse i et forhold 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er stort sett han som har tatt initiativ, så har jeg vist interesse tilbake. Så kan ikke si at jeg har pleid å jakte på han.

AnonymBruker
Skrevet

Om du er usikker på han, så ikke ta kontakt, men vent på at han gjør det. Fokuser på deg selv og ditt liv, ikke sitt å vent på at han ta kontakt. Menn som er interessert tar kontakt.

Anonymkode: d11dc...80e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, virker han som typen som holder folk på gress etc..?

Hvor gøye/interessante telefonsamtaler har dere da? Jeg synes det kan bli trøttende å opprettholde kontakt på telefon/sms noen ganger. Kommer an på hvor godt man klarer å skape dynamikk/tilføre noe nytt. Betyr ikke at jeg ikke liker den andre personen. Kan det hende han ikke vil si fra at han har det sånn av frykt for å såre deg og ødelegge noe?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg vet ikke, virker han som typen som holder folk på gress etc..?

Hvor gøye/interessante telefonsamtaler har dere da? Jeg synes det kan bli trøttende å opprettholde kontakt på telefon/sms noen ganger. Kommer an på hvor godt man klarer å skape dynamikk/tilføre noe nytt. Betyr ikke at jeg ikke liker den andre personen. Kan det hende han ikke vil si fra at han har det sånn av frykt for å såre deg og ødelegge noe?

Kjenner han ikke i forhold til andre mennesker, så kan ikke si om jeg vet om han er den typen.

Det ødelegger i så fall mer å si at han er enig i at vi skal ha mer kontakt for så og fortsette som før allikevel, og i tillegg la det gå lenger tid enn noen gang før han tar kontakt igjen. Det er helt det motsatte av å respektere hva den andre ønsker ihvertfall og ikke akkurat et bra tegn.

Er skikkelig skuffet nå, og dette er ikke mannen jeg ble interessert i🙁

• Liker 1
Skrevet

Etter så kort tid burde vel avstandsforholdet fungert bedre. Ville ikke gått videre med det. Om han er lite interessert eller bare ikke har behov for kontakt, bør msn være mer på samme bølgelengde i forhold til dette. 

Han jeg dater sender meg god morgen- melding hver dag og flere meldinger ila dagen. Og vi treffes så godt som hver dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

igjen dette er bare en myte som knapt nok gjelder playere. En gutt som er forelsket og liker en jente? Han viser det og driver ikke noe spill, og vet du hva seriøse damer er akkurat lik!  Om jeg må jakte en dame for at jeg skal nå inn til henne? Da er det noe galt der faktisk. Da skygger jeg bare unna. Livet er for kort for slikt spill. Er det kjemi der og det er interesse så slipper man det spillet både fra seriøse kvinner og menn. Mennesker med slike "issues" bør man holde seg unna.

Er det ikke interesse hjelper ikke noe "jakting" heller, det er i så fall bare noe kortvarig noe.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (38 minutter siden):

igjen dette er bare en myte som knapt nok gjelder playere. En gutt som er forelsket og liker en jente? Han viser det og driver ikke noe spill, og vet du hva seriøse damer er akkurat lik!  Om jeg må jakte en dame for at jeg skal nå inn til henne? Da er det noe galt der faktisk. Da skygger jeg bare unna. Livet er for kort for slikt spill. Er det kjemi der og det er interesse så slipper man det spillet både fra seriøse kvinner og menn. Mennesker med slike "issues" bør man holde seg unna.

Er det ikke interesse hjelper ikke noe "jakting" heller, det er i så fall bare noe kortvarig noe.

Du har sikkert rett. 
Vet bare at jeg ikke kan fordra de som maser og er så intense at det tar knekken på de gryende følelsene . 
Men det er noe i det at hvis en er veldig på så kan en skremme den andre unna. 
Tror det er det berømte «like barn leker best» som fungerer best.

Lik innsats funker vel på sikt?  

• Liker 1
Skrevet

Han er kanskje konfliktsky? Endring i kontakt pleier dessverre å være et tegn på dalende interesse, særlig når det er så tidlig i et forhold. Det er i alle fall min erfaring. Føles det som om noe ikke er som det skal, så er det ofte sånn. 

Skrevet

Han er ikke interessert, han bare holder deg varm 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (4 timer siden):

Han er ikke interessert, han bare holder deg varm 

Mistenker det jeg også og har fortsatt ikke hørt noe i dag heller. Det er bare så rart for han har vært så lite pålogget på sosiale medier også. Ikke på hele helgen og ikke i hele dag, men var litt på mandag og i går. Er ikke likt han å være så lite pålogget på facebook og andre steder.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...