Gå til innhold

Tilbehør til hamburgere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefaler verdens enkelste (og beste!) hamburgerdressing. Heston Blemental sin (gugge). like deler av ketshup, maiones og senep (jeg bruker dijon) 🍔:tommelopp:

AnonymBruker
Skrevet

Takk 😄 

Men hva med tilbehør til pølser? Rekesalat, rå løk og sprøstekt løk. Holder det? Ketchup og sennep så klart :)

Anonymkode: 588b7...40a

AnonymBruker
Skrevet

Cheddarost,bacon,syltet rødløk,coleslaw på burgeren .Pommets frits og løkringer.

Av sauser bbq saus,majones,chili majo og hamburgerdressing. 

Burger skal være enkelt. Se på menyen til skikkelige burgersjapper for inspirasjon.

Anonymkode: aa89e...44f

AnonymBruker
Skrevet

Poteter er jo billig vomfyll så man kan jo egentlig ha to sideretter med poteter slik at folk kan ta av den de liker best :)

-Potetbåter i ovnen med olje + salt og pepper er veldig enkelt og trenger bare at du tar dem ut av ovnen når de er klare

-Potetsalat kan lages i forveien og stå kaldt 

-Maisstuing kan også lages i forveien og bare varmes opp når det er klart for mat. Eventuelt så kan mannen som har ansvar for grillingen også grille maiskolber

-En salat kan også lages i forveien, men jeg ville ventet med tomatene til rett før (de liker ikke kjøpeskap). Eventuelt så kan du bare legge tomatskiver, salatblad, løkskiver, osv, på et fat og folk kan ha det på burgeren 

-Sauser som aioli, ketchup, tzatziki kan kjøpes ferdig eller lages på forhånd og stå kaldt

-Et glass med sylteagurk! 😄 

Anonymkode: e64dd...f4f

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Vi pleier å ha søtpotetfries , og en skål bearnaisesaus å dippe dem i, Oppi sausen er det godt med noen dråper reaper chili saus! HOT!! :spise::sinna:

Skrevet

Flere har nevnt det... løkringer.  Alltid løkringer.   ☺

Og mange, meg inkludert, liker skivet sylteagurk. Paprikaringer er godt, også.

Og, ja...bacon.    Og ost...gul eller mugg eller hva man nå liker.

Litt sinnakrydder er heller ikke dumt innimellom godsakene.

:spise:

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg og mannen skal ha en liten grillfest neste uke (innenfor koronarestriksjonene så klart) og for enkelthetens skyld tenkte vi å grille hamburgere. Vanligvis griller vi masse kjøtt og har masse tilbehør som fører til at jeg står på kjøkkenet halve dagen mens mannen griller. Det blir også veldig mye oppvask og jeg mister "halve festen" fordi det er så mye å rydde opp i etterpå. Satt på spissen så klart, men dere skjønner hvor jeg vil. Gjestene er innforstått med at det blir burgere og alle syntes det er helt topp :)

Men jeg må innrømme at jeg syntes det er litt "kjedelig" å bare servere burgere med noe salat. Er det noen som har tips til enkelt tilbehør som ikke krever all verdens forberedelser? Tenker de vanlige tingene som ost, salat, tomat, agurk, mais og løk. Gode hamburgerbrød. Hvor mange hamburgere regner man på et voksent menneske? Vi tenkte å ha pølser med tilbehør i tillegg sånn om vi bommer på mengden. 

Hva hadde du blitt glad for å finne som tilbehør? :) 

Syltet rødløk er godt på burger og avokado også. Beregner 1-2 burgere pr pers.

AnonymBruker
Skrevet

Til grillede hamburgere setter jeg gjerne frem ulike dressinger inkludert aioli, ketchup, sennep,rødløk, tomat, salat, agurk og sylteagurk og gjerne Cole slaw. Jeg pleier å ha cheddar, brie og blåmuggost og spør gjestene om de vil ha det på, det samme med bacon. Ved siden av har jeg ofte enkel salat, brokkolisalat (hvis jeg ikke har Cole slaw) og potetbåter (godt med aioli til). Søtpotetfries er også godt. Liker å gjøre det enkelt. 

Anonymkode: da579...f4a

AnonymBruker
Skrevet

Synes det meste er nevnt her!

Kiwi og Rema har mange forskjellige sauser og dressinger, vi har tidligere gjort det enkelt og bare kjøpt inn litt forskjellig der fremfor å lage mye forskjellig.

Vi beregnet to burgere per pers, det var rikelig. Mannen og jeg spiser godt, vi spiser gjerne to burgere (men da ikke med annet tilbehør som poteter). Med poteter og ei pølse så hadde det holdt med en burger. Så mulig du bare behøver å regne 1,5 burger per pers… vi sparte pølsene og tok de som nattmat, da det var så rimelig med burgere til middagen 👍👍 da var jammen folk sultne igjen gitt 😂

Anonymkode: 6bf3b...520

AnonymBruker
Skrevet

Å gjøre klar en maisstuing er også himmelsk å ha på bordet. Syltet rødløk er også en slager. 

Vi pleier også å lage en form for fløte gratinert potet. Skjærer småpoteter som hasselbackpotet, inn i folie med litt fløte, rømme, salt, pepper og vårløk) går fort på grillen og lukter potet når den er ferdig ☺️👌

Anonymkode: 83df6...f98

• Liker 1
Skrevet

Vi var i besøk til noen for en uke siden som serverte hamburgere med ost, salat, maiskolber og bakte poteter med kryddersmør til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk igjen alle sammen :) Følte meg litt kjip som ikke "gidder" å diske opp med en "skikkelig middag" til gjestene, men dette kan jo bli minst like bra! 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk igjen alle sammen :) Følte meg litt kjip som ikke "gidder" å diske opp med en "skikkelig middag" til gjestene, men dette kan jo bli minst like bra! 

TS

Den følelsen kan du bare legge bort med én gang. Dette blir så bra.   👍    :spise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (På 7.7.2021 den 0.16):

det går fint an å spise bpde med hånden og gaffel. Noen burgere har så mye stæsj at det bare blir gris å spise med hendene uansett

Enig i at det kan bli gris, og at det også selvsagt kan spises med kniv og gaffel. Men jeg synes egentlig at burgere skal spises ved å holdes, da det er noe med det å ta et jafs istedenfor en bit på gaffel. Litt som at øl smaker bedre i et halvliterglass der man ser fargen og kjenner lukten av ølet, fremfor usynlig i en trist aluminiumsboks. Men det er jo selvsagt bare en preferanse. Pleier eventuelt å bare ha bunn og ikke toppbrød på burger om det skal spises med gaffel. Og så wrapper jeg den alltid i litt matpapir for å unngå griseri.

Anonymkode: a0d02...c18

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 0.08):

Vi spiser aldri mer enn én burger hver, med godt garnityr og båtpoteter til. Og vi er relativt storspiste.

Opptil 3 (!) burgere hver høres helt vilt ut for meg.

Anonymkode: ae00a...448

Jeg spiser alltid to burgere med tilbehør. Blir ikke mett av en. 

Hadde lett klart å trøkke i meg tre også. Alt er relativt, men noen storspisere er dere ikke ;) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 10.21):

Takk 😄 

Men hva med tilbehør til pølser? Rekesalat, rå løk og sprøstekt løk. Holder det? Ketchup og sennep så klart :)

Jepp, dessuten kan mye av tilbehøret til burgere også brukes til pøler. 

Anonymkode: bff81...b79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS

Burgerfest er ikke kjipt🤤

Anonymkode: bff81...b79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Løkringer, pommes frites, coleslaw og bbq-saus, alt det kan kjøpes ferdig på Rema og bare slenge i ovn/på bordet ☺️

Anonymkode: 4f37c...cfd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer såvidt å spise en burger, så jeg tror jeg ville beregnet ca 1,5 per person. Når du skal ha pølse i tillegg så blir det nok mat. Jeg ville nok hatt potetbåter som tilbehør. Kanskje jeg ville kjøpt en ferdig kuttet salat og gode tomater for å få det litt friskt.

Anonymkode: d8983...f4a

AnonymBruker
Skrevet

Blåmuggostdressing er enkelt og digg. Vi fyller ofte sopp med hjemmelaget kryddersmør og slenger det på grillen. Kjempegodt!

Anonymkode: 294e5...f7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...