Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er veldig stress å ta hårkur pga jeg ikke har badekar. Syntes det er mye lettere å skylle ut kuren når man ligger over karet enn å stå bøyd i knærne inn i dusjen, syntes det er veldig slitsomt. Blir fort sliten, det renner alltid vann ned i nakken og vanskelig å få skullet skikkelig ut forran. Jeg står ihvertfall ikke i dusjen naken i 15 min å venter :fnise:

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: d661a...926

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar hårkur i forbindelse med dusjing (orker heller ikke å stå bøyd), og i ventetiden barberer jeg leggene, vasker dusjen og kanskje jeg skrubber ansiktet eller noe sånt.

Anonymkode: 5f1d7...c6f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Bruker den alltid over natta og skyller ut i dusjen dagen etter.

Anonymkode: cbffd...37f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tar hårkur i forbindelse med dusjing (orker heller ikke å stå bøyd), og i ventetiden barberer jeg leggene, vasker dusjen og kanskje jeg skrubber ansiktet eller noe sånt.

Sånn gjør jeg det også, for det er jo mye lettere å få skylt ut når man står i dusjen naken.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her. :) 

• Liker 2
Skrevet

Tar den I mens jeg er i dusjen, og så går jeg ut av dusjen og farger byn/vipper og tar på ansiktsmaske mens jeg venter. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper hårkurer som ikke trenger å være i mer enn fem min. Skrubber og shaver kroppen imens jeg venter. 

Anonymkode: 06f32...eff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lar kuren virke mens jeg skrubber, shaver, filer føtter og sånt. Gidder ikke stå med hodet bøyd over dusjen.

Anonymkode: cf54f...1cf

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet

Jeg vasker håret med shampoo og så tar jeg i hårkur før jeg barberer meg, vasker og skubber kroppen, skrubber ansiktet, pusser tennene, tar ut hår av sluket osv.

Hvis jeg bare er hjemme en dag dusjer jeg og tar i hårkur før jeg spiser frokost og så skyller jeg ut kuren når jeg dusjer en gang til etterpå. 

Jeg har aldri stått på knærne i dusjen eller lignende, det hørtes vondt ut!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bruker den alltid over natta og skyller ut i dusjen dagen etter.

Tar du den i tørt hår da?  Når du da dusjer om morgenen skyller du kun ut også ferdig eller bruker du sjampo og balsam?

Lafamiglia skrev (10 minutter siden):

Sånn gjør jeg det også, for det er jo mye lettere å få skylt ut når man står i dusjen naken.

Hmm.. jeg gjør alle de tingene, men er ferdig på et blunk😂 tørker dere håret med håndkle også går inn igjen eller driter dere i «håndkle» tørt og bare kniper av vannet? Jeg får prøve å ta ca tid og vaske håret og balsam, tørke det litt også ha i hårkur også vaske kroppen og vaske dusjen.. jeg vokser meg så har ikke hår og barbere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tar du den i tørt hår da?  Når du da dusjer om morgenen skyller du kun ut også ferdig eller bruker du sjampo og balsam?

Nei, dusjer på ettermiddag eller kveld og lar håret bli  håndkletørt og tar i kur. Surrer håret i et sånt hårhåndkle med knapp. Ikke sjampo på morgen nei, skyller bare ut. Det gjør underverker å la hårkur virke så lenge (men ikke proteinkurer).

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hmm.. jeg gjør alle de tingene, men er ferdig på et blunk😂 tørker dere håret med håndkle også går inn igjen eller driter dere i «håndkle» tørt og bare kniper av vannet? Jeg får prøve å ta ca tid og vaske håret og balsam, tørke det litt også ha i hårkur også vaske kroppen og vaske dusjen.. jeg vokser meg så har ikke hår og barbere.

Jeg slår av dusjen og tørker håret med håndkle, deretter setter jeg på dusjen igjen (justerer dusjhodet helt ned, sånn at det treffer bryst/skuldre for at håret ikke skal bli vått), og så gjør jeg noen ting som må gjøres, f.eks. skrubbe kroppen, vaske meg, vaske dusjen, klippe tånegler (som jeg passer på at ikke havner i sluket, for da kan det etter hvert gå tett). Men det går jo også an å tørke seg og gå rundt innhyllet i håndkle eller morgenkåpe, for så å gå tilbake i dusjen.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk folkens❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar hårkur i tørt hår, så gjør jeg gjerne noe husarbeid etc i 30 minutt, eller ser en episode av noe, så hopper jeg i dusjen, skyller ut, bruker shampoo hovedsaklig i hodebunnen og deretter balsam hovedsaklig i lengdene. Jeg får helt sinnsykt mykt hår etter at jeg begynte med det :)

Anonymkode: 9860c...cd3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du tar ikke balsam i før hårkur, da får ikke kuren gjort jobben sin. 

Anonymkode: bbc71...193

• Liker 4
Skrevet

Jeg tar alltid hårkur i forbindelse med dusjen, jeg. Barberer meg litt rundt omkring på kroppen og vasker gjerne dusjen mens hårkuren får virke. 

AnonymBruker
Skrevet

Tar hårkuren I dusjen. Orker ikke stå med bøyd rygg og knær. Vasker håret med sjampoo først, klemmer ut mest mulig vann fra håret (driter i å bruke håndkle ). Gjør alt mulig annet av skrubb, filming og barbering mens jeg venter. 

Anonymkode: d3079...f0f

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det i dusjen. Jeg vasker først håret og har i hårkur. Deretter peeler jeg huden i ansiktet og tar på en ansiktsmaske. Så vasker jeg kroppen og barberer meg. Noen ganger skrubber jeg armer/føtter også. Dette tar som regel 10-15 minutter, som er tiden ansiktsmasken og hårkuren trenger for å virke. Gjør dette to ganger i uka. Hører på radio mens jeg holder på, så blir det ekstra trivelig. 🥰

Anonymkode: 49a16...797

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg syntes det er veldig stress å ta hårkur pga jeg ikke har badekar. Syntes det er mye lettere å skylle ut kuren når man ligger over karet enn å stå bøyd i knærne inn i dusjen, syntes det er veldig slitsomt. Blir fort sliten, det renner alltid vann ned i nakken og vanskelig å få skullet skikkelig ut forran. Jeg står ihvertfall ikke i dusjen naken i 15 min å venter :fnise:

Hvordan gjør dere det?

Stikker bare inn hue i dusjen og vasker håret. Så tar jeg i kur mens jeg ser tv gjerne eller gjør husarbeid. Ikke alltid jeg dusjer hele kroppen etterpå heller når jeg skal Skylle. Er jo superenkelt og bare vaske håret i dusjen. Du klarer vel og stå litt bøyd? 

Anonymkode: 4cea7...b7b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du tar ikke balsam i før hårkur, da får ikke kuren gjort jobben sin. 

Anonymkode: bbc71...193

Å, jeg har gjort det tidligere. Det viste jeg ikke, takk for det☺️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...